HildaS

Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Spammail blijft overheersen bij Ziggo / wie heeft er geen last van ladingen spam bij Ziggo?

De afgelopen twee jaar is het ontvangen van spammail via Ziggo eerder regel dan uitzondering. Ziggo heeft niet de support (het gemak) van een goede spamfilter, die andere providers wel leveren. Een aantal weken geleden werd ik gebombardeerd met mailtjes vanaf lococontigo@ntlworld.com en lariadian@ithound.com die door iedere filterregel heen kwamen. Uiteindelijk heeft deze community ervoor gezorgd dat die mailbommen gestopt zijn. Een paar weken hadden we rust. Maar nu begint de 2.0-spam generatie op te rukken met spammail vanuit noreply@iphone11s.com gestuurd aan michelwierzbicki@ziggo.nl. Ook die mailtjes zijn met geen enkele filterregel of sleepmanoeuvre tegen te houden. Daarnaast staat blijkbaar ook de deur weer open voor andere ladingen spammail. Wie heeft er nog meer last van zoveel spammail bij Ziggo? Kunnen we iets doen, behalve elke dag berichtregels aanmaken en mail naar de spambox slepen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Steefb wrote:
Tsja het is bekend, het zal wel een lastige zijn.

Kijk ook hier.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/meer-dan-50-spam-berichten-in-een-mailbox-op-08-09-2019-45489

Klopt, deze groep heeft de 1.0 versie kunnen verhelpen.
Dickslinger

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier ook die elellende word er inmiddels echt simpel van. Word tijd dat ziggo een goed spamfilter installeert
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
nergens last van.... zal waarschijnlijk wel liggen aan de bezochte websites of lukraak je email adres ergens achter laten .
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
pox-ie De grap is dat ik de spam krijg in een mailadres wat al jaren vrijwel niet gebruikt is.
Spamservers proberen ieder mogelijk adres, oftewel alle letter en cijfer combinatie, ik krijg zelfs af en toe spam via een alias mailadres wat nooit gebruikt is.

In bovenstaand topic schreef Ziggo:

Anne H Ziggo wrote:
Ik heb een beknopt antwoord van Abuse, er was niets mis. Het ging om een zeer geraffineerde Spam run. Er zijn weer zaken aangepast in onze filters. De verwachting is dat de problemen afnemen, nog niet dat het helemaal niet meer gaat gebeuren. Via dit topic is er niet meer informatie aan jullie te geven over dit onderwerp. Ten overvloede blijft dit het balangrijkste:

  • Wat moet je doen wanneer je erg veel Spam krijgt:Sleep alle Spam naar de Spam map. Ons filter leert hier ervan. Het valt bij onze anti-spam afdeling (Abuse) ook op wanneer er veel berichten handmatig naar Spam versleept blijven worden.
  • Meld de Spam inclusief headers via het contactformulier. Kies daarbij altijd "Misbruik / Overlast" en "Internet". Je bericht komt dan direct bij Abuse uit.
Meldingen via de helpdesk of hier op de Community hebben veel meer tijd nodig om bij Abuse terecht te komen, deze zijn helaas meestal mosterd na de maaltijd.
HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
pox-ie wrote:
nergens last van.... zal waarschijnlijk wel liggen aan de bezochte websites of lukraak je email adres ergens achter laten .

Dan nog hoor je die vreselijke hoeveelheid spam niet te krijgen, daar zijn namelijk spamfilters voor.
HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb maar weer een melding bij Ziggo gedaan over de allesoverheersende nieuwe noreply@iphone11s.com naar michelwierzbicki@ziggo.nl spammailtjes. Ze blijven binnenkomen, vergezeld van allerlei uiteeinlopende onderwerpen en links om op te klikken, grrrrrr
En als we van deze af zijn, komt er vast weer een nieuwe die op dezelfde manier werkt. Om gek van te worden.:tired_face:
Tonski

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb het zelfde spam probleen alles wat ziggo adviseert met slepen ,verplastsen helpt niet,
Jammer dst ziggo geen betere filter
Heeft
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo HildaS spam blijft helaas super vervelend! Zeker als het makkelijk te voorkomen lijkt (steeds dezelfde afzender) dan is het onbegrijpelijk dat het maar binnen blijft komen.

Bij ons heb je geen garantie dat er geen spam binnenkomt. Je mag er wel vanuit gaan dat wij onze filters zo goed mogelijk updaten. De laatste tijd is er een toename van geraffineerde spam technieken die steeds moeilijker te detecteren zijn. Het heeft tijd nodig voordat de filters goed werken. In de tussen tijd vind de spam (zo kort mogelijk) zijn doorgang. Dit zal blijven voorkomen, en dus moet je helaas blijven slepen soms.

In het antwoord van Be rt zie je wat je kan doen om spam bij ons aan te kaarten, bij de vorige 'spam-run' was de Community niet de doorslaggevende factor. De afdeling Abuse was er al vanaf de eerste spam berichten meteen mee bezig.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Ik heb in de afgelopen jaren dat ik UPC/Ziggo als provider heb al een paar keer meegemaakt dat ik te pas en onpas spam berichten krijg. Opeens krijg ik ze en na verloop van tijd opeens krijg ik ze niet meer zoals nu weer al een tijdje geen spam meer maar voor hoelang.....? Ik geloof niet echt dat er iets aan te doen is hoewel ik vind dat een goede spamfilter wel vanuit de provider geregeld moet zijn door de provider om het even wie dat is.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt nog zo'n sterk spamfilter maken, maar zolang er niet alleen duizenden personen wereldwijd bezig zijn om wegen om het spamfilter heen te vinden en er zelfs gespecialiseerde bedrijven zijn, ook in NL (bv ResponseConcepts) die bedrijven actief adviseren en helpen om hun mails zo te maken en verzenden dat ze door de spamfilters heenkomen, is het een kat-en-muis spel.
Pas als de overheid ingrijpt en niet alleen zware straffen aan spammers gaat geven, maar ook aan de bedrijven die hierbij behulpzaam zijn, gaat er iets veranderen.

Maar helaas wordt er teveel geld verdiend aan spam. Zelfs wereldbedrijven als AmazonAWS geeft niet alleen toe dat er geld wordt verdiend, maar weigert zelfs spamreports.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Onderstaande toont duidelijk aan dat zowel Twitter als Amazon weigeren om spamklachten te behandelen en dus ideale partners zijn voor spammers. Ook hosteurope.de (momenteel erg veel gebruikt door spammers) heeft zelfs helemaal geen spambeleid en weigert spam meldingen.
Het enige wat zou helpen is als grote bedrijven en andere klanten, Twitter, AmazonAWS etc links laten liggen. Maar zolang er bij iedere spamrun nog minstens een paar miljoen binnenkomt, zal er niets veranderen

Uitgelicht topic