Beantwoord

Synchronisatieproblemen in diverse mappen van Outlook 365

• 5 november 2019
  • 7 Reacties
  • 76x Bekeken

De mappen ‘Verzonden', ‘Uitgaande emails’ en ‘Prullebak’ worden sinds ca. een week niet meer gesynchroniseers in Outlook 365.

icon

Best beantwoord door Be rt 14 november 2019, 21:03

@Jaap Boeve  Ik heb nog eens gekeken met een IMAP account bij mij wat vroeger ook niet goed ging met ook alles in het Engels en niet geheel werkend in Outlook.

Inmiddels staat het hier ook weer in het Enges en heb ik de volgende stappen gevonden om het in het Nederlands te krijgen.

Klik links bovenin op Bestand → Dan op Accountinstellingen → Profielen beheren → Ja → E-mailaccounts → Klik 2 maal op het email adres wat niet goed gaat → Meer instellingen → Geavanceerd → vul achter: Pad van de hoofdmap: “inbox” in, in het lege vak.

Bekijk origineel

7 Reacties

Het valt mij op dat er nu naast een map ‘Verzonden’ ook een map ‘SentMail’ is ontstaan. Heeft dit wellicht met het probleem te maken? 

Bij de synchronisatie van de mappen geeft Microsoft de foutcode:

14:24:42 Fout bij het synchroniseren van de map

14:24:42                             [8004DF03-0-0-560]

en dit bij ‘Concepten’, ‘Prullebak’ en ‘SentMail’.

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community@Jaap Boeve. Een warm welkom!

Behoorlijk onhandig dat diverse mappen in jouw e-mailprogramma, Outlook 365, niet meer synchroniseren. Het overzicht kan hierdoor behoorlijk kwijt raken! Op deze pagina vind je diverse tips om synchronisatie problemen in Outlook 365 op te lossen. Mogelijk zit hier dé oplossing voor jou tussen. Laat ons en andere users vooral weten welke tip het euvel bij jou heeft opgelost! Samen weten we namelijk meer. :blush:

Lost dit het probleem niet op, dan horen we dat uiteraard ook graag. Als je gebruik maakt van een e-mailadres van Ziggo, test dan ook direct of het account wel goed werkt via de Ziggo webmail. Ervaar je in de Ziggo Webmail helemaal geen problemen, dan is er dus niets loos met je e-mail account zelf. Mogelijk dat@Be rt dan nog wat handige tips voor je heeft wat betreft Outlook 365. 

Reputatie 7
Badge +35

Je hebt je account met IMAP in Outlook, dat is handig als het goed werkt.

Ik heb hier ook eerder problemen mee gehad.

Hier was de oplossing, account verwijderen, dat kan want met IMAP verandert er dan niets op de server waar de mail staat.

Opnieuw een account maken in Outlook met alleen je mailadres en wachtwoord, de rest van de gegevens krijgt Outlook van de Ziggo mail servers.

Laat SVP even weten of dit geholpen heeft of niet, zo niet dan kijken we weer verder.

Bedankt voor deze tip. Maar dat had ik in overleg met Ziggo Support al gedaan.

Er verschijnt nu inmiddels wel een nieuwe map “Sent”, waarin de verzonden emails staan,Verzonden” blijft leeg.

Dit was voorheen nog niet zo. De problemen van het niet synchroniseren van de mappen “Prullebak” en “Concepten” bestaat helaas nog steeds.

Reputatie 7
Badge +35

@Jaap Boeve  Ik heb nog eens gekeken met een IMAP account bij mij wat vroeger ook niet goed ging met ook alles in het Engels en niet geheel werkend in Outlook.

Inmiddels staat het hier ook weer in het Enges en heb ik de volgende stappen gevonden om het in het Nederlands te krijgen.

Klik links bovenin op Bestand → Dan op Accountinstellingen → Profielen beheren → Ja → E-mailaccounts → Klik 2 maal op het email adres wat niet goed gaat → Meer instellingen → Geavanceerd → vul achter: Pad van de hoofdmap: “inbox” in, in het lege vak.

Hallo Be rt. 

Deze wijziging bracht inderdaad meteen het gewenste resultaat!

Hartelijk dank voor je support.:smiley::thumbsup:

Reputatie 7
Badge +35

TOP, veel mailplezier gewenst.:relaxed: 

Reageer