Gesloten

Spamfilter haalt te veel berichten weg


De laatste weken wordt ik echt gestoord van het spamfilter! Mailberichten van familie uit het buitenland worden automatisch in de spambox geplaatst waardoor ik ze mis. Bij de eerste keer de mail teruggesleept naar de inbox, maar de volgende mail die ik van hetzelfde mailadres ontvang komt gewoon weer in de spambox!!! Lekker dat automatische gedoe! NIET DUS. HOE WORDT DAT OPGELOST?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

24 Reacties

Dat wordt niet/niet al te snel opgelost.
Ziggo is een matige Email provider.
Het slechte leervermogen van het gebruikte SPAM filter is
slechts een voorbeeld van andere -ergere- dingen die mis kunnen gaan.

Dat kan allemaal stukken beter. Bij Gmail bv.

Maar let op: je moet bij elke email provider - hoe goed dan ook-
altijd de SPAM folder in de gaten houden, als SPAM filtering 'aan' staat.
False positives kunnen altijd voorkomen, zij het steeds minder als er tenminste
een goede leerfunctie is.

Bij Gmail kun je SPAM filtering ook helemaal uitzetten- bij Ziggo niet.
Alles gaat dan naar je Inbox.
Of dat als 'fijn' wordt ervaren, kan per gebruiker verschillen.

Gr Han

De ergere Ziggo mail-dingen.
- een bericht helemaal niet afleveren, dat bij andere providers wel
wordt afgeleverd, al dan niet in een SPAM Folder
- een Re of Forward op een door Ziggo afgeleverd bericht wordt ten onrechte als het door de Ziggo-klant versturen van SPAM gezien, met soms als maatregel blokkade van je Internet-verbinding, zonder duidelijke toelichting.
Daar zijn hier talloze klachten over. Misschien gaat het wel wat beter nu.
"Er wordt aan gewerkt".
Reputatie 7
Hallo @Wilhelmien, welkom op de Ziggo Community. Het is natuurlijk niet leuk dat je de e-mail van je familie steeds in de spam folder vindt. Misschien helpt deze tip:

  1. Ga in de webmail naar de map Spam.
  2. Selecteer de e-mail die geen spam is
  3. Bij de e-mail klik op de drie strepen (meer acties)
  4. En kies voor Niet Ongewenst


De e-mail hoort nu voortaan in je postvak te komen. Laat je ons hier weten of het zo lukt?
@Folkert Ziggo
Misschien was ik te cynisch t.o.v Ziggo Mail.
Gr Han
Reputatie 7
hanh schreef:

@Folkert Ziggo
Misschien was ik te cynisch t.o.v Ziggo Mail.


Geen zorgen Han. Iedereen heeft zijn eigen voorkeuren en ervaringen. Met jouw hulp kunnen onze diensten verbeteren. Ik vind het dan alleen maar goed dat je kritisch bent. 😊
Reputatie 3
Badge +4
ik ben ook niet al te enthousiast over dat spamfilter.
mails die je al talloze malen naar de spam hebt gesleept, blijf je maar in de inbox krijgen, bijvoorbeeld al die zooi van eurosurveypanel.com.
maar belangrijke nieuwsbrieven die ik al jaren ontvang, staan ineens in de spammap.
waardeloos.
Reputatie 7
@dijkmane
Je schrijft dat je de ongewenst post versleept. Wil je dit eens proberen:

  1. Ga in Ziggo webmail naar je inbox
  2. Selecteer de e-mail die je spam wil markeren.
  3. In de e-mail klik op de drie strepen. Dit vind je aan de rechts naast de knop verwijderen.
  4. Kies voor Markeer als ongewenst.


De e-mail wordt verplaatst naar je spam berichten. Krijg je nieuwe berichten van deze afzender, dan vind je die voortaan ook terug in de spam.

Je kan mijn uitleg hierboven gebruiken om de berichten uit je spam te halen die daar niet in thuis horen 😊

Ik ben erg benieuwd of dit voor jou de oplossing is.
@Folkert Ziggo

@dijkmane versleept berichten.

