Spam en phishing - wat moet ik ermee?

Toon eerste bericht

200 Reacties

Dit is niet in te stellen in de webmail of wel ???
Reputatie 4
Badge +2
Yup danke voor posten.

Is een soort "goede" workarround voor zaken die niet gelijk door spamfilters in basis zelf opgepakt worden.

Zolang men aantal MAIL filterregels niet opgebruikt heeft dat * ervoor helpt dan ofcourse.😉
Reputatie 4
Badge +2
Dit is niet in te stellen in de webmail of wel ???
hu is toch de webmail of zie ik dat verkeerd?
Reputatie 7
Badge +35
@ryanair.com in een regel plaatsen heef wel tot gevolg dat alles van @ryanair.com de spam box ingaat, terwijl de @ryanair.com mails niet van @ryanair.com afkomen, als je dit ook doet met b.v. @bol.com dan komen hier ook de goede mails niet meer van binnen in je inbox.

Het is waarschijnlijk ook niet goed werkend, omdat de volgende keer door e spemmars b.v. @klm.com of @coolbleu.nl of @martkplaats.nl gebruikt kan worden en dan heb je straks alle normale domeinen ook in de regels staan en ontvang je daar niets meer van in je inbox.
Reputatie 4
Badge +2
@ryanair.com in een regel plaatsen heef wel tot gevolg dat alles van @ryanair.com de spam box ingaat, terwijl de @ryanair.com mails niet van @ryanair.com afkomen, als je dit ook doet met b.v. @bol.com dan komen hier ook de goede mails niet meer van binnen in je inbox.

Het is waarschijnlijk ook niet goed werkend, omdat de volgende keer door e spemmars b.v. @klm.com of @coolbleu.nl of @martkplaats.nl gebruikt kan worden en dan heb je straks alle normale domeinen ook in de regels staan en ontvang je daar niets meer van in je inbox.

Juist wel allemaal doen joh hebben de kleintjes die ook zo hun best doen ook weer een kans.😊

Dit is niet in te stellen in de webmail of wel ???hu is toch de webmail of zie ik dat verkeerd?

Jaaaa tis me gelukt hoor op mobiel kon ik dit niet veranderen in de webmail , maar achter de PC lukte me dit wel.....@Ryanair.com en @Bol.com komen dr niet meer door hoop ik....
Reputatie 4
Badge +2
Wedden dat @BoI.com erdoorheen komt 😉
Ik heb ook veel last van spam zoals Ryanair.com, heel vervelend.
Reputatie 4
Badge +2
Werkt bijv. het spam filter en andere regels op mail identificatie wel goed en daarmee bedoel ik echt goed.

Kan men ook zoiets krijgen dat diverse mails van verzendende partij niet meer geaccepteerd worden

IN dit geval gezien mijn korte test eigenlijk terecht, maar ieder partij krijgt dan meestal melding terug en kan zelf testen
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/probleem-mail-wordt-geweigerd-37647#post373819
Reputatie 7
We zien sinds begin februari een behoorlijke stijging in het aantal vragen over (onze) spam(filter), wat de oorzaak daarvan is weet ik niet maar het mag duidelijk zijn dat er wel iets aan de hand is. De afdeling die hiervoor verantwoordelijk is is op de hoogte van dit signaal en is bezig met onderzoek.

Veelgehoorde klachten zijn: de zelflerende spamfilter leert niets, ontzettend veel spam van @ryanair adressen, überhaupt veel spam in de inbox bezorgd.

In afwachting van updates, voorbeelden blijven altijd welkom.

Update: Afgelopen vrijdag 1-maart is de spamfilter bijgesteld, maar dat had een averechts effect op legitieme e-mails. Deze wijziging is daarom teruggedraaid en er wordt hard gewerkt aan een verbeterde bijstelling.
Reputatie 3
Badge +2
@Mark Ziggo , voor wat het waard is: de laatste dagen heb ik vrijwel geen last meer gehad van spam.
Reputatie 7
Badge +35
Hier gaat het ineens ook wonderbaarlijk goed.☺
@Mark Ziggo
Wat gebeurt er als ik in de spam filter instellingen als regel neerzet dat bv alle spam van @Ryanair wordt doorgestuurd naar een spam adres va Bol.com?
Krijg ik dan problemen dat ik zelf spam verstuur of valt dat mee?
Reputatie 7
Badge +35
@koelewijn Het zit er dik in als je naar bol.com de mails doorstuurt van de spam Ryanair dat je geblokt gaat worden, of alleen de mail of je hele verbinding wordt eruit gegooid.
Al een paar keer tegengekomen op dit forum.
En dan is het aan jou om te bewijzen dat je PC en je netwerk schoon is, voor Ziggo je weer aansluit en dat is niet makkelijk.

Je krijgt de berichten niet van Ryanair en niet van bol.com, je krijgt die spam van een spamserver uit Rimboekije of Verwegistan waar men als afzender kan zetten wat ze maar willen, ook jouw email adres.

Ryanair en bol.com als regel, blokt alle mail van Ryanair en bol.com en bestel je daar dan iets, krijg je de mails niet die je wel wilt ontvangen.

