Spam en phishing - wat moet ik ermee?



Toon eerste bericht

210 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
https:// eu. moneysavingexperthotels. icu/2c6... Wat is dit in hemelsnaam spam phising afijn rotzooi dus. Kreeg ik in een keer in mijn scherm toen ik gsmarena.com opende. Inmiddels opgelost privacy settings op reject all gezet ze stonden allemaal aan dus.

** Aangepast door moderator (Mark) **
URL gecensureerd, elke klik hierop is er één te veel.
Reputatie 7
Een waarschuwing van Totaal TV.


Te mooi om waar te zijn: gratis telefoon of Macbook bij Ziggo.
Het doel is duidelijk. Druk op de link en geef ons uw MijnZiggo inloggegevens.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/te-mooi-om-waar-te-zijn-gratis-telefoon-of-macbook-bij-ziggo/

Mooi dat je het hier onder de aandacht brengt.
Wat je zegt, het is te mooi om waar te zijn. Maar dat is altijd wel met dat soort mailtjes. Als je denkt: WOW, dat wil ik ook wel krijgen of winnen - DOE HET DAN NIET !!!

Want dan is het vaak mis of klopt er iets niet. Zeker als je je gegevens moet achter laten. Zo kreeg mijn schoonvader een mail van de Karwei, die hij altijd krijgt, maar hij zag er net even iets anders uit. Heel verstandig deze man, hij vroeg mij eerst even naar de mail te kijken want je kon er een Apple Laptop of iPhone mee winnen en hij vond dat toch een beetje vreemd want Karwei stuurt dat anders nooit. NOPE, het was natuurlijk ook niet echt. Maar de mail leek wel heeeeeel erg op die van Karwei.

Hij zei me ook, jij zegt altijd dat je op zulke mailtjes nooit in moet gaan, daarom vraag ik het je maar eerst. Fijn dat mensen nog naar me luisteren 😜😎😂🤣
Reputatie 7
Badge +27
Een waarschuwing van Totaal TV.


Te mooi om waar te zijn: gratis telefoon of Macbook bij Ziggo.
Het doel is duidelijk. Druk op de link en geef ons uw MijnZiggo inloggegevens.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/te-mooi-om-waar-te-zijn-gratis-telefoon-of-macbook-bij-ziggo/
Reputatie 7
Lijkt wel periode goed te gaan en zo is er weer een piek van heel veel mails.

En was een gedachte, gelukkig komt hij als ongewenst binnen, en voor de rest kunnen we niet meer doen dan negeren en afwachten 😉
Een afzender adres blokken heeft geen zin, @Dave- die kan in dezelfde mail morgen weer anders zijn. Het gaat om diepere info die geblokt moet worden.

@EnergieBoy Ik lees al meer op het forum dat de spamfilter van Ziggo eigen mail van Ziggo aan het blokken is.
Reputatie 7
Wat me ook op valt is dat dit adres door alle blokkeringen heen komt admin@flafive.com

en deze moet echt aan de Ziggo lijst toegevoegd worden.
Reputatie 7
@EnergieBoy Waren dat allemaal goede mails van Ziggo afkomstig?
Of begrijp ik het verkeerd?

Ja, allemaal goede mails van Ziggo :(
Allemaal Community mails overigens. Snap er niets van, normaal nooit last van en nu opeens wel. Heel vreemd!
@EnergieBoy Waren dat allemaal goede mails van Ziggo afkomstig?
Of begrijp ik het verkeerd?
Reputatie 7
Hier ook nu het probleem :(
16 mails vanuit Ziggo in mijn Spambox en 10 in mijn normale mailbox.
Wat is er aan de hand, nog niet eerder gehad 😞
Vandaag kreeg ik, tot nu toe, 3 goede mails en 12 spam mails in de inbox van een email adres.
Is de spamfilter niet meer in staat om de spam eruit te filteren?
Of is de spamfilter op een bepaalde server ingestort?
Wat het ook is, het gaat ergens niet goed.

Op een ander mailadres, wat veel bekender is overal en nergens, komt er amper spam binnen, top.

