h.peters12

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam mail @chocolate.com

Kan een host geblokkeerd worden.

Ik krijg dagelijks spam mail van @chocolate.com, steeds net andere letters ervoor. Erf vervelend om iedere dag maar weer een aantal afzenders te blokkeren

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ik-word-helemaal-gek-van-spammail-waarbij-het-mailadres-eindig...

 

Misschien handig even te kijken want er is al een topic over met een eventuele oplossing die hier heeft geholpen.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Dit vroeg je gisteren toch ook al?

 

Ik weet niet of je kunt blokkeren op server niveau bij ziggo. Misschien via webmail?

Maar je kunt in je email programma vaak wel een "rule" aanmaken dat hij alle mail die eindigt op chocolate.com moet verplaatsen naar de prullenbak.

 

Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ik-word-helemaal-gek-van-spammail-waarbij-het-mailadres-eindig...

 

Misschien handig even te kijken want er is al een topic over met een eventuele oplossing die hier heeft geholpen.

Harold538

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg precies dezelfde spam elke dag maar weer! Dit is nu ongeveer 3 dagen al het geval. Vaak 25 mailtjes per dag.

Vanaf nu stuur ik het iedere keer door naar het adres: phising@ziggo.nl

 

Dat staat ook als tip op de website van Ziggo vermeld, aangezien blokkeren en afzender in de spam map zetten niet meer helpt. Gewoon doorsturen dus naar bovenstaand e-mail adres. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Beste tips voor Spam en Phishing tips kan je hier 

Spam en phishing - wat moet ik ermee?

 

Terug lezen en ook melding maken ervan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @h.peters12 welkom op de Community. Wat vervelend dat Spam van deze afzender zo hardnekkig is! Daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk van af.

Het is belangrijk dat je de mail waar het om gaat verplaatst naar de Spam map (ongewenste berichten map). Daar leert ons Spam filter van, ons filter leert niets als je Spam alleen maar verwijderd.

Zoals @Harold538 aangeeft kun je de voorbeelden van Spam ook naar een speciaal team van ons doormailen. Het is daarbij van belang dat je dan de volledige e-mail headers mee stuurt. Op onze Spam pagina vind je hoe dit moet.

Ook vind je daar hoe je alle e-mail van een 1 domein (bijvoorbeeld @chocolate.com) kan blokkeren. Zie het stukje ‘berichtregels instellen’.

Uitgelicht topic