Petjo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam komt bij downloaden in dezelfde map als gewone mail. Macbook

Ik heb een MacBook, en een ziggo-account. 

In de webmail van Ziggo wordt spam keurig in de spam-map gezet.

Maar als de mail gedownload wordt, komt het tussen de goede mail te staan in het mailprogramma. Ik moet dan alsnog de spam ertussen uit vissen. 

Mijn vragen:

Heeft iemand een tip hoe ik ervoor kan zorgen dat de spam niet gedownload wordt? Of  eventueel dat de berichten uit de spamfolder bij het downloaden ook in een spamfolder op de computer  worden gezet?

 

Weet iemand een mailprogramma die dat wel regelt?

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Petjo . Welkom hier!

Als spam wordt herkend, wil je het natuurlijk niet in je gewone inbox zien. 

Nu moet ik zeggen, ik gebruik zelf geen Apple Mailprogramma, dus ik weet hier ook niet alle ins en outs van. Gebruik je momenteel pop of imap als mailinstelling? 

Petjo
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik Imap

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Petjo Als het goed is moet je in je e-mailprogramma e-mailadressen, domeinen of afzenders ook kunnen blokkeren en markeren als zijnde spam of ongewenst.
Hoe je dit precies doet varieert echt per e-mailprogramma. Je kan daarvoor het beste de hulpsectie of website van het e-mailprogramma raadplegen. 

Of je zou Safe Online van ons kunnen gebruiken. Je hebt 1 gratis standaard Safe Online Licentie. In Mijn Ziggo kun je dit terugvinden en hier lees je daarover meer. 
Heb je Vodafone en Ziggo gecombineerd? Dan heb je zelfs Safe Online XL waarmee je tot 20 apparaten kun beveiligen en je hebt dan ook gelijk een Spamfilter (e-mail).

Uitgelicht topic