Ik ben nu meer dan een jaar bezig met verslepen van alle mails, maar in één mailadres blijft b.v. de mails van Bose en nog een paar bedrijven en instellingen consequent in de spambox komen.
Dit is een mailadres wat alles doorstuurt naar een ander mailadres van Ziggo, maar eerst wordt de mail in de spambox geplaatst en wat in de inbox komt, wordt doorgestuurd naar het andere mailadres.
Als je dus niet oplet, mis je mails en aanbiedingen waar je juist gebruik van wilt maken.
Als je verkeerde SPAM beoordelingen wilt bestrijden dan moet je dit doen mbv Ziggo WebMail of een IMAP Account voor je Ziggo Mail van een Mail Client. Door verslepen tussen Inbox en SPAM Folder, of andersom. Dat is de leerfunctie, die overigens niet perfekt werkt bij Ziggo.
Een goed Filter werkt onafhankelijk van het afzendadres. Dat wisselt toch maar en is soms een adres dat je maar beter niet kunt blokkeren.
Regels maken voor het blokkeren van een afzendadres zijn iha zinloos.
Een beroemde is bv SPAM zogenaamd afkomstig van Ryanair. Als je dat adres blokkeert dan mis je ook relevante berichten die gaan over een boeking die je bij die club deed.
Dus: pas op.
Reputatie 7
Badge +17
Hier al gekeken voor een oplossing? https://support.office.com/search/results?query=spam+berichten+automatisch+verwijderen&isEnrichedQuery=false
Mijn mailbox wordt dagelijks belaagd met spamberichten die allemaal afkomstig zijn van een diversiteit van e-mailadressen die eindigen op ****@****.pw

Ik heb al op verschillende manieren geprobeerd op via regels in outlook (Office365) deze spamberichten automatisch te verwijderen. Blijkbaar doe ik iets niet goed. iemand tips?
Hallo forum,
Sinds kort komen bepaalde mail berichten niet meer aan in de inbox, maar in de spam folder. Volgens Ziggo helpdesk kan dat opgelost worden met een filterregel. Echter, dat is mij nog niet gelukt. Het filter kent vele mogelijkheden en de voor de hand liggende filterregel 'indien afkomstig van … dan naar inbox' lijkt niet te werken.
Ook begrijp ik dat het de forwarden van mail, zoals dat in mij geval gebeurt, een extra complicatie toevoegt. De posts die ik hierover las geven mij geen eenduidig antwoord (of ik begreep het niet …)

Voorbeeld van een mail die onterecht in het spam filter komt:
Verzonden van: Zender@ziggo.nl aan: Ontvanger@mijndomein.com
Forwarding door mijn hosting provider: alle mail die binnenkomt op Ontvanger@mijndomain.com wordt doorgestuurd naar Ontvanger@ziggo.nl

Wat voor filterregel moet ik instellen zodat deze mail weer - net als vroeger - in de inbox beland? De Ziggo helpdesk adviseerde mij de vraag hier te stellen!

(of moet ik iets instellen in een van de DNS records bij mijn hosting provider?)

Bij voorbaat dank voor je reactie.
Reputatie 7
Graag wil ik dit topic Email van Ziggo - Trap er niet in!!! mensen duidelijk maken dat ik gigantisch veel spam mail krijg van Ziggo met hele leuke aanbiedingen, maar is te leuk om waar te zijn.

Trap er Niet in AUB
@R.Kats Ik heb nog eens goed gelezen, ook in je oude bericht.

Je ervaart dus hetzelfde als ik met een bepaald email adres.
Er komt geen spam in je inbox, maar de berichten die je uit je spambox naar je inbox sleept blijven in de spambox komen.

Dit is een mailbox adres waar al een jaar dezelfde mails van een stuk of 6 bedrijven in de spam box blijven komen, terwijl ik ze elke keer naar de inbox verplaats.

Het vreemde is dat ik een ander mailadres heb waar per dag weer bergen spam in de inbox komen en dat email adres is amper in gebruik, per dag 8 spam mails in de inbox en 2 goede mails gemiddeld de laatse week.
Kan dat spamfilter met spoed verwijderd worden want ik word er compleet gestoord van dat er van alles ingepl... word. Zelf lerend? Sinds het begin is er niks geleerd! Elke keer moet ik weer naar ziggo. Als mensen last van spam hebben moeten ze ff in de spiegel kijken en niet overal hun adres laten slingeren! Ik krijg NOOIT spam!!!! En ik ben het echt zo zat! Denk met weemoed terug aan UPC.....
Spam wordt door vaak door spamservers met random namen verstuurd naar allerlei soorten verzonnen emailadressen.
Ik heb al jaren mailadressen die nooit gebruikt zijn en waar wel spam op komt.
Mocht de spamfilter echt verwijderd worden, dan krijg je geheid spam binnen, omdat nu al 85% van alle mails uit spam bestaat, waarvan het meeste al geblockt wordt.

