1
Vraag
2
Reacties
Nautilus

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Steeds terugkerende popups in Outlook 2013 met foutmelding 0x800CCC0E

Nadat mijn emailaccount geblokkeerd is geweest door ziggo ivm spam-hack werkt mijn outlook 2013 niet meer goed. Ik krijg nu steeds popups met foutmeldingen, waardoor ik geen email meer kan verzenden. Webmail werkt wel goed, helpdesk ziggo helpt maar matig en verwijst me na hele chats plots door naar deze community. De foutmeldingen die ik krijg zijn als zichtbaar in de 2 bijlages. Daarnaast krijg ik elke keer als ik op verzenden/ontvangen klik de popups met daarbij vermeld dat ik de wachtwoorden (ww) voor de server moet invullen voor zowel imap.ziggo.nl als smtp.ziggo.nl. De ww probeer ik in te vullen/aan te passen via bijvoorbeeld het ziggoplein-emailmanagement maar niets helpt. Iemand ervaring met deze foutmeldingen gehad of weet de oplossing? Heel graag informatie. Ik ben niet bekend met alle vakjargon, maar zal proberen de aangedragen oplossing(en) uit te voeren als outlook-’leek’. Bedankt vast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nautilus Even hardop meegedacht.

Je mag gewoon verder in je eigen topic met mail problemen.

Als niet alles synchroniseert staat waarschijnlijk niet alles op IMAP, maar een deel op POP.

Ik gebruik POP juist op één laptop/PC om alles zelf opgeslagen te hebben en heb daar een kopie op de serveer achter laten aanstaan, zodat alles leesbaar blijft voor de IMAP apparaten.

Maar dit is een eigen keuze en je moet het gebruiken zoals je het makkelijkst lijkt.

Als je IMAP gebruikt heb je geen .pst bestand, maar een .ost bestand en die zijn lastiger open te krijgen dan .pst bestanden en je gooit iets per ongeluk weg met IMAP, dan is het ook overal weg.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Nautilus Dit is een openbaar forum. Je kunt die bijlagen beter verwijderen, spammers zijn dol op werkende email adressen.

 

Probeer eens het account te verwijderen en daarna opnieuw aan te maken.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor de tip, @Steefb . Ik zie geen ‘bewerk’ meer staan, hoe verwijder ik bijlages / hoe pas ik mijn eigen (re)acties aan? Verder: Als ik mijn account verwijder en weer opnieuw aanmaak, ben ik dan niet al mijn oude email kwijt?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Nautilus wrote:

De ww probeer ik in te vullen/aan te passen via bijvoorbeeld het ziggoplein-emailmanagement maar niets helpt. 

Ik ken geen ziggoplein. Of bedoel je daarmee Mijn Ziggo (en dan Producten-->Internet-->E-mail adressen).

Het wachtwoord dat je daar hebt ingevuld moet je ook gebruiken in Outlook. Zoals @Steefb zegt, probeer opnieuw je account aan te maken.  Doe dat volgens deze handleiding.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@bburgg Dank voor je reactie. Ik bedoel inderdaad Mijn Ziggo. Iemand van de helpdesk had het over het ziggoplein, dus vandaar. Ik gebruik het wachtwoord ook dat ik op Mijn Ziggo heb aangemaakt, dat is het vreemde. Bedankt voor de tip. Ik ga er mee aan de slag cfm de link-handleiding. 

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb recent al deze handleiding gebruikt en geprobeerd het account te herstellen en zelfs nieuw aangemaakt (zonder dat ik de oude had weggegooid). Helaas haalt dit ook niks uit. Dezelfde popups blijven komen. 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

OK, we moeten zeker weten dat het wachtwoord klopt. Wil je eens inloggen op  Ziggo Mail (webmail). Als je kunt inloggen dan weet je dat het wachtwoord klopt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Nautilus . Hoe gaat het nu? 🙂

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha, Lycke, ik ben nog bezig om alles te bekijken en aan te passen. Maar ik heb zoveel wachtwoorden ook gebruikt en aangepast, dat ik onderhand door de bomen het bos niet meer zie en vast loop. Ik probeer nu eerst mijn webmail te checken of dat goed lukt, dan kan ik dat teruggeven aan @bburgg. 

