SPAM / PHISHING overload?

• Cee
  • Liefhebber
  • 11 reacties
Gelukkig begrijp ik uit de berichten hier op het forum dat er meer mensen zijn met last van spam en nepmailings. Met behulp van de mailfilterregels heb ik de 'discountdeals' en alles wat erop lijkt al kunnen blocken. Alleen onlangs lijkt er een toename te zijn van phishing- mailtjes? Ik krijg deze onzin soms een paar keer per dag.

Nepmail o.a. van:

LIDL
Samsung
ALDI
Medium Ananda
De Efteling
KLM

Er valt niet tegenop te filteren omdat het steeds van andere urls afkomstig is.

Nu ik zojuist op Ziggo Mail (online) ben gaan kijken zie ik dat ze daar nu ineens wel in een SPAM map staan.

what's happening??
(afijn)
😁 😛 😵

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +8
Of er is een deel je spam map ingegaan en een deel nog niet.
De spamfilter wordt steeds beter om deze nieuwe spam techniek te tackelen.
Ik word er wel een beetje sikkeneurig van.. hopelijk gaat Ziggo het nog verbeteren.

colgate@fuelizer.homerope.com
samsung@odacoid.prostratelick.com
nespresso@aporose.stillscratch.com

(dit soort vage shit)
Cee schreef:

Ik word er wel een beetje sikkeneurig van.. hopelijk gaat Ziggo het nog verbeteren.

colgate@fuelizer.homerope.com
samsung@odacoid.prostratelick.com
nespresso@aporose.stillscratch.com

(dit soort vage shit)

Ik kan het Spamfilter niet echt bewonderen.
Heb regels aan gemaakt met: bevat pe.com en ck.com e.d. hier reageert het filter helemaal niet op.
Ik vind de spam afwikkeling bij Ziggo magertjes.
ManS-H schreef:

Ik kan het Spamfilter niet echt bewonderen.
Heb regels aan gemaakt met: bevat pe.com en ck.com e.d. hier reageert het filter helemaal niet op.
Ik vind de spam afwikkeling bij Ziggo magertjes.

Dat ben ik helemaal met je eens. Dat moet beter kunnen. Er zijn zelfs mensen die me praktisch uitlachen omdat ik nog steeds een emailadres van de provider gebruik.

Tja loyaal he;)
Hier ook sinds een week ineens allemaal spamberichten, van Lidl, Aldi, Samsung, Colgate e.d.
Ik word er gek van. Maar er is ook een probleem met dat als je je mail berichten in outlook verwijdert, ze op de webmailserver blijven staan.
En de webmailserver van Ziggo, ziet ook veel berichten niet als spam, en belanden dan niet in de SPAM map op de server. Normaal kwam ik nooit op de webmail-site, maar ben nu constant bezig om daar de berichten te blokkeren en te verwijderen.
Ik wordt er hopeloos van. Waarom nu ineens zoveel spam-berichten.
Zou het probleem bij Ziggo liggen?
Reputatie 4
Badge +8
@@SunnyGroen
Het is een wereldwijd probleem, er zijn nieuwe manieren gevonden door spammers om allerlei blokkades te omzeilen en dan kan het weer even duren voor het weer geblokt kan worden.
Je loopt altijd achter op nieuwe ontwikkelingen.

Je ziet in deze grafiek de spam die verzonden wordt weer toenemen:
https://www.statista.com/statistics/420391/spam-email-traffic-share

In de webmail kun je ook de spam mail slepen naar de spam map, deze wordt na een bepaalde periode geleegd en goede mail van de spam map naar postvak in.
Hier leert de ook weer nieuwe spamfilter van.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics