Willem123456

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Telkens verdwijnen de plaatjes uit mijn e-mail als ik die verstuur

telkens verdwijnen de plaatjes uit mijn e-mail als ik die verstuur. De ontvanger maar ook bij verzonden items staat de mail zonder plaatjes

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

Plaatjes toevoegen op die manier werkt alleen als HTML.
Standaard is dit ingesteld als Platte tekst.

Als je optimaal gebruik wil maken moet je Outlook instellen/installeren op je PC.
Dat werkt veel beter!

Bekijk in context

19 Reacties 19
AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

We zullen wat extra informatie moeten hebben om jou te helpen met je probleem.
Mail je met een Ziggo adres?
Wat voor software gebruik je? of mail je uit via webmail van ziggo?

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je snelle reactie. Ik gebruik ziggo webmail. In een mail plak ik een plaatje en daarna verstuur ik de mail en dan blijkt het plaatje er niet meer in te zitten

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
AlphonsNL wrote:

We zullen wat extra informatie moeten hebben om jou te helpen met je probleem.
Mail je met een Ziggo adres?
Wat voor software gebruik je? of mail je uit via webmail van ziggo?

En geef ook even aan wat je precies doet als je een plaatje aan je mail toevoegt.

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

als ik een plaatje maak, maak ik gebruik van de toetsen windows-shift-s en dan met ctrl-v plaats ik het plaatje in de mail. voorbeeld staat hieronder.
 

 

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ander voorbeeld is als ik de tekst compleet met deze plaatjes uit een oude mail in een nieuwe zet en die verstuur. Dan heb ik hetzelfde resultaat. Alleen tekst naar de ontvangers en ook in de verzonden items

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Kunt u de plaatjes niet als bijlage toevoegen?

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

Plaatjes toevoegen op die manier werkt alleen als HTML.
Standaard is dit ingesteld als Platte tekst.

Als je optimaal gebruik wil maken moet je Outlook instellen/installeren op je PC.
Dat werkt veel beter!

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ik ga zo snel mogelijk bij ziggo weg. Ik ben nu 45 min bezig om een mail te maken met 5 plaatjes. Iedere keer als ik een gedeelte opsla ben ik de voorgaande plaatjes kwijt. Dit is niet meer van deze tijd!

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

Volgens mij begrijp je mij verkeerd, indien je Office hebt op je pc (word, excel enz ) kun je Outlook instellen met je Ziggo mail.

Indien je Outlook hebt kan ik je wel helpen met de instellingen.

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je inzet/input maar als ziggo dit op de markt zet en drive vind ik ook maar zozo, dan ga ik toch ergens anders heen. Sorry

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Gebruik nooit Ziggo webmail, maar zojuist even wel gebruikt om uit te proberen.

Afbeeldingen / plaatjes worden zonder probleem in de mail bijgevoegd. Optie ‘afbeelding’ invoegen gebruikt.

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

@Music19, bijlage toevoegen is ook geen probeem. Dit gaat over het invoegen van afbeeldingen in de mail zelf ipv een bijlage.

Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
AlphonsNL wrote:

@Music19, bijlage toevoegen is ook geen probeem. Dit gaat over het invoegen van afbeeldingen in de mail zelf ipv een bijlage.

Ik heb het ook over invoegen, niet als bijlage toevoegen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Willem123456  en welkom op de Community,

Zoals je merkt wordt er hier al goed met je meegedacht en met je gekeken naar een oplossing. Heb je ook gekeken of het lukt met de tip die @Music19 en @AlphonsNL  gegeven hebben?
 

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik waardeer de suggesties, maar als je goed gekeken hebt dan werkt het niet intuïtief en moeten er allerlei zaken regelen om wat plaatjes in je tekst te zetten, die uitgelegd worden door de tekst.

Als je tussentijds opslaat om je gegevens niet kwijt te raken, raak je juist je plaatjes kwijt.

Voor de rest wil geen commentaar meer ontvangen.

Geen stabiel internet, per dag 2-3 maal opnieuw opstarten, storingen op TV 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Willem123456 We willen je heel graag verder helpen. Want het klinkt alsof je er niet uitkomt en niet blij bent met de hier gegeven antwoorden. Maar ik ben nu het spoor wel een beetje bijster van wat er precies aan de hand is. 
Je hebt het in je laatste bericht nu ineens over internet en TV dat niet goed werkt. Wat is er precies aan de hand en wat zijn de exacte storingsklachten die je nu ervaart? 

Willem123456
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen reacties meer van mijn kant

AlphonsNL

Level 1
  • 126Posts
  • 2Oplossingen
  • 34Likes

@Willem123456 van het tussentijds opslaan heb je helemaal gelijk.
dit heb ik net even getest, als je hem als concept opslaat ben je daarna opeens je afbeeldingen kwijt.
@Willem123456 indien je optimaal gebruik wil maken van HTML tekst opmaak moet je Outlook gaan gebruiken deze staat standaard op HTML

Via Outlook kun helemaal los met afbeeldingen plakken en opslaan als concept.
Plus Outlook werkt veel makkelijker als de webmail.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Willem123456 De tip die @AlphonsNL je geeft is nog een hele goede om even naar te kijken. Je hebt als je jouw Ziggo Mail instelt i.c.m. Outlook wel de mogelijkheid e-mails inclusief afbeelding erbij op te slaan als concept. 
 

Uitgelicht topic