Beantwoord

Spf record: spf.mailservice.snelstart.nl invoeren in Ziggo, hoe?

• 12 augustus 2019
  • 2 Reacties
  • 137x Bekeken

Facturen versturen via online boekhoudprogramma Snelstart gaat niet. Zie foto.
Kan iemand me hier mee helpen? Ik ben hier al een dag of 3 mee bezig:((
Met vriendelijke groet,

Frank
icon

Best beantwoord door ErnstG 13 augustus 2019, 07:23

https://kennisplein.snelstart.nl/klanten/s/article/Basisgegevens-Tabblad-E-mailadressen-SMTP-server-en-mailpoort

Selecteer: Versturen via eigen mailserver
SMTP Server: smtp.ziggo.nl
Mail poort: 587 Selecteer Gebruik TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige email adres
Wachtwoord: je email wachtwoord

met bovenstaande info zou het gewoon moeten werken.

Ziggo zal het spf record van snelstart niet willen opnemen in hun spf record aangezien ze geen controle hebben over de mailservers van snelstart.

Indien het niet lukt met bovenstaande, kan het zijn dat het ip adres van de snelstart server waarmee er aangemeld wordt bij smtp.ziggo.nl misschien op 1 van de lijsten met slechte reputatie van ip adressen staat die ziggo gebruikt.
Hier zou je via de ziggo abusedesk of een moderator dan een whitelist verzoek in kunnen dienen
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Je screenshot laat je email zien, zou ik even weghalen.

Begrijp ik goed dat het boekhoudprogramma email stuurt via hun eigen servers uit naam van jouw-email-hier@casema.nl ?
Want daar gaat Ziggo je niet mee kunnen/willen helpen, i.v.m. anti-spam maatregelen.

Er zijn 2 mogelijke oplossingen die ik zie:
  1. Een eigen domeinnaam afnemen met email, dan kun je zelf SPF instellen en het boekhoudprogramma namens jou laten mailen. jouw-email-hier@bedrijfsnaam.nl bijv.
  2. Het boekhoudprogramma moet email vanaf hun eigen domein+mailserver versturen. Dus de "From:" wordt dan bijvoorbeeld klantnaam@snelstart.nl of info@klantnaam.snelstart.nl, zoiets. De Reply-To kan dan alsnog naar het email jouw-email-hier@casema.nl
https://kennisplein.snelstart.nl/klanten/s/article/Basisgegevens-Tabblad-E-mailadressen-SMTP-server-en-mailpoort

Selecteer: Versturen via eigen mailserver
SMTP Server: smtp.ziggo.nl
Mail poort: 587 Selecteer Gebruik TLS/SSL
Gebruikersnaam: je volledige email adres
Wachtwoord: je email wachtwoord

met bovenstaande info zou het gewoon moeten werken.

Ziggo zal het spf record van snelstart niet willen opnemen in hun spf record aangezien ze geen controle hebben over de mailservers van snelstart.

Indien het niet lukt met bovenstaande, kan het zijn dat het ip adres van de snelstart server waarmee er aangemeld wordt bij smtp.ziggo.nl misschien op 1 van de lijsten met slechte reputatie van ip adressen staat die ziggo gebruikt.
Hier zou je via de ziggo abusedesk of een moderator dan een whitelist verzoek in kunnen dienen