Beantwoord

Storende gebruikersnaam en wachtwoord melding Outlook 2016

  • 8 februari 2019
  • 36 Reacties
  • 2100x Bekeken

Ik krijg de laatste weken bij het opstellen en lezen van e-mailberichten, en ook gewoon bij het bezig zijn op het internet de volgende melding: "Geef uw gebruikersnaam en het wachtwoord op voor de volgende server". De server is: imap.ziggo.nl.

De eerste keer heb ik een vinkje gezet voor de regel: "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst". Ik heb de melding afgesloten met een klik op "OK".
Maar...…….., de melding blijft terugkomen. Niemand heeft mij tot nu toe kunnen helpen. Ook de ijverige medewerkers van Ziggo Helpt niet. Ik gebruik Outlook 2016, en Ziggo Helpt raadt aan om Outlook opnieuw te installeren. En dan? Begint het opnieuw? Er moet toch een oplossing nú zijn?!
Ik praat nou een beetje makkelijk. Ik erken dat ik de oplossing niet heb. WIE WEET HET? Wie herkent het probleem en heeft de oplossing?
Ziggo Helpt weet het niet, SeniorWeb PCHulp niet, Studentaanhuis.nl niet. Spannend!
Ik zie reikhalzend uit naar uw reactie(s)………..
icon

Best beantwoord door Jonathan-458 16 februari 2019, 22:43

Beste @maandagmorgen,
Dit was een foutje van MS, Werk uw Outlook 2016 bij naar de meest recente versie.
"File->Account->Office Updates->Update Now"

Werkt dit niet maak dan gebruik van de herstel functie van Office 2016, Instructies zijn gelijk voor Office365.

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG
Bekijk origineel

36 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458 Nog een paar dagen het probleem gezien, net de Outlook Logging weggegooid, omdat er een hoop stonden.
Ik dacht de volgende keer minder files en kleiner en makkelijk uit te lezen, is het in 14 dagen niet meer voorgekomen.☺
@maandagmorgen,
Ik kan momenteel nog niet zeggen of dit wederom een Office probleem is omdat @Be rt aangeeft dit niet te ervaren met zijn andere accounts.

Ik zelf heb in het geheel geen last gehad van het euvel, maar gebruikte ook nooit Ziggo mail, dus wacht nu geduldig af of ik het ook krijg icm Ziggo mail.
Wauw mensen, wat zijn jullie allemaal technisch; in ieder geval technisch-inhoudelijk goed. Ik had al even niet meer van me laten horen, én ook geen problemen [lees: meldingen] meer gehad, MAAR zoals "Bert" kreeg ik enkele dagen terug opeens weer een paar keer de betreffende melding. Ik leg me er maar bij neer. Ik hoop wel dat Office en/of Outlook iets doet met de goede opmerkingen en tips die meerderen van jullie geven! Hulde! Groeten,...….
Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458 TOP, dank je wel, die was buiten mijn beeld geraakt, niet meer gebruikt de laatse jaren.
Staat nu aan, ben benieuwd wat er komt te staan, zal het hier plaatsen.
@Be rt
Uhm, zou je Outlook logging aan kunnen zetten;
File->Options->Advanced-> "Enable troubleshooting logging"

Vervolgens zou je onder "c:\Users\username\AppData\Local\Temp\Outlook Logging" de logs moeten kunnen inzien en zien waarom hij op een gegeven moment naar username/password vraagt.
Reputatie 7
Badge +35
Ik had hem eerder ook al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt en gister Herstellen.
Vandaag stond Outlook een uur open, dus na een uur pas.
@Jonathan-458

Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458 Ik heb Herstellen zojuist aangeklikt in Account instellingen.
We wachten weer af.☺
@Be rt,
Zit er verbetering in als je voor het Ziggo account;
  • "reset mail settings" kiest via outlook account settings?
  • Of "Repair", Advanced of manual via outlook account settings?
MVG
Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458
Nee, alleen het Ziggo account, ik heb ook andere IMAP accounts, Gmail en Live.
Ik heb account op de standaard wijze in Outlook geplaatst, alleen met het email adres en wachtwoord.

