marcelschipper

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Spam niet ontvangen

Spam wordt veelal automatisch door Ziggo ‘herkend’ en in de map ‘spam’ geplaatst. Vervolgens kun je zelf aangeven of de afzender geblokkeerd dient te worden en komt dan in de map ‘geblokkeerde afzenders’.

Is het mogelijk om b.v. aan de hand van die lijst aan te geven van welke afzender(s) ik helemaal geen mail meer wil ontvangen, dus ook niet in de map ‘spam’? De laatste maanden word ik regelmatig bestookt met mails van buitenlandse afzenders, waarin mij grote geldbedragen worden aangeboden of de mogelijkheid wordt geboden veel geld te lenen tegen een gunstig tarief.

Ik verneem graag.

4 Reacties 4
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Afzendadressen blokkeren kan mbv Ziggo Webmail, maar heeft geen zin, omdat de afzendadressen van SPAM te vaak veranderen.
Het kan bovendien een adres zijn waarvan je wel mail wilt ontvangen, zelfs je eigen adres.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

U kan natuurlijk wel een regel ( in uw mailbox ) aan maken die bepaalde mails direct naar de prullenbak verplaatst of die gelijk helemaal verwijderd.

Maar zoals@hanh  zegt, er bestaat natuurlijk altijd een kans dat er ook 'goede' mails worden verplaatst.

De veiligste optie is: verplaatsen naar de prullenbak en dan die om de zoveel tijd controleren en leeggooien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De beste optie is in de spam map laten staan.

Na een aantal weken wordt de spam map automatisch geleegd en automatisch gekeken wat mensen spam vinden en wat niet en de mails die er dan instaan worden aangemerkt als zijnde spam en zo nodig nog onderzocht, omdat je die zelf in de spam map hebt laten staan of er naar toe verplaatst of gesleept.

Als je de mail uit de spam map in de prullenbak gooit, zal bij het leegmaken van de spam map door Ziggo geen spam meer gevonden worden en tellen die spam berichten ook niet mee voor de spamfilter, omdat er geen mails meer in de spam map staan.

math rietjens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik krijg steeds div. e-mails in de spam wat ik natuurlijk niet wil ben al 3 weken met Ziggo bezig om dit te verhelpen maar niemand kan mij helpen , wie kan mij wel helpen 

Uitgelicht topic