Verslepen tussen SPAM Folder en Inbox ipv het Menu gebruiken, werkt niet?

Dan zou dit foute info zijn ......
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/

E.e.a zou ook moeten werken wanneer je ipv Ziggo Web Mail
een Mail Client gebruikt en dan berichten uitwisselt tussen Inbox en SPAM Folder (Slepen of met Move resp Copy Commando) ...

Gr Han
Reputatie 7
@hanh
Klopt helemaal wat je schrijft en verslepen hoort te werken. Omdat verslepen voor @dijkmane en @Wilhelmien niet werkt, ben ik juist erg benieuwd of de alternatieve manier wel werkt.
Had al zo'n vermoeden. Wordt zo een interessante test.
Gr Han
Reputatie 3
Badge +4
verklaart nog steeds niet waarom mails die jaren lang gewoon aankomen, nu ineens spam blijken te zijn.
ik sleep ze dus weer terug naar de inbox, waarna ze vervolgens thuis gewoon weer binnen komen.
( popcon op exchange, ik kijk 1x in de week op de webmail om al die zooi naar spam te slepen en het goede weer terug ).

begin van de week had ik 3x al jouw methode gebruikt ( markeer als ongewenst ) bij 3 mails van eurosurveypanel.com
maar een dag later kreeg ik er weer 2.
dat adres is misschien ongewenst, maar het domein niet.
de ene dag krijg je troep van blabla@eurosurveypanel.com, die markeer je ongewenst, maar een dag later sturen ze vrolijk blabli@eurosurveypanel.com en die staat weer in je inbox. die sleep je naar spam, staat er de volgende dag een blablo@eurosurveypanel.com, etc..

dus maak je een mailrule aan, blok alles dat eindigt op eurosurveypanel.com en lever dat af in spam.
zo dus ;



en dan komt deze mail binnen, de bovenstaande regel is dus actief !


kijk je in de header van die mail ;


message-id: bd6d2daa7a8d58641c317f4e124f1357@feedback.eurosurveypanel.com
from: iTrader ism Eurosurveypanel trading@eurosurveypanel.com


ik zie toch duidelijk iets dat in mijn rule staat, maar ook ;


X-Ziggo-Spam-Status: No
X-Spam-Status: No
X-Spam-Flag: No



terwijl ik al talloze zooi van die gasten in de spam gesleept heb

en toch staat ie in mn inbox.

t werkt gewoon niet..
Als ik je goed begrijp werken de eigen gemaakte Filter Rules ook niet naar behoren.
Opnieuw: niet zo best, dan.

De X-SPam- dingen in de Header worden door de Ziggo Email Server toegevoegd
na SPAM scanning. Dat alles op 0 staat, wisten we al, want die mails gaan naar de Inbox.
Met een goede leerfunctie en 'enkele keren' verplaatsen naar de SPAM Folder,
zou daar iets anders moeten komen te staan, waardoor aflevering in de SPAM
Folder voortaan gaat werken bij 'gelijksoortige' mails.

Mooi niet dus.

Om te kunnen testen of er iets mis is bij verslepen, moet je wel even alleen
de Menu-methode toepassen. Misschien dat die toch wel werkt.

Ik kan hierbij niks betekenen, want gebruik Ziggo mail niet.

Gr Han
Reputatie 7
Het markeren van spam werkt niet direct. Dit gaat op basis van input van meerdere meldingen. Voor jou is de mail van eurosurveypanel.com misschien ongewenst, anderen willen deze e-mail juist wel ontvangen. De beste optie om geen berichten meer van eurosurveypanel.com te ontvangen is om je e-mailadres op https://eurosurveypanel.com/ uit te schrijven.