14 dagen niet gezien tot gister.
@Be rt ,
Uhm raar, ik zal mijn test @ziggo account toevoegen binnen outlook (16.0.11231.20164) om te kijken of ik dit ook krijg op termijn.

Betreft dit probleem alleen het Ziggo account of hebben non ziggo account hier ook last van?

MVG
Reputatie 4
Badge +2

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG


Hoop dat hij er iets mee kan die versie.
Reputatie 7
Badge +35
En daar is tie weer regelmatig:

Na op OK klikken gaat het weer een tijdje goed en na een paar uur is tie er weer.

Reputatie 4
Badge +2
Microsoft heeft ook al jaren last van telkens foutjes dan weer wel dan weer niet een oude bug opnieuw inbouwen.
Ze zijn en lopen steeds weer tegen problemen op om e.a. veiliger te maken / zetten wat bijv tls versies en cipher betreft , dan weer roeien ze terug en maar heen en weer is een probleempje extra er ook gauw ingeslopen. (" timings" van e.a. indien al op grenzen geven dan eerder fouten , vaak kan je e.a. in log files terug zien)
Dag allemaal. Hopelijk ben ik niet voorbarig(!), maar ik heb goed nieuws...……. Op 9 februari heb ik mijn probleem op Ziggo Community gemeld. 14 Februari heb ik opnieuw een bericht geplaatst, min of meer op uitnodiging van anderen. De recente reactie van "@Jonathan-458", die inmiddels als "beste antwoord" is getypeerd, deed mij beseffen dat ik sinds [dat realiseer ik me nu] 13 februari de betreffende storende melding niet meer heb gehad. Op 13 februari is er een grote update geweest van o.a. Office, waaronder Outlook. Ik heb nu -dus- ook niet meer gedaan, hoef dat niet meer te doen, wat Jonathan heeft voorgesteld/geadviseerd. Over enkele dagen zal ik nog, hopelijk ten slotte, melden wat de stand van zaken is. Mede op verzoek van Jonathan en Anne. Groeten!
Reputatie 7
Badge +35
Ik heb hier deze melding niet meer gezien.
Reputatie 7
Beste mensen, bij deze reageer ik. [Op voorhand: het probleem is nog niet verholpen...…..]
Fijn dat u mij wilt helpen, maar "Anne H Ziggo" heeft gelijk -> het wordt (te) groot gemaakt, én daardoor wordt het niet duidelijk(er).
Ik heb mijn probleem, volgens mij, helder en voldoende beschreven. Anderen, sommigen, halen er van alles bij. Het gaat om de MELDING die steeds terugkomt, en dat is storend. Ik kan gewoon gebruikmaken van e-mail! Ik heb eerder, ter controle, al ingelogd op webmail en dat ging allemaal goed. En mijn e-mail(programma) werkt dus -nog- gewoon. Ik hoef daarom niet een ander e-mailprogramma te proberen, zoals Anne voorstelt.
Dit is de stand van zaken. Als er géén oplossing is voor de terugkomende, storende, irritante melding, behoudens een systeemfout eruit halen, houdt het voor ons als gewone klanten op, denk ik. Of niet? Voor een oplossing houd ik me uiteraard aanbevolen. Dat blijft spannend!


Goedemiddag @maandagmorgen 🙂 Ik deed de aanname dat behalve de vervelende melding e-mail helemaal niet werkt. Dat werkt dus wel! Dan hoef je inderdaad niet een ander mail programma te testen. Jonathan-458 komt met een oplossing: Laat je weten of het updaten van Outlook 2016 helpt?
Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458
Die had ik al, die kwam automatisch, er leek nu net een kleine update te zijn, die was ook zo klaar. 16.0.11231.20164
@Be rt,
Mooi, Uhm volgens mij ergens begin februari.

Kwam er in elkgeval vorige week achter dat dat de permanente oplossing is, het opnieuw toevoegen of nieuw profiel aanmaken met het "probleem" email account loste het soms ook op.

Had mogelijk weer te maken met Web Account Manager ofzo.
Reputatie 7
Badge +35
@Jonathan-458 TOP, dank je, die melding kwam ik hier met IMAP account ook regelmatig tegen. Zojuist geupdate. Was dat een update van vandaag?
Beste @maandagmorgen,
Dit was een foutje van MS, Werk uw Outlook 2016 bij naar de meest recente versie.
"File->Account->Office Updates->Update Now"

Werkt dit niet maak dan gebruik van de herstel functie van Office 2016, Instructies zijn gelijk voor Office365.

Mocht het nogsteeds niet werken, zou je dan de build van outlook met ons willen delen.

MVG
Beste mensen, bij deze reageer ik. [Op voorhand: het probleem is nog niet verholpen...…..]
Fijn dat u mij wilt helpen, maar "Anne H Ziggo" heeft gelijk -> het wordt (te) groot gemaakt, én daardoor wordt het niet duidelijk(er).
Ik heb mijn probleem, volgens mij, helder en voldoende beschreven. Anderen, sommigen, halen er van alles bij. Het gaat om de MELDING die steeds terugkomt, en dat is storend. Ik kan gewoon gebruikmaken van e-mail! Ik heb eerder, ter controle, al ingelogd op webmail en dat ging allemaal goed. En mijn e-mail(programma) werkt dus -nog- gewoon. Ik hoef daarom niet een ander e-mailprogramma te proberen, zoals Anne voorstelt.
Dit is de stand van zaken. Als er géén oplossing is voor de terugkomende, storende, irritante melding, behoudens een systeemfout eruit halen, houdt het voor ons als gewone klanten op, denk ik. Of niet? Voor een oplossing houd ik me uiteraard aanbevolen. Dat blijft spannend!
Mijn probleem is reeds opgelost door de helpdesk. Ik heb vol lof gereageerd .
Reputatie 4
Badge +2
@Anne H Ziggo daar heb je best gelijk en ook een punt sorry.

Vooral ook omdat de TS alleen tot nu toe de topicstart geplaatst heeft en verder nog geen enkele reply op tips en adviezen.

Dus mogelijk is het bij maandagmorgen zelfs reeds opgelost.

De @rongeharry kan ook indien met tips niet verder komt een eigen topic starten dan, als blijkt dat of maandagmorgen niet meer reageert of het daar reeds verholpen is.
Reputatie 7
Het wordt erg theoretisch, en groot gemaakt allemaal. Duidelijker wordt het niet. Het is veel en ik mis een beetje samenhang, de rode draad. De topic starter heeft er niet veel aan, maar dat is een aanname van mij.

Stap 1 bij e-mail problemen is niet in de logs duiken. Stap 1 is een praktische probleem analyse om te bepalen waar de oorzaak zit. Zit de oorzaak bij Ziggo door een bug? Dan gaan we daar zeker wat mee doen. Maar dat is in de praktijk pas vast te stellen na een analyse. Na slechts een klein testje thuis met Thunderbird weten we wat er aan de hand is. Dit is ook aangeraden door andere Community leden. Door als moderator hier op ons Klant helpt Klant forum te reageren en adviezen te geven ben ik van mening dat we nog steeds support geven aan de topic starter.

@maandagmorgen Zou je onderstaande willen uitvoeren en ons laten weten wat de resultaten zijn? Daarna helpen we je gewoon verder :)
Controleer eerst of de gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn. Wanneer je kan inloggen op webmail weet je zeker dat je dat goed hebt! Om te bepalen waar het verder aan kan liggen kun je eenvoudig checken of een ander e-mail programma wel werkt. Download en installeer gratis Mozilla Thunderbird. Pas dan stap voor stap onze instellingen toe. We horen graag hoe dit afloopt.
Reputatie 4
Badge +2
Of het wettelijk moet en allemaal kan weet ik niet maar er zijn volgens mij mogelijkheden om e.a. op te vragen aan log file info's gekoppeld an naam / emailadres ips van klanten, in ieder geval de support aanvragen enz

Natuurlijk alleen door die personen zelf of wettelijk vertegenwoordigers betreft nieuwe privacy regelgeving enz

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-mail-vraagt-steeds-om-een-wachtwoord-34852/index2.html#post367582

Reageer