Kun jij trouwens de bijlages die ik had bijgevoegd verwijderen? Ik kreeg die tip. Maar het lukt me niet meer.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@bburgg Ik kan inderdaad nog inloggen op webmail. Maar dat ww heb ik wel aangepast. Moet ik dat ww dan invullen bij de popups? Ik heb het idee dat ik op diverse plekken nog oude ww heb staan, maar dat krijg ik niet zichtbaar. Ook heb ik synchronisatieproblemen met andere laptop(s) / mobiel outlook. Wellicht heeft dat er ook mee te maken?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Nautilus wrote:

@bburgg Ik kan inderdaad nog inloggen op webmail. Maar dat ww heb ik wel aangepast. Moet ik dat ww dan invullen bij de popups? Ik heb het idee dat ik op diverse plekken nog oude ww heb staan, maar dat krijg ik niet zichtbaar. Ook heb ik synchronisatieproblemen met andere laptop(s) / mobiel outlook. Wellicht heeft dat er ook mee te maken?

OK. Gebruik dat wachtwoord om je e-mail account opnieuw in te stellen op al je devices. Doe dat stuk voor stuk. Dus eerst controleren of het werkt en dan de volgende. Beter is om het account weg te gooien en opnieuw aan te maken. Je gebruikt als het goed is IMAP, dus mail blijft als het goed is op de server staan.

Op een van de screenshots zag ik nog een optie voor een wachtwoordlijst. Het zou mooi zijn dat je vooraf ook daar alle referenties naar Ziggo (e-mail) uithaalt, maar dat hoeft niet persé want als het goed is krijg je de vraag om het oude wachtwoord te overschrijven met het nieuwe.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kijk, dat is fijn om te horen, dat ik mijn account kan weggooien zonder dat ik mijn email kwijt raak. Dat ga ik eens proberen. Ik had al geprobeerd om .pst bestand te kopieren, maar dat gaat niet. Lijkt een soort zip-bestand?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Nautilus wrote:

Kijk, dat is fijn om te horen, dat ik mijn account kan weggooien zonder dat ik mijn email kwijt raak. Dat ga ik eens proberen. Ik had al geprobeerd om .pst bestand te kopieren, maar dat gaat niet. Lijkt een soort zip-bestand?

@Nautilus Let op: Voordat je dat doet controleer eerst in je Ziggo webmail of alle mail daar staat.

Wat bedoel je met .pst bestand kopieren? Een .pst bestand is het bestand waarin al je e-mails zijn opgeslagen. Die kun je alleen (weer) openen in Outlook en heeft niks te maken met e-mail wachtwoorden e.d. Maar voor een back-up  van je mail is het prima.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat .pst bestand zocht ik inderdaad zodat ik mijn historische mail kon backuppen, aangezien ik dacht: het mooist zou zijn alles er af knikkeren en opnieuw installeren. Ik begrijp dat dit niks met wachtwoorden te maken heeft, hoor. 

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb op meerdere computers (desktop, laptop) en tablet en mobiel Office Outlook staan. Helaas synchroniseert niet alles goed, zodat ik, als ik op de één mails verwijder, ze op de andere nog heb staan, en ook andere mappen, etc. Maar dat zal een ander topic zijn/worden, vermoed ik zo.  

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nautilus Even hardop meegedacht.

Je mag gewoon verder in je eigen topic met mail problemen.

Als niet alles synchroniseert staat waarschijnlijk niet alles op IMAP, maar een deel op POP.

Ik gebruik POP juist op één laptop/PC om alles zelf opgeslagen te hebben en heb daar een kopie op de serveer achter laten aanstaan, zodat alles leesbaar blijft voor de IMAP apparaten.

Maar dit is een eigen keuze en je moet het gebruiken zoals je het makkelijkst lijkt.

Als je IMAP gebruikt heb je geen .pst bestand, maar een .ost bestand en die zijn lastiger open te krijgen dan .pst bestanden en je gooit iets per ongeluk weg met IMAP, dan is het ook overal weg.

Nautilus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Be rt Dankjewel! Ook jouw uitleg verheldert weer een stukje. Onlangs heeft een helpdeskmedewerkster van Ziggo mijn computer even ‘overgenomen op afstand’ en getracht mij te helpen, waarbij onder meer IMAP veranderd werd in Pop op een of meerdere plaatsen. Ik vroeg me al af wat dat voor consequenties kon hebben. Alles IMAP dan heb je overal de beschikking over mail vanaf de server, begrijp ik nu van je. Inderdaad zou op één plek POP aanhouden verzekeren dat je ergens alles zelf opgeslagen houdt, maar voor nu is me dat even te lastig. Wel fijne uitleg @Be rt. Ik ga weer verder met puzzelen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Nautilus TOP, veel mailsucces gewenst.

Heb je later vragen, stel ze gerust, er is altijd wel iemand die je op weg kan helpen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic