Beantwoord

Spam en phishing - wat moet ik ermee?

Toon eerste bericht

157 Reacties

Reputatie 7
Badge +24
Beste @Mark Ziggo

Kan er iets gedaan worden aan adres admin@flafive.com
Knetter gek wordt je van deze, breekt ook door de gewone map heen, minstens 20 keer per dag deze als afzender, blokkeren heeft geen nut, komt erdoorheen.
@Dave-
Bekijk de Email Header eens van zo'n bericht.
Dat geeft info over e.e.a.
https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
Reputatie 7
Badge +24
Dank je @hanh ga ik morgenochtend eventjes doen, voor nu sluit ik het even af. te lange dag hier.
Badge
Klaar alles weg Ziggo bedankt voor alle SPAM
MIJN SPAM MAP LEERT HET ECHT NIET
Reputatie 7
Badge +25
Als ik het goed zie is dat een gmail account. Daar kan Ziggo niets mee.

Ook plaats je je email adres in een openbaar forum. Dat vinden spammers erg fijn.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606
Badge
Je hebt gelijk dat mijn gmail adres er staat Stom
Maar het is wel degelijk op ZIGGO MAILADRES
Reputatie 7
Badge +26
@DINI Steef heeft echt gelijk. je gaf dat ook al een beetje aan. . . Vermoedelijk heb je zowel je ziggo mail en je Gmail ( google) op je email programma beide ingesteld/toegevoegd .Of aangegeven dat er een mail bestemd voor je G mail naar de ziggo mail adres /programma moet. Kijk de instellingen even na.
Badge
Geen idee wat je bedoeld !
Niets word doorgestuurd naar een ander adres.

Op één ZIGGO ACCOUNT ZOVEEL SPAM
GEK WORD IK ERVAN

op andere adressen niets
Moet toch een oorzaak hebben
Ik ben nooit op internet aan het rondkijken GEEN INTERESSE
Als er geen goed antwoord komt ...antwoord ik niet meer en kan dit gesloten worden
Ook mijn ziggo account word gesloten
Reputatie 7
Badge +26
@DINI Maar op de foto stond echt een Gmail e-mail adres. bij de mappen waar de spam staat. Je kijkt dus je mail na op ziggo webmail> ga naar instellingen rechts boven het scherm. ( 3 streepjes onder elkaar)

1> klik op accounts. Staat daar bij de gegevens je ziggo email adres? of die van Gmail.
2> klik ook op automatisch door sturen: Staat er dan op het scherm in het balkje een email adres? bv de Gmail. Is "inschakelen" en "kopie van het bericht opslaan" uit gevinkt?

Verder je gebruikt dus ziggo webmail als je e-mail programma. Je hebt vermoedelijk je Gmail account toegevoegd/ingesteld. Dat wil zeggen dat dus alle mail van het Gmail account op de Ziggo webmail binnen komt. Binnen komende beirichten van een andere e-mail account/of lees provider valt buiten ziggo... ( het is geen ziggo mail account.) Het gebruik van de ziggo webmail wil natuurlijk niet zeggen dat dan mail van andere e-mail accounts onder de verantwoording valt van ziggo.

Dini ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.. Heb je nog vragen stel ze gerust.
Badge
Mijn webmail van Ziggo daar heb ik inderdaad een account toegevoegd zoals je op de foto zag.
Maar elk komt binnen in zijn eigen map .....Postvak in.
Alleen die van Ziggo daar komt SPAM binnen in mijn Postvak in van Ziggo......heel soms gelijk in de map Spam van Ziggo.
Ik hoop dat jij dit nu ook hebt begrepen ..Robbo
Reputatie 7
Badge +18
Geen idee wat je bedoeld !
Niets word doorgestuurd naar een ander adres.

Op één ZIGGO ACCOUNT ZOVEEL SPAM
GEK WORD IK ERVAN

op andere adressen niets
Moet toch een oorzaak hebben
Ik ben nooit op internet aan het rondkijken GEEN INTERESSE
Als er geen goed antwoord komt ...antwoord ik niet meer en kan dit gesloten worden
Ook mijn ziggo account word gesloten

@DINI , doeislief!

Je reacties zijn niet echt vriendelijk naar de mensen toe welke je helpen en géén Ziggo medewerkers zijn, maar vrijwilligers welke je zo goed mogelijk willen helpen.
Reputatie 7
Badge +35
Er is inmiddels weer een golf spam die rechtstreeks bij bepaalde mailadressen in de inbox binnenkomt.
Op 1 adres wat heel veel overal staat van mij en veel mail op binnenkomt een enkel spambericht in het weekend en in een mailadres wat amper gebruikt wordt kwamen dit weekend 16 spam mails in de inbox, terwijl er maar 3 goede mails in binnenkwamen, terwijl ik al een jaar consequent bezig ben met het verplaatsen van de mails naar de spam map.
Het lijkt terug in de tijd, veel meer spam dan normale mails.

Ergens is een server waarvan de spamfilter maar niet op gang wil komen en dat is al een jaar bezig.
Ook in één mailbox blijft de spamfilter consequent mails van Bose, VPRO, KitchenAid, SVH en nog een paar in de spam map gooien, ook al een jaar aan de gang.

Het leerproces is niet altijd effectief blijkt uit de praktijk, maar ook weer wel in andere mailboxen.
Geen touw aan vast te knopen.
Badge
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt
Reputatie 7
Badge +12
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt

Ziggo zal er alles aan doen wat ze kunnen.
Ziggo is niet degene die de spam verstuurd wat Ziggo doet is doen wat het moet doen e-mail gericht aan het e-mail adres van u bij u in u mailbox laten komen. 😉

En uiteraard zijn er bij Ziggo ook spamfilters en die werken wel oke , maar als de spammers vanuit een ander domein gaan werken of weer een nieuwe manier hebben gevonden om dan zullen de servers van Ziggo enige tijd nodig hebben om het te leren.

Ook ik kreeg deze dagen meer spam binnen dan anders en ik heb een eigen domein en maak niet gebruik van mijn Ziggo mail adres.

Tevens moet je je afvragen hoe de verstuurder van de spam aan u e-mail adres komt ?
Mogelijk dat je zelf je mail adres achterlaat op een forum of ander invulformulier en je mail adres openbaar op een site staat.
De spammers scannen het internet af om op die manier aan e-mail adressen te komen.

Of de een of andere instantie heeft je e-mail adres verkocht aan............

Dus tja is makkelijk om Ziggo de schuld te geven maar is niet helemaal netjes vind ik
Badge
Hier wil ik niet met U over discussiëren
Reputatie 7
Badge +12
Hier wil ik niet met U over discussiëren

Dat is ook niet nodig ik probeer aan te geven waar het aan zou kunnen liggen en bedoel het niet vervelend naar u toe .
Kan dat spamfilter met spoed verwijderd worden want ik word er compleet gestoord van dat er van alles ingepl... word. Zelf lerend? Sinds het begin is er niks geleerd! Elke keer moet ik weer naar ziggo. Als mensen last van spam hebben moeten ze ff in de spiegel kijken en niet overal hun adres laten slingeren! Ik krijg NOOIT spam!!!! En ik ben het echt zo zat! Denk met weemoed terug aan UPC.....
Reputatie 7
Badge +24
Beste is de spam naar je ongewenste mail verplaatsen, of Spam folder ( net welke je PC/Laptop) gebruikt.

Nooit op uitschrijf links drukken, gewoon verplaatsen en blokkeren dan moet het spamfilter het vanzelf op pakken.

Lees anders even dit topic > Spam en phishing - wat moet ik ermee?

Daar staan tips die je zeker wilt weten.

*Aangepast door moderator. Het gaat hier juist niet om het ontvangen van spam*
Reputatie 7
Badge +35
Kan dat spamfilter met spoed verwijderd worden want ik word er compleet gestoord van dat er van alles ingepl... word. Zelf lerend? Sinds het begin is er niks geleerd! Elke keer moet ik weer naar ziggo. Als mensen last van spam hebben moeten ze ff in de spiegel kijken en niet overal hun adres laten slingeren! Ik krijg NOOIT spam!!!! En ik ben het echt zo zat! Denk met weemoed terug aan UPC.....
Spam wordt door vaak door spamservers met random namen verstuurd naar allerlei soorten verzonnen emailadressen.
Ik heb al jaren mailadressen die nooit gebruikt zijn en waar wel spam op komt.
Mocht de spamfilter echt verwijderd worden, dan krijg je geheid spam binnen, omdat nu al 85% van alle mails uit spam bestaat, waarvan het meeste al geblockt wordt.

