JanRoza

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Spamfilter werkt voor geen meter

Al maandenlang ben ik verplicht om elke avond via webmail in te loggen op mijn Ziggo mail om te controleren welke aan mij gerichte mailtjes nu weer onterecht in de spambox verdwijnen. Ook al maandenlang markeer ik dan alle wel gewenste mail als geen spam maar toch blijft het Ziggo spamfilter ze maar als spam aanmerken. Het zelf lerend karakter van deze spamfilter is dus nul komma nul. Kortom dat filter werkt voor geen meter. Op mijn PC werk ik met Thunderbird als mailclient en daar heb ik geen filters op mijn Ziggo mail ingesteld.
Hoe kom ik in hemelsnaam af van dat spamfilter?
Ik ben het dagelijks online moeten controleren van een slecht werkend spamfilter namelijk helemaal zat, ik wil gewoon mijn mail ontvangen zoals het hoort en zelf bepalen wat spam is en wat niet.
3 Reacties 3
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
JanRoza Heb dezelfde ervaringen en helaas mee leren leven, want van het Spamfilter kom je niet af. Lopen al diverse topics over, de Spamfilter is "iets verbeterd" maar is zeker niet wat het moet zijn is en blijft erg onvoorspelbaar / onbetrouwbaar.
Misschien dat het goed is dat het weer opnieuw onder de aandacht wordt gebracht !
JanRoza
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, zonder klagen gebeurt er zeker niks.
Maar Ziggo zit er toch voor zijn klanten en de klanten niet voor Ziggo?
Dus het komt vast wel goed. :-))
D1onysius

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik moet ook regelmatig de webmail van Ziggo checken voor berichten die in de Spammap terecht komen die eigenlijk helemaal geen spam zijn. Zoals bijvoorbeeld berichten van de Partij voor de Dieren. Is gewoon niet handig.

Ik heb hier al eens over gebeld met Ziggo maar ze zeiden dat er niets aan te doen is en het spamfilter niet kan worden uitgeschakeld. Dit gaat er bij mij niet in. Een spamfilter een gewoon een software instelling die je gewoon uit moet kunnen schakelen...

Uitgelicht topic