Maar wat gebeurt er eigenlijk nu, want dat kan ik niet uit je bericht halen.
Als je dat omschrijft, dan kunnen Ziggo moderators dat aan de betreffende afdeling doorgeven.
Reputatie 7
Beste is de spam naar je ongewenste mail verplaatsen, of Spam folder ( net welke je PC/Laptop) gebruikt.

Nooit op uitschrijf links drukken, gewoon verplaatsen en blokkeren dan moet het spamfilter het vanzelf op pakken.

Lees anders even dit topic > Spam en phishing - wat moet ik ermee?

Daar staan tips die je zeker wilt weten.


*Aangepast door moderator. Het gaat hier juist niet om het ontvangen van spam*
Kan dat spamfilter met spoed verwijderd worden want ik word er compleet gestoord van dat er van alles ingepl... word. Zelf lerend? Sinds het begin is er niks geleerd! Elke keer moet ik weer naar ziggo. Als mensen last van spam hebben moeten ze ff in de spiegel kijken en niet overal hun adres laten slingeren! Ik krijg NOOIT spam!!!! En ik ben het echt zo zat! Denk met weemoed terug aan UPC.....
Reputatie 7
Badge +14
Hier wil ik niet met U over discussiëren

Dat is ook niet nodig ik probeer aan te geven waar het aan zou kunnen liggen en bedoel het niet vervelend naar u toe .
Badge
Hier wil ik niet met U over discussiëren
Reputatie 7
Badge +14
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt


Ziggo zal er alles aan doen wat ze kunnen.
Ziggo is niet degene die de spam verstuurd wat Ziggo doet is doen wat het moet doen e-mail gericht aan het e-mail adres van u bij u in u mailbox laten komen. 😉

En uiteraard zijn er bij Ziggo ook spamfilters en die werken wel oke , maar als de spammers vanuit een ander domein gaan werken of weer een nieuwe manier hebben gevonden om dan zullen de servers van Ziggo enige tijd nodig hebben om het te leren.

Ook ik kreeg deze dagen meer spam binnen dan anders en ik heb een eigen domein en maak niet gebruik van mijn Ziggo mail adres.

Tevens moet je je afvragen hoe de verstuurder van de spam aan u e-mail adres komt ?
Mogelijk dat je zelf je mail adres achterlaat op een forum of ander invulformulier en je mail adres openbaar op een site staat.
De spammers scannen het internet af om op die manier aan e-mail adressen te komen.

Of de een of andere instantie heeft je e-mail adres verkocht aan............

Dus tja is makkelijk om Ziggo de schuld te geven maar is niet helemaal netjes vind ik
Badge
Bert bedankt voor het vertellen dat het niet echt aan mij ligt
Waarom doet Ziggo hier niets aan.
Gewoon abnormaal zoveel SPAM
Ik ben nu bezig om dat mail adres van Ziggo niet meer te gebruiken
Hopelijk word er wat aan gedaan ....want die Spambox leert het niet echt
Er is inmiddels weer een golf spam die rechtstreeks bij bepaalde mailadressen in de inbox binnenkomt.
Op 1 adres wat heel veel overal staat van mij en veel mail op binnenkomt een enkel spambericht in het weekend en in een mailadres wat amper gebruikt wordt kwamen dit weekend 16 spam mails in de inbox, terwijl er maar 3 goede mails in binnenkwamen, terwijl ik al een jaar consequent bezig ben met het verplaatsen van de mails naar de spam map.
Het lijkt terug in de tijd, veel meer spam dan normale mails.

Ergens is een server waarvan de spamfilter maar niet op gang wil komen en dat is al een jaar bezig.
Ook in één mailbox blijft de spamfilter consequent mails van Bose, VPRO, KitchenAid, SVH en nog een paar in de spam map gooien, ook al een jaar aan de gang.

Het leerproces is niet altijd effectief blijkt uit de praktijk, maar ook weer wel in andere mailboxen.
Geen touw aan vast te knopen.
Reputatie 7
Badge +19
Geen idee wat je bedoeld !
Niets word doorgestuurd naar een ander adres.

Op één ZIGGO ACCOUNT ZOVEEL SPAM
GEK WORD IK ERVAN

op andere adressen niets
Moet toch een oorzaak hebben
Ik ben nooit op internet aan het rondkijken GEEN INTERESSE
Als er geen goed antwoord komt ...antwoord ik niet meer en kan dit gesloten worden
Ook mijn ziggo account word gesloten


@DINI , doeislief!

Je reacties zijn niet echt vriendelijk naar de mensen toe welke je helpen en géén Ziggo medewerkers zijn, maar vrijwilligers welke je zo goed mogelijk willen helpen.

Reageer