wams

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam of phishing?

mijn dochter ontvangt steeds mail vanuit mijn chello account maar ik verstuur ze zelf niet.

zijn mails met spelletjes  dat ze wat gewonnen heeft.

Kan ze het blokkeren??Krijgt ze dan nog wel mijn echte mail die ik wel stuur, ik gebruik nog steeds mijn chello.nl

Groetjes Joke

6 Reacties 6
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
wams wrote:

mijn dochter ontvangt steeds mail vanuit mijn chello account maar ik verstuur ze zelf niet.

zijn mails met spelletjes  dat ze wat gewonnen heeft.

Kan ze het blokkeren??Krijgt ze dan nog wel mijn echte mail die ik wel stuur, ik gebruik nog steeds mijn chello.nl

Groetjes Joke

 

Als het uit hetzelfde account komt dan blokker je alles, maar plaats hier de headers van de mail dan kunnen we even kijken van waar het komt , probeer wel even het e-mail adres van jou te maskeren.

Het zal zo zijn dat het ogenschijnlijk lijkt van jou te komen maar onder water ergens anders vandaan te komen.

wams
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

mijn dochter verwijderd ze gelijk en in de map verwijderde mails ziet ze dat het steeds andere headers zijn

bv no-reply funda.nl en nog meer van dit soort headers.

op het moment heeft ze niks in haar mailbox zitten dus kan niks laten zien, helaas

wams
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

p.s 

in de mail zit wel altijd een linkje die ze gelukkig niet aanklikt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan is het sowieso slim om je wachtwoord van je Chello mailbox te wijzigen in Mijn Ziggo, mogelijk gebruikt iemand je mailbox om spam te versturen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @wams ,

Top dat jij en je dochter zo alert zijn en niet ingaan op deze vervelende spamberichten! Tegenwoordig wordt alles zo goed nagemaakt, dat je soms goed moet kijken of het echt of nep is. 

Mogelijk wordt er inderdaad vanuit jouw e-mailadres spam verstuurd. Het is verstandig om je wachtwoord van je e-mailadres aan te passen, zoals @Be rt aangeeft. Controleer daarnaast alle apparaten waarop je e-mail is ingesteld op virussen en andere narigheid. Voor nog meer tips, raad ik je aan om te kijken in dit topic.

Hopelijk stopt het snel. Mocht je nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen, deel het gerust. Wij zitten met zijn allen voor je klaar .

wams
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb mijn wachtwoord veranderd en wacht even af

bedankt voor de goede informatie

Uitgelicht topic