Spam en phishing - wat moet ik ermee?



Toon eerste bericht

210 Reacties

Reputatie 7
Badge +27

Nou heb ik geen RABO rekening, maar dit is wel weer een linke.

 

Reputatie 7

Zo @Steefb, die ziet er inderdaad gelikt uit… Ik zou hem zeker even melden bij de Rabobank ook. Zie https://www.rabobank.nl/particulieren/veiligbankieren/wees-alert-op-fraude/ voor instructies hoe.

Reputatie 7
Badge +17

En behoorlijk wat taalfouten!

 

Reputatie 7
Badge +27

We zijn wel aan het klagen (geweest) over het ziggo spamfilter. Maar ik moet zeggen dat het nu goed werkt. Er moet heel veel corona spam verstuurd zijn, maar ik merk niets.

 

Dit bericht gaat dan wel over google, maar ziggo zal hetzelfde probleem hebben.

https://tweakers.net/nieuws/166012/gmail-blokkeert-240-miljoen-aan-covid-19-gerelateerde-spammails-per-dag.html

Google maakt bekend dat het vorige week dagelijks gemiddeld meer dan 240 miljoen aan covid-19 gerelateerde spamberichten en daarbovenop 18 miljoen dagelijkse malware- en phishingmails rond het virus en de ziekte blokkeerde.

 

 

Reputatie 4
Badge +8

Ik moet zeggen dat ik niet de hele thread heb doorgespit, maar weet iemand welke oplossing Ziggo gebruikt voor hun anti-spam/virus?

Is dat nog steeds het standaard SpamAssassin of een meer professionele oplossing, zoals die van SpamExperts, Cloudmark, Vadesecure o.i.d.?

Reputatie 4
Badge +3

 

Reputatie 4
Badge +3

Deze mail ontving ik vandaag

Reputatie 7
Badge +27

Dat is geen vermoeden van phishing, maar een zekerheid.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/phishing

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb hem ook gehad. Er komen geregeld mails (ziggo, jumbo) van deze afzender (info@archiepaean.nl). Worden wel naar de spammap gedirigeerd bij binnenkomst. Irritante lui. 

Reageer