Spam en phishing - wat moet ik ermee?



Toon eerste bericht

214 Reacties

Reputatie 7
Badge +14
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt


Ziggo zal er alles aan doen wat ze kunnen.
Ziggo is niet degene die de spam verstuurd wat Ziggo doet is doen wat het moet doen e-mail gericht aan het e-mail adres van u bij u in u mailbox laten komen. 😉

En uiteraard zijn er bij Ziggo ook spamfilters en die werken wel oke , maar als de spammers vanuit een ander domein gaan werken of weer een nieuwe manier hebben gevonden om dan zullen de servers van Ziggo enige tijd nodig hebben om het te leren.

Ook ik kreeg deze dagen meer spam binnen dan anders en ik heb een eigen domein en maak niet gebruik van mijn Ziggo mail adres.

Tevens moet je je afvragen hoe de verstuurder van de spam aan u e-mail adres komt ?
Mogelijk dat je zelf je mail adres achterlaat op een forum of ander invulformulier en je mail adres openbaar op een site staat.
De spammers scannen het internet af om op die manier aan e-mail adressen te komen.

Of de een of andere instantie heeft je e-mail adres verkocht aan............

Dus tja is makkelijk om Ziggo de schuld te geven maar is niet helemaal netjes vind ik
Badge
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt
Er is inmiddels weer een golf spam die rechtstreeks bij bepaalde mailadressen in de inbox binnenkomt.
Op 1 adres wat heel veel overal staat van mij en veel mail op binnenkomt een enkel spambericht in het weekend en in een mailadres wat amper gebruikt wordt kwamen dit weekend 16 spam mails in de inbox, terwijl er maar 3 goede mails in binnenkwamen, terwijl ik al een jaar consequent bezig ben met het verplaatsen van de mails naar de spam map.
Het lijkt terug in de tijd, veel meer spam dan normale mails.

Ergens is een server waarvan de spamfilter maar niet op gang wil komen en dat is al een jaar bezig.
Ook in één mailbox blijft de spamfilter consequent mails van Bose, VPRO, KitchenAid, SVH en nog een paar in de spam map gooien, ook al een jaar aan de gang.

Het leerproces is niet altijd effectief blijkt uit de praktijk, maar ook weer wel in andere mailboxen.
Geen touw aan vast te knopen.
Reputatie 7
Badge +19
Geen idee wat je bedoeld !
Niets word doorgestuurd naar een ander adres.

Op één ZIGGO ACCOUNT ZOVEEL SPAM
GEK WORD IK ERVAN

op andere adressen niets
Moet toch een oorzaak hebben
Ik ben nooit op internet aan het rondkijken GEEN INTERESSE
Als er geen goed antwoord komt ...antwoord ik niet meer en kan dit gesloten worden
Ook mijn ziggo account word gesloten


@DINI , doeislief!

Je reacties zijn niet echt vriendelijk naar de mensen toe welke je helpen en géén Ziggo medewerkers zijn, maar vrijwilligers welke je zo goed mogelijk willen helpen.
Badge
Mijn webmail van Ziggo daar heb ik inderdaad een account toegevoegd zoals je op de foto zag.
Maar elk komt binnen in zijn eigen map .....Postvak in.
Alleen die van Ziggo daar komt SPAM binnen in mijn Postvak in van Ziggo......heel soms gelijk in de map Spam van Ziggo.
Ik hoop dat jij dit nu ook hebt begrepen ..Robbo
Reputatie 7
Badge +25
@DINI Maar op de foto stond echt een Gmail e-mail adres. bij de mappen waar de spam staat. Je kijkt dus je mail na op ziggo webmail> ga naar instellingen rechts boven het scherm. ( 3 streepjes onder elkaar)

1> klik op accounts. Staat daar bij de gegevens je ziggo email adres? of die van Gmail.
2> klik ook op automatisch door sturen: Staat er dan op het scherm in het balkje een email adres? bv de Gmail. Is "inschakelen" en "kopie van het bericht opslaan" uit gevinkt?

