Spam filter staat te strak.

• 3 december 2019
  • 21 Reacties
  • 189x Bekeken

Reputatie 7
Badge +35
  • Super Expert
  • 28572 reacties

Zojuist pas opgevallen dat er de afgelopen 2 dagen veel goede mail werd en wordt tegengehouden door de spamfilter.

Alleen gisteren en vandaag meerdere mails in de Spam map van InSided support, Rijksoverheid, Belsimpel, RetailTrends en Hema.

Hier wordt ik niet blij van, omdat er ook over en weer communicatie in zit en bestellingen.

21 Reacties

@Be rt ,

gebruik thunderbird, en stel zelf je “spam” in. :wink:

Groet, Gusto

Reputatie 7
Badge +35

@Gusto De spamfilter van Ziggo blokt geheel de werkelijke spam en haalt dan eerst de twijfelachtige “spam” eruit en zet deze al in de spam map.

Met Outlook POP haal je alleen de Inbox binnen.

Kan Thunderbird dit voorkomen met POP?

@Be rt,

Thunderbird pop3 gebruikt de spamassin-regels om spam te filteren.

werkt gewoon goed.

Groet, Gusto

Reputatie 7
Badge +35

Maar haalt Thunderbird ook de Spam map binnen met POP?

Of gebruik je IMAP in Thunderbird?

@Be rt,

ja, pop3 werkt gewoon goed.

Groet, Gusto

Reputatie 7
Badge +35

Dus Thunderbird haalt met POP de Spam map die op de Ziggo server staat naar binnen?

@Be rt,

ik krijg ook “shit” binnen. :wink:

Groet, Gusto

Reputatie 4
Badge +2

@Be rt Goed dat je hier voor waarschuwt.

Zelf heb ik alleen familie en vrienden op de (nog oude) upcmail en daarom nog niets gemerkt. De onlineaankopen e.d. verlopen bij mij via outlook.com dan blijven die gescheiden.

Ik haal overigens ook via thunderbird mijn upcmail binnen, via imap dan. Weet niet of de spam er door Ziggo al voortijdig wordt uitgefilterd of dat thunderbird dit als eerste doet.

Reputatie 7
Badge +35

@Gusto Ik heb Thunderbird nu geïnstalleerd, ik heb deze nooit gebruikt, vandaar mijn vragen aan je.

Ik kan nu met zekerheid zeggen dat Thunderbird met POP niet je mail binnenhaalt die in de Spam map staan die als eerste uit je binnenkomende mail gehaald wordt en in de Spam map van Ziggo geplaatst wordt.

Mijn advies: kijk af en toe in je Spam map via webmail of daar toch niet goede mails staan die eigenlijk in je inbox hadden moeten staan.

Ik heb al mijn @home.nl en @ziggo.nl mail adressen in Outlook via POP met een kopie achterlaten op 100 dagen en ik heb daarnaast Windows mail met alles op IMAP om te kunnen checken of er geen goede mail in de Spam map van Ziggo terecht komt.

Daarnaast gebruik ik Windows mail om af en toe de spam die in de inbox komt naar de Spam map te verplaatsen, zodat de Spam filter hiervan leert of er wordt direct actie ondernomen door Ziggo als er veel spam naar de Spam filter geplaatst wordt die de Spam filter er niet uithaalt, zoals met nieuwe spamtechnieken waar de Spam filter nog niet op reageert.

Reputatie 7
Badge +35

@stevienieuw Ziggo filtert als eerste, met IMAP kun je dit zien in de Spam map.

Kun je thunderbird instellen dat wat jij als spam aanmerkt naar de Spam map van Ziggo gaat?
Zover heb ik Thunderbird niet uitgeplozen.

Reputatie 4
Badge +2

@Be rt Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Sorry. Ik heb Thunderbird ook nog maar een maand. Er staat nog geen spammail in mijn Ziggospam en ook niet in de Thunderbird spam.

@Be rt,

ik gebruik thunderbird al jaren, ik heb nog nooit een email gemist.

Loopt een op een gelijk met Ziggo-imap.

Groet, Gusto

@Be rt ,

laat die microshit-rommel eens links liggen. :wink:

Reputatie 7
Badge +35

@Gusto Maar wat staat er dan nu ingesteld op Thunderbird bij je?

IMAP of POP? server: imap.ziggo.nl of server: pop.ziggo.nl ?

Met IMAP begrijp ik dat je alles 1 op 1 ziet en je niets mist.

Hoi @Be rt ,

thunderbird staat hier op pop.ziggo.nl. :grinning:

Groet, Gusto

Reputatie 7
Badge +35

Dan kun je de Spam map zoals in de Ziggo webmail niet 1 op 1 zien.

Reputatie 7
Badge +35

Zoals wel te zien in je webmail en niet in Thunderbird. 

@Be rt ,

vreemd, ik zie niets in de webmail spam folder.

Wat niet in thunderbird is te zien.

Groet, Gusto

Reputatie 7
Badge +35

OK, dan is er nog niets in je Spam map gekomen, of hij is leeggehaald door Ziggo, dat gebeurd eens in de zoveel weken.

Hier ook in 5 van de 10 mailadressen ook de spam map leeg, eerder zat overal spam in.

Wordt de spamfilter beter? Ik hoop het van harte.:relaxed:

@Be rt,

ik krijg niet zoveel “spam” in thunderbird en webmail. :grinning:

Hooguit 2 mailtjes per week.

Reageer