Een filter instellen kan ook. Kies je hiervoor dan raad ik je aan om de voorwaarde aan te passen van 'header' naar 'verzender/van'.
Reputatie 3
Badge +4
beetje vreemd advies, daar uitschrijven.
want ik heb me nooit ingeschreven.
jouw advies gaat tevens in tegen het door Ziggo gegeven advies ;


Reageer niet op ongevraagde e-mail. Als je dit wel doet, weet de verstuurder van de spam dat het bericht is gelezen. Je kunt hierdoor meer spam ontvangen.



ik ga me dus niet uitschrijven, ik ben bang dat ik enkel bevestig dat mijn adres actief is EN gelezen wordt, voor die eikels een signaal vooral nog meer zooi te gaan versturen.
nee, dat filter moet zijn werk vooral gaan doen.

exchange filtert er ook wel e.e.a. uit, daar kan ik het ook wel regelen, erger vind ik de false positives.
Tjonge wat een gedoe om hier weer een reactie op te schrijven! Krijg ten eerste alleen bij de allereerste reactie een bericht dat er gereageerd is verder niet meer. Ben dus heel verrast dat mijn man net ziet dat er zo veel reacties zijn. Vervolgens ga ik naar dat mailtje dat zegt dat ik mijn reactie kan bekijken. Klik daarop en kom inderdaad bij de reactie, maar als ik wil reageren moet ik eerst weer inloggen en kom dan weer op de algemene pagina, na veel gezoek eindelijk weer hier! Lekker handig allemaal Ziggo!
Maar nu dan het betreffende bericht! Al drie keer vanuit de spambox in mijn applemail naar de ingekomen berichten map gesleept maar blijft maar in de spam binnen komen. Nu wordt ik dus geadviseerd om in te loggen op de webmail en van daaruit de mail in de spambox te selecteren en te markeren als zijnde geen spam!!!! Ik weet niet wanneer ik een mail krijg van mijn familie dus om het op te lossen moet ik elke dag inloggen op de webmail. Lekker handig hoor.............
oh ja, beste Folkert, zorg aub dat het gewoon werkt wanneer ik hem vanuit mijn spambox in apple mail versleep. Enne dat ik elke keer een berichtje krijg wanneer er hier op mijn berichten wordt gereageerd! Bedankt alvast.
Reputatie 7
Badge +11
@Wilhelmien Je krijgt bij nieuwe berichten 1 maal een mail van nieuwe berichten in een topic, anders stroomt mailbox over als je meerdere berichten plaatst en er zou heel veel op gereageerd worden.

éénmaal inloggen in de Ziggo communitie is zeker mogelijk, volg optie 2 van onderstaande webpagina en als je dan niet actief uitlogt en alleen je browser sluit, hoef je nooit meer in te loggen en kom je direct op de plaatst waar de mail over gaat: https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147/nieuwe-community-login-24444
Nou dat spamfilter leert dus helemaal niks. Vandaag weer gemerkt dat familie uit Zuid Afrika me zaterdag al gemaild heeft met een belangrijk bericht. Eerdere berichten van dezelfde afzender steeds keurig teruggesleept naar de inbox maar niks hoor gewoon weer in de spam beland. Ik word hier moedeloos van, en heb om te beginnen maar gevraagd of ze voortaan mijn gmail adres willen gebruiken!! ziggo krijgt dit blijkbaar niet opgelost!!!!!!!!!!
Reputatie 7
Badge +11
@Wilhelmien Pas ook op met GMail, las zojuist een bericht dat het daar ook kan voorkomen, zie onderste bericht.: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-in-spambox-25537/index1.html#post257123
Reputatie 3
Badge +4
heeft er niet iemand een instelling omgedraaid of zo ?

er komen bijna meer goede berichten in de spam dan spam in de inbox.
trapliften, airfryers, allerlei kadobonnen, gezondheids shit en de wereld aan bitcoin en casino geneuzel blijf ik dagelijks markeren als spam en de goede mails blijf ik maar als niet ongewenst markeren.

de wens is er om meer invloed te hebben op het filter zelf, zoals nu is geen verbetering en geen doen !
@dijkmane
Je hebt dit zo te zien gedaan met markeren via het menu ipv verslepen.
Zoals @Folkert Ziggo suggereerde.

Dat werkt dan dus ook niet.
Ergens anders een Email Account nemen &
je Ziggo mail daarnaar Forwarden + afwezigheidsboodschap met iets van:
stuur voortaan naar ....(je nieuwe Email address).
Is dat niet beter?