Verder je gebruikt dus ziggo webmail als je e-mail programma. Je hebt vermoedelijk je Gmail account toegevoegd/ingesteld. Dat wil zeggen dat dus alle mail van het Gmail account op de Ziggo webmail binnen komt. Binnen komende beirichten van een andere e-mail account/of lees provider valt buiten ziggo... ( het is geen ziggo mail account.) Het gebruik van de ziggo webmail wil natuurlijk niet zeggen dat dan mail van andere e-mail accounts onder de verantwoording valt van ziggo.

Dini ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is.. Heb je nog vragen stel ze gerust.
Badge
Geen idee wat je bedoeld !
Niets word doorgestuurd naar een ander adres.

Op één ZIGGO ACCOUNT ZOVEEL SPAM
GEK WORD IK ERVAN

op andere adressen niets
Moet toch een oorzaak hebben
Ik ben nooit op internet aan het rondkijken GEEN INTERESSE
Als er geen goed antwoord komt ...antwoord ik niet meer en kan dit gesloten worden
Ook mijn ziggo account word gesloten
Reputatie 7
Badge +25
@DINI Steef heeft echt gelijk. je gaf dat ook al een beetje aan. . . Vermoedelijk heb je zowel je ziggo mail en je Gmail ( google) op je email programma beide ingesteld/toegevoegd .Of aangegeven dat er een mail bestemd voor je G mail naar de ziggo mail adres /programma moet. Kijk de instellingen even na.
Badge
Je hebt gelijk dat mijn gmail adres er staat Stom
Maar het is wel degelijk op ZIGGO MAILADRES
Reputatie 7
Badge +27
Als ik het goed zie is dat een gmail account. Daar kan Ziggo niets mee.

Ook plaats je je email adres in een openbaar forum. Dat vinden spammers erg fijn.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606
Badge
Klaar alles weg Ziggo bedankt voor alle SPAM
MIJN SPAM MAP LEERT HET ECHT NIET
Reputatie 7
Dank je @hanh ga ik morgenochtend eventjes doen, voor nu sluit ik het even af. te lange dag hier.
@Dave-
Bekijk de Email Header eens van zo'n bericht.
Dat geeft info over e.e.a.
https://mxtoolbox.com/EmailHeaders.aspx
Reputatie 7
Beste @Mark Ziggo

Kan er iets gedaan worden aan adres admin@flafive.com
Knetter gek wordt je van deze, breekt ook door de gewone map heen, minstens 20 keer per dag deze als afzender, blokkeren heeft geen nut, komt erdoorheen.
Reputatie 7
Hij komt online als ik de ongewenste map leeg of als ik de spam vanuit de gewone postvak naar ongewenst/Spam verplaats.
Hm, misschien kan iemand mij uitleggen hoe Safe Online daarop triggert... Maar dit domein lijkt inderdaad gerelateerd aan spam praktijken.

Het einde heb ik bereikt en heb een avond gierend van het lachen achter mijn pc gehangen door James Veitch. Of ik dezelfde actie ga uitzetten....denk het niet😀
Nice! 😂
Reputatie 3
Badge +1
@Mark Ziggo ,

Het einde heb ik bereikt en heb een avond gierend van het lachen achter mijn pc gehangen door James Veitch. Of ik dezelfde actie ga uitzetten....denk het niet😀
Reputatie 7
@Mark Ziggo Ik gebruik Mozilla Thunderbird als Email programma en sinds dat ik een Licentie Windows heb aangeschaft heb ik ook me Laptop voorzien van Ziggo Safe Online - F-Secure kan 20 apparaten beveiligen, dus waarom niet gebruiken, en werkt opzich beter als Panda Free Antivirus die ik hiervoor zonder probleem gebruikte.

Alle handelingen die doe ik met Thunderbird af en toe zet ik BlueMail voor Windows open maar die heeft het niet en Webmail van Ziggo ook niet.
Reputatie 7
nu is er wat nieuws ,bijna alle mail verdwijnt naar de spam box.
Hi Ton, welke e-mails verdwijnen nu ineens in de spam-bak die je in je inbox zou willen hebben?
En sinds wanneer is dit begonnen?

Zouden jullie de Flawcome website ook kunnen blokken, want mijn Safe Online is echt Overspannen aan het raken. Schiet elke keer bij binnenkomst als een popup online zie het plaatje.
Je ziet deze regel elke keer terugkomen in Safe Online als je je spamfolder leegt of als je mailtjes naar spam verplaatst, hmm, deze is nieuw voor mij.
Welke e-mailcliënt gebruik je of doe je dit in de webmail?
Reputatie 7
@Be rt Sorry voor de late reactie, was even een oude vandagen Power Nap aan het doen 😉

Hij komt online als ik de ongewenste map leeg of als ik de spam vanuit de gewone postvak naar ongewenst/Spam verplaats.

En hij reageert op een file WinCrs32 file die is niet schadelijk maar komt wel steeds naar voren.
@xGarfieldx-Dave Wat gebeurt er waardoor je Safe online geactiveerd wordt?
Krijg je dan mail binnen of is er iets anders?
Reputatie 7
@Mark Ziggo Zouden jullie de Flawcome website ook kunnen blokken, want mijn Safe Online is echt Overspannen aan het raken. Schiet elke keer bij binnenkomst als een popup online zie het plaatje.

EnergieBoy schreef:
Als jij iets aangeeft als SPAM en iemand anders niet, dan moet die weer wachten tot andere mensen aangeven dat het wel SPAM is en zo gaat het spelletje maar door.

Ik krijg inderdaad ook wel eens de indruk dat het zo bij Ziggo Mail werkt. En dus niet alsvolgt.
Een goed SPAM Filter houdt per gebruiker bij, wat die het Filter wil aanleren.
Alleen dan kan de geautomatiseerde beslissing van het SPAM Filter bijna 100% gaan lijken op het oordeel van de ontvanger. Nooit de volle 100%; het blijft software die de beslissing maakt. Die kan slim zijn, maar niet zo slim als de ontvanger. Er zal na een tijdje soms iets bijgeleerd moeten worden. Niet vaak. Ook bij een uitstekend SPAM Filter dus altijd de SPAM Folder in de gaten blijven houden, voor evt missers, die van belang zouden kunnen zijn. Een misser in Inbox is makkelijker: die zie je meteen.

@Tonski Het leren van het Ziggo SPAM Filter werkt niet goed. Dat blijkt. Het aanleren mag best ff duren. Geen maanden.
Wat opvallend is, dat jij erg veel missers in de SPAM Folder krijgt.
De meeste klachten gaan hier over voortdurende missers in de Inbox.
Een goede verklaring heb ik hier niet voor, laat staan een oplossing, anders dan:
stap over op een andere Email Provider.
Gr Han
de goede mails die in de spambox komen verplaats /sleep ik al maanden naar de inbox,
hoe lang heeft de spamfilter dan nodig omdit te leren,?
blokkeren is lastig omdat ze altijd hun adressen verandern.
er komt nu bijna geen mail in de inbox! bijna alees gaat naar de spambox?
why? zo op eens
Reputatie 7
Goedemorgen @Tonski op de Community.

Wat je nu ook al doet is je Mail verplaatsen, de goede laten staan en de spam naar de Spam of Ongewenste map verplaatsen. Na verloop van tijd zal je zien dat het wel werkt, hier gaat even een tijdje overheen.
Mails kan je zelf ook blokkeren en verwijderen, maar nooit op Unscribe klikken dan krijg je veel meer rommel ervoor terug.
Hallo sinds enige tijd loopt mijn mailbox vol met spam.
Ik heb hierover al een paar keer contacy gehad met ziggo.
Echter niks werkt.ik heb de beveiling ook van ziggo.
ook afzenders die gewenst zijn verdwijnen in de spam box.
zigo zegt ziggo mail moet leren wat goed en slechte mail is.
Blijkbaar is dit een slechte leerling.
al maanden sleep ik /verplaats ik goede adressen uit de spam
naar de inbox.hij leert het dus niet.
nu is er wat nieuws ,bijna alle mail verdwijnt naar de spam box.
blokkeren heeft weing zin want de adressen wisselen altijd .
wie heeft tips?
grt Ton

Reageer