Regels maken is trouwens sowieso niet handig, want er is een maximum aan de regels en er zijn meer spam afzenders dan jij regels kan maken en er komen steeds meer nieuwe bij.
Hallo sinds enige tijd loopt mijn mailbox vol met spam.
Ik heb hierover al een paar keer contacy gehad met ziggo.
Echter niks werkt.ik heb de beveiling ook van ziggo.
ook afzenders die gewenst zijn verdwijnen in de spam box.
zigo zegt ziggo mail moet leren wat goed en slechte mail is.
Blijkbaar is dit een slechte leerling.
al maanden sleep ik /verplaats ik goede adressen uit de spam
naar de inbox.hij leert het dus niet.
nu is er wat nieuws ,bijna alle mail verdwijnt naar de spam box.
blokkeren heeft weing zin want de adressen wisselen altijd .
wie heeft tips?
grt Ton
Reputatie 7
Badge +26
Goedemorgen @Tonski op de Community.

Wat je nu ook al doet is je Mail verplaatsen, de goede laten staan en de spam naar de Spam of Ongewenste map verplaatsen. Na verloop van tijd zal je zien dat het wel werkt, hier gaat even een tijdje overheen.
Mails kan je zelf ook blokkeren en verwijderen, maar nooit op Unscribe klikken dan krijg je veel meer rommel ervoor terug.
de goede mails die in de spambox komen verplaats /sleep ik al maanden naar de inbox,
hoe lang heeft de spamfilter dan nodig omdit te leren,?
blokkeren is lastig omdat ze altijd hun adressen verandern.
er komt nu bijna geen mail in de inbox! bijna alees gaat naar de spambox?
why? zo op eens
EnergieBoy schreef:
Als jij iets aangeeft als SPAM en iemand anders niet, dan moet die weer wachten tot andere mensen aangeven dat het wel SPAM is en zo gaat het spelletje maar door.

Ik krijg inderdaad ook wel eens de indruk dat het zo bij Ziggo Mail werkt. En dus niet alsvolgt.
Een goed SPAM Filter houdt per gebruiker bij, wat die het Filter wil aanleren.
Alleen dan kan de geautomatiseerde beslissing van het SPAM Filter bijna 100% gaan lijken op het oordeel van de ontvanger. Nooit de volle 100%; het blijft software die de beslissing maakt. Die kan slim zijn, maar niet zo slim als de ontvanger. Er zal na een tijdje soms iets bijgeleerd moeten worden. Niet vaak. Ook bij een uitstekend SPAM Filter dus altijd de SPAM Folder in de gaten blijven houden, voor evt missers, die van belang zouden kunnen zijn. Een misser in Inbox is makkelijker: die zie je meteen.

@Tonski Het leren van het Ziggo SPAM Filter werkt niet goed. Dat blijkt. Het aanleren mag best ff duren. Geen maanden.
Wat opvallend is, dat jij erg veel missers in de SPAM Folder krijgt.
De meeste klachten gaan hier over voortdurende missers in de Inbox.
Een goede verklaring heb ik hier niet voor, laat staan een oplossing, anders dan:
stap over op een andere Email Provider.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +26
@Mark Ziggo Zouden jullie de Flawcome website ook kunnen blokken, want mijn Safe Online is echt Overspannen aan het raken. Schiet elke keer bij binnenkomst als een popup online zie het plaatje.

Reputatie 7
Badge +35
@xGarfieldx-Dave Wat gebeurt er waardoor je Safe online geactiveerd wordt?
Krijg je dan mail binnen of is er iets anders?
Reputatie 7
Badge +26
@Be rt Sorry voor de late reactie, was even een oude vandagen Power Nap aan het doen 😉

Hij komt online als ik de ongewenste map leeg of als ik de spam vanuit de gewone postvak naar ongewenst/Spam verplaats.

En hij reageert op een file WinCrs32 file die is niet schadelijk maar komt wel steeds naar voren.
Reputatie 7
nu is er wat nieuws ,bijna alle mail verdwijnt naar de spam box.
Hi Ton, welke e-mails verdwijnen nu ineens in de spam-bak die je in je inbox zou willen hebben?
En sinds wanneer is dit begonnen?

Zouden jullie de Flawcome website ook kunnen blokken, want mijn Safe Online is echt Overspannen aan het raken. Schiet elke keer bij binnenkomst als een popup online zie het plaatje.
Je ziet deze regel elke keer terugkomen in Safe Online als je je spamfolder leegt of als je mailtjes naar spam verplaatst, hmm, deze is nieuw voor mij.
Welke e-mailcliënt gebruik je of doe je dit in de webmail?
Reputatie 7
Badge +26
@Mark Ziggo Ik gebruik Mozilla Thunderbird als Email programma en sinds dat ik een Licentie Windows heb aangeschaft heb ik ook me Laptop voorzien van Ziggo Safe Online - F-Secure kan 20 apparaten beveiligen, dus waarom niet gebruiken, en werkt opzich beter als Panda Free Antivirus die ik hiervoor zonder probleem gebruikte.

Alle handelingen die doe ik met Thunderbird af en toe zet ik BlueMail voor Windows open maar die heeft het niet en Webmail van Ziggo ook niet.
Reputatie 3
@Mark Ziggo ,

Het einde heb ik bereikt en heb een avond gierend van het lachen achter mijn pc gehangen door James Veitch. Of ik dezelfde actie ga uitzetten....denk het niet😀
Reputatie 7
Hij komt online als ik de ongewenste map leeg of als ik de spam vanuit de gewone postvak naar ongewenst/Spam verplaats.
Hm, misschien kan iemand mij uitleggen hoe Safe Online daarop triggert... Maar dit domein lijkt inderdaad gerelateerd aan spam praktijken.

Het einde heb ik bereikt en heb een avond gierend van het lachen achter mijn pc gehangen door James Veitch. Of ik dezelfde actie ga uitzetten....denk het niet😀
Nice! 😂

Reageer