Gr Han
Reputatie 2
Badge
Folkert Ziggo schreef:

Hallo @Wilhelmien, welkom op de Ziggo Community. Het is natuurlijk niet leuk dat je de e-mail van je familie steeds in de spam folder vindt. Misschien helpt deze tip:

  1. Ga in de webmail naar de map Spam.
  2. Selecteer de e-mail die geen spam is
  3. Bij de e-mail klik op de drie strepen (meer acties)
  4. En kies voor Niet Ongewenst


De e-mail hoort nu voortaan in je postvak te komen. Laat je ons hier weten of het zo lukt?



Beste Folkert,
Ik las net je reactie hier en na aanleiding van een melding die ik vanmorgen op de Ziggo Facebook pagina heb geplaatst betreft de spamfilter dat deze belangrijke mails van bijvoorbeeld overheidsinstanties in de spam map zet , kan ik je melden dat ik nu al 4 maanden bezig ben met het aanklikken van ''Niet Ongewenst'' maar dat deze nog steeds in de spam map terecht komen.
Een week zou ik nog acceptabel vinden maar 4 maanden vind ik gewoon niet meer normaal.
Ik vind daarom ook dat Ziggo hoe dan ook dit orde moet brengen, want als zulke mails zoals hierboven genoemd niet doorkomen dan kunnen mensen ook in de problemen geraken.
Het is natuurlijk fijn dat Ziggo eindelijk meer spam tegenhoud maar als men de functie toevoegt om mails als ''niet ongewenst'' te registreren dan moet deze functie wel werken en dat doet hij dus duidelijk niet.
Wat doet hij dan wel ? Hij zet de mails op het moment dat ik ''niet ongewenst'' aanklik wel in de ''IN MAP'' maar 4 maande erna staan nieuwe e-mails van het zelfde e-mail adressen nog steeds iedere dag in de ''spam map'' Sorry maar dit kan gewoon niet.

Dit is het zelfde als dat ik jou een auto zou verkopen en zeg ''hier zijn de sleutels , draai de sleutel maar om dan moet hij starten ...doet hij het niet blijven proberen'' dat zou je ook niet accepteren toch?
Als je iets aanbied moet het gewoon werken of anders moet je het niet aanbieden.

Groet,
Ben Geusens
@Folkert Ziggo
Je beoogde ook te testen of de Menu-methode beter werkte dan de Versleep-methode.
Ik vind de reaktie van @Ben Geusens een overtuigend bewijs
dat de Menu-methode ook niet werkt.

Omdat ik Ziggo Mail niet gebruik, heb ik geen last van dit alles.
Niettemin steun ik Ben, dat het echt nodig is, dat iets gedaan wordt aan het euvel.
Anders blijft er niets anders over dan klanten die hierover klagen te verwijzen
naar een andere Email Provider, die de SPAM Filtering wel op orde heeft- zoals Gmail bv.
Dat zal toch niet de bedoeling zijn van Ziggo.
Gr Han
Het is hier al weer een tijdje stil. Onlangs heb ik pas ontdekt dat aan mij gerichte email niet aankwam. Bij toeval eens via de webmail gekeken en daar vond ik een hoop emails in de spam folder. Daar stond ook email van afzenders in die ik al tijden wel ontving.
Het probleem van het Ziggo spamfilter heeft op dit forum al vele draadjes met precies dezelfde klachten opgeleverd. Dezelfde oplossingen worden in elk draadje genoemd. Maar die werken dus niet. Ik ben nu 2 weken spam te veranderen in niet-spam, het helpt voor geen meter.
Ik ben me aan het beraden wat ik nu ga doen. Ik heb geen zin in meelezers als Google en zo.
Gr. Jo
Uitgelicht
Reputatie 7
Badge +11
@Jo Seegers

In dit topic: -Spam en phishing - wat moet ik ermee?- loopt het verhaal verder met als laatste bericht dat er gevraagd wordt hoe het ervoor staat:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606/index1.html#post274079
Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics