Beantwoord

Spamfilter instellen in Mijn Ziggo?

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

46 Reacties

Het beste is om je mail onder te brengen naar een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.
Reputatie 7
Badge +31
@renemo
Op dit moment is dit geen issue meer bij Ziggo, daar het laatste bericht in dit topic 3 maanden geleden was en ik nog maar 1 spambericht per week zie in plaats van 5-10 per dag, lijkt Ziggo het aardig goed op orde te hebben met de nieuwe spamfilter.
Reputatie 2
Badge
renemo schreef:

Het beste is om je mail onder te brengen naar een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.

Exact wat ik enige tijd geleden heb gedaan.
Reputatie 2
Badge
Be rt schreef:

@renemo
Op dit moment is dit geen issue meer bij Ziggo, daar het laatste bericht in dit topic 3 maanden geleden was en ik nog maar 1 spambericht per week zie in plaats van 5-10 per dag, lijkt Ziggo het aardig goed op orde te hebben met de nieuwe spamfilter.

Het overgrote deel van de door Ziggo onterecht als spam gefilterde mail had ik al bij een andere provider ondergebracht. Toch merk ook ik dat de filters bij Ziggo eindelijk beter werken.

Jammer alleen dat Ziggo niet zo groot is toe te geven dat het probleem niet bij de abonnees lag en jammer dat ze niet het fatsoen/lef hebben dat openlijk te communiceren en te melden dat ze het probleem nu (grotendeels?) hebben opgelost.
Reputatie 7
Badge +31
@weissman
Ziggo, KPN en alle andere providers hebben allemaal last gehad van deze nieuwe spamaanvalstechniek die spammers hebben veroorzaakt, zij zijn de schuldigen.

De providers hebben nooit de abonnees de schuld gegeven, maar hebben dit probleem wel opgelost voor je.
Je hebt niet zelf geen actie hoeven te ondernemen om van de spam af te komen, behoudens aangeven wat je als spam binnenkrijgt en als spam ervaart door de spam in de spammap te slepen of de goede mail uit de spammap naar de inbox te slepen.

Mijn dank gaat uit naar de samenwerkende providers die dit toch wel op een adequate manier hebben getackeld, nu hoef ik het zelf niet te doen.
Het probleem is dat de zelflerende spamfilter ge-implementeerd wordt zonder enige communicatie naar de klant toe !!
Dit resulteerde dat er een aantal belangrijke en wetenswaardige mails en mails met speciale aanbiedingen door mij gemist waren, omdat deze ineens in de spamfolder verdwenen.
Een nog groter probleem is dat je de spamfilter niet kan instellen, en je moet gaan klagen bij abuse (abuse is daar niet voor bedoeld).
Maar het grootste probleem is dat mailtjes die aangegeven worden (c.q. verplaatst worden) als zijnde "niet ongewenst" de volgende keer wederom in de spamfolder worden aangetroffen.
Dus het beste is om je mail onder te brengen bij een andere provider waar je WEL de spamfilters kan instellen.
Reputatie 2
Badge
Be rt schreef:

@weissman
Ziggo, KPN en alle andere providers hebben allemaal last gehad van deze nieuwe spamaanvalstechniek die spammers hebben veroorzaakt, zij zijn de schuldigen.

De providers hebben nooit de abonnees de schuld gegeven, maar hebben dit probleem wel opgelost voor je.
Je hebt niet zelf geen actie hoeven te ondernemen om van de spam af te komen, behoudens aangeven wat je als spam binnenkrijgt en als spam ervaart door de spam in de spammap te slepen of de goede mail uit de spammap naar de inbox te slepen.

Mijn dank gaat uit naar de samenwerkende providers die dit toch wel op een adequate manier hebben getackeld, nu hoef ik het zelf niet te doen.

Door Ziggo is als reactie aangegeven dat ik mijzelf op spam geabonneerd zou hebben (ging nota bene o.a. om afspraken van mondhygiëniste en dergelijke) en dat zij zo goed waren om dat voor mij tegen te houden.
Het grootste euvel van dit ongecontroleerde en 'zelflerende' spamfilter is dat het maandenlang niets heeft willen leren en naar de inbox verplaatste berichten een volgende keer net zo hard in de spambox gooide.
En ook het totale gebrek aan communicatie en informatie van de zijde van Ziggo heeft tot veel irritatie en onbegrip geleid.
Naas Ziggo hebben mogelijk KPN en andere providers er last van gehad, maar na het wijzigen van mijn ziggo-adres naar een gmail-adres bleek dat de filters van gmail (in mijn geval) veel beter werkten en ook veel sneller leerden.
Reputatie 2
Badge
weissman schreef:

Be rt schreef:

@weissman

Door Ziggo is als reactie aangegeven dat ik mijzelf op spam geabonneerd zou hebben (ging nota bene o.a. om afspraken van mondhygiëniste en dergelijke) en dat zij zo goed waren om dat voor mij tegen te houden.
Het grootste euvel van dit ongecontroleerde en 'zelflerende' spamfilter is dat het maandenlang niets heeft willen leren en naar de inbox verplaatste berichten een volgende keer net zo hard in de spambox gooide.
En ook het totale gebrek aan communicatie en informatie van de zijde van Ziggo heeft tot veel irritatie en onbegrip geleid.
Naas Ziggo hebben mogelijk KPN en andere providers er last van gehad, maar na het wijzigen van mijn ziggo-adres naar een gmail-adres bleek dat de filters van gmail (in mijn geval) veel beter werkten en ook veel sneller leerden.

Ook Boum, bovenaan op de eerste pagina van deze draad, kreeg van Ziggo te horen dat het wel aan het zou liggen: "Ik heb dit probleem voorgelegd aan de klantenservice van Ziggo en kreeg onder andere als reactie dat mijn spamfilter misschien te sterkt staat ingesteld."
Reputatie 7
Badge +31
@weissman
De communicatie had inderdaad beter gekund, iedereen werd hierdoor overvallen en dan ben je weer een tijd bezig om erachter te komen wat en hoe, dit is zonde van de tijd die iedereen er aan besteed terwijl het met één mail bekend zou zijn.
tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.
Moet je daarvoor een moderator inschakelen, tjonge jonge...
Okay hoor, ze krijgen vanzelf wel de 550 errors om hun oren...
renemo schreef:

tot overmaat van ramp kan je dus ook je nieuwe emailadres niet wijzigen voor dit forum.

Zou je inderdaad zelf moeten kunnen doen in MijnZiggo.
N.N. schreef:

renemo schreef:

dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...
renemo schreef:

N.N. schreef:

renemo schreef:

dan verander je je login, echter NIET het emailadres waar de reacties van dit forum verstuurd worden...

Dat schreef ik ook niet, goed lezen s.v.p.
Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.
N.N. schreef:

renemo schreef:

N.N. schreef:

renemo schreef:

Ik schreef dat je je e-mailadres (voor het forum) inderdaad zelf in MijnZiggo zou moeten kunnen veranderen.

Ik ontvang emails van dit forum op een ANDER email adres dan het emailadres die ik gebruik voor het inloggen van mijn ziggo.
dát emailadres is niet te wijzigen via het profiel.
renemo schreef:

N.N. schreef:

renemo schreef:

N.N. schreef:

renemo schreef:

Ik ontvang emails van dit forum op een ANDER email adres dan het emailadres die ik gebruik voor het inloggen van mijn ziggo.
dát emailadres is niet te wijzigen via het profiel.

Nogmaals goed lezen.
Ik schreef dat het mogelijk zou moeten zijn om het forum e-mailadres tevens in MijnZiggo aan te kunnen passen.
Hoe duidelijker kan ik het nog schrijven?
het zou mogelijk moeten zijn, maar helaas kan je alleen je login emailadres wijzigen.
Ziggo heeft veel veranderd, zonder te communiceren naar de klant...
renemo schreef:

het zou mogelijk moeten zijn, maar helaas kan je alleen je login emailadres wijzigen.
Ziggo heeft veel veranderd, zonder te communiceren naar de klant...

Werk aan de winkel voor Ziggo dus.
Ik gebruik Mozilla als mailprogramma en kijk eigenlijk nooit naar webmail. Daarom ben ik er kort geleden per toeval achter gekomen dat jullie mijn inkomende mail filteren. Willen jullie daar wel mee ophouden? Ik ben mans genoeg om spam te herkennen, sterker nog, jullie "zelflerende" filter laat af en toe phishing mail door (zelfs van afzenders die ook in jullie spambox staan) en houdt af en toe nieuwsbrieven tegen die ik ook wel eens wel krijg. Ik wil in elk geval bij mijn instellingen bij een keuze spambox een vinkje kunnen uitzetten zodat ik baas blijf over mijn eigen emails en mijn Mozilla spamfilter zelf kan instellen.
Reputatie 7
Badge +31
De automatische spamfilter van Ziggo is niet uit te zetten, dat is maar goed ook voor de meeste mensen, aangezien 60-70% van de verzonden mail al spam is en nog een 35-25% direct geblokt wordt bij spam servers.
Zouden er geen spamfilters zijn, dan is minstens 95% van je mail spam.

Maar je kunt mail selecteren en Markeren als ongewenst en goede mail die in de spam map zit naar de inbox slepen, hier leert de spamfilter van.
@Zuring

Dat Ziggo een zelflerend SPAM filter heeft is op zich prima.
Moet wel goed werken.

Ziggo levert ook berichten helemaal niet af, dwz ook niet in de SPAM Folder.
De afzender krijgt dan een Bounce.
En dat gaat/ging niet zoals het moet.
Gebruikers missen daardoor berichten die bij andere Email providers
wel netjes kunnen worden afgeleverd al dan niet in een SPAM Folder.
Zie:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063/index1.html

Het is daar inmiddels twee maanden rustig, wat op verbetering wijst.
Jij meldt dat je nieuwsbrieven soms niet ontvangt.
Als dit recent was, geeft dat weer stof tot nadenken en
raad ik je aan dit in bovenstaand topic te melden.
Het is weliswaar opgezet voor verzenders, maar waar moet je anders naar toe?

Gr Han
Be rt schreef:

De automatische spamfilter van Ziggo is niet uit te zetten, dat is maar goed ook voor de meeste mensen, aangezien 60-70% van de verzonden mail al spam is en nog een 35-25% direct geblokt wordt bij spam servers.
Zouden er geen spamfilters zijn, dan is minstens 95% van je mail spam.

Maar je kunt mail selecteren en Markeren als ongewenst en goede mail die in de spam map zit naar de inbox slepen, hier leert de spamfilter van.

Raar, ik heb nog nooit spam gekregen.....
Er word wel elke keer mailafzenders waarvan ik dus heb aangegeven dat het GEEN spam is WEL in de spammap gegooid! Lekker lerend is dit dan....
Ziggo laat mij lekker ZELF bepalen wat spam is en niet jullie. Dit riekt naar censuur en is gewoon betrutteling.
Groet Ruud