Beantwoord

Spamfilter uitgaande mail

  • 20 november 2019
  • 1 Reactie
  • 38x Bekeken

Ik probeer zojuist een bericht door te sturen via de ziggo smtp server. Ik gebruik daarvoor authenticated SMTP, dus met gebruikersnaam en wachtwoord, vanaf mijn ziggo aansluiting. Tot mijn grote verbazing werd de e-Mail geweigerd door het spamfilter. Als ik toch met gebruikersnaam en wachtwoord inlog om een mailtje te versturen, zou dat onder geen beding ooit geweigerd mogen worden? Wie heeft er bedacht dat je mails die op deze manier worden aangeboden zou moeten filteren?

icon

Best beantwoord door Be rt 24 november 2019, 00:24

Het werkt als volgt, de oorspronkelijk verzendende server geeft al dan niet een DMARC DKIM code mee ter herkenning dat die van die server vandaan komt.

Dit is een controle systeem voor de verdere mailservers.

Nu is het vreemde dat een mail van een bepaalde afzender wel bij mij aankomt in de @home.nl inbox, maar als ik daar een automatische forward heb naar @ziggo.nl, dan komt hij standaard in de spam map.

Met de verzendende webmaster en abuse van Ziggo zijn we erachter gekomen dat dit een gevalletje geen DMARC instelling bij de oorspronkelijke verzendende server.

Ziggo controleert dus op DMARC en DKIM, meer informatie hierover: 
https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/waar-dkim-en-dmarc-kunnen-helpen-in-geval-van-phishing

In de header van de mail die in de spam map terecht kwam staat:

X-Spam-Action: folder Spam

X-Spam-Reason: DMARC=quarantine

X-Spam: yes

Bekijk origineel

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +35

Het werkt als volgt, de oorspronkelijk verzendende server geeft al dan niet een DMARC DKIM code mee ter herkenning dat die van die server vandaan komt.

Dit is een controle systeem voor de verdere mailservers.

Nu is het vreemde dat een mail van een bepaalde afzender wel bij mij aankomt in de @home.nl inbox, maar als ik daar een automatische forward heb naar @ziggo.nl, dan komt hij standaard in de spam map.

Met de verzendende webmaster en abuse van Ziggo zijn we erachter gekomen dat dit een gevalletje geen DMARC instelling bij de oorspronkelijke verzendende server.

Ziggo controleert dus op DMARC en DKIM, meer informatie hierover: 
https://www.sidn.nl/nieuws-en-blogs/waar-dkim-en-dmarc-kunnen-helpen-in-geval-van-phishing

In de header van de mail die in de spam map terecht kwam staat:

X-Spam-Action: folder Spam

X-Spam-Reason: DMARC=quarantine

X-Spam: yes

Reageer