Maar wat gebeurt er eigenlijk nu, want dat kan ik niet uit je bericht halen.
Als je dat omschrijft, dan kunnen Ziggo moderators dat aan de betreffende afdeling doorgeven.
Reputatie 7
Badge +35
@R.Kats Ik heb nog eens goed gelezen, ook in je oude bericht.

Je ervaart dus hetzelfde als ik met een bepaald email adres.
Er komt geen spam in je inbox, maar de berichten die je uit je spambox naar je inbox sleept blijven in de spambox komen.

Dit is een mailbox adres waar al een jaar dezelfde mails van een stuk of 6 bedrijven in de spam box blijven komen, terwijl ik ze elke keer naar de inbox verplaats.

Het vreemde is dat ik een ander mailadres heb waar per dag weer bergen spam in de inbox komen en dat email adres is amper in gebruik, per dag 8 spam mails in de inbox en 2 goede mails gemiddeld de laatse week.
Reputatie 7
Badge +24
Graag wil ik dit topic Email van Ziggo - Trap er niet in!!! mensen duidelijk maken dat ik gigantisch veel spam mail krijg van Ziggo met hele leuke aanbiedingen, maar is te leuk om waar te zijn.

Trap er Niet in AUB
Hallo forum,
Sinds kort komen bepaalde mail berichten niet meer aan in de inbox, maar in de spam folder. Volgens Ziggo helpdesk kan dat opgelost worden met een filterregel. Echter, dat is mij nog niet gelukt. Het filter kent vele mogelijkheden en de voor de hand liggende filterregel 'indien afkomstig van … dan naar inbox' lijkt niet te werken.
Ook begrijp ik dat het de forwarden van mail, zoals dat in mij geval gebeurt, een extra complicatie toevoegt. De posts die ik hierover las geven mij geen eenduidig antwoord (of ik begreep het niet …)

Voorbeeld van een mail die onterecht in het spam filter komt:
Verzonden van: Zender@ziggo.nl aan: Ontvanger@mijndomein.com
Forwarding door mijn hosting provider: alle mail die binnenkomt op Ontvanger@mijndomain.com wordt doorgestuurd naar Ontvanger@ziggo.nl

Wat voor filterregel moet ik instellen zodat deze mail weer - net als vroeger - in de inbox beland? De Ziggo helpdesk adviseerde mij de vraag hier te stellen!

(of moet ik iets instellen in een van de DNS records bij mijn hosting provider?)

Bij voorbaat dank voor je reactie.
Mijn mailbox wordt dagelijks belaagd met spamberichten die allemaal afkomstig zijn van een diversiteit van e-mailadressen die eindigen op ****@****.pw

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd op via regels in outlook (Office365) deze spamberichten automatisch te verwijderen. Blijkbaar doe ik iets niet goed. iemand tips?
Reputatie 6
Badge +14
Hier al gekeken voor een oplossing? https://support.office.com/search/results?query=spam+berichten+automatisch+verwijderen&isEnrichedQuery=false
Als je verkeerde SPAM beoordelingen wilt bestrijden dan moet je dit doen mbv Ziggo WebMail of een IMAP Account voor je Ziggo Mail van een Mail Client. Door verslepen tussen Inbox en SPAM Folder, of andersom. Dat is de leerfunctie, die overigens niet perfekt werkt bij Ziggo.
Een goed Filter werkt onafhankelijk van het afzendadres. Dat wisselt toch maar en is soms een adres dat je maar beter niet kunt blokkeren.
Regels maken voor het blokkeren van een afzendadres zijn iha zinloos.
Een beroemde is bv SPAM zogenaamd afkomstig van Ryanair. Als je dat adres blokkeert dan mis je ook relevante berichten die gaan over een boeking die je bij die club deed.
Dus: pas op.

Reageer