Spam blokkeren

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

105 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@pslavenburg
Spammers, vaak internationaal, gebruiken alle mogelijke goed lijkende adressen en Nederlandse tekst, vaak gekopieerd uit andere mails, om je maar naar hun website te lokken en je te verleiden op welke link dan ook te klikken.
Geen enkel deel van de tekst hoeft werkelijkheid te zijn, alleen hun link naar hun website.
@pslavenburg
Spammers, vaak internationaal, gebruiken alle mogelijke goed lijkende adressen en Nederlandse tekst, vaak gekopieerd uit andere mails, om je maar naar hun website te lokken en je te verleiden op welke link dan ook te klikken.
Geen enkel deel van de tekst hoeft werkelijkheid te zijn, alleen hun link naar hun website.

Hoi B ert,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb twee email aliassen, nog van chello.
De Spams zijn goed herkenbaar omdat ze op beide aliassen binnenkomen waardoor ik ze dubbel zie.
Ik ben nogal aan het stoeien geweest met de email web interface van Ziggo om daar mail filters toe te voegen en afzenders te blokkeren.
Het lijkt echter dweilen met de kraan open omdat de spammers telkens andere email adressen en mailtitels gebruiken, bijvoorbeeld door telkens een ander volgnummer te gebruiken.

Overigens had ik al eens een filter verkeerd ingesteld waardoor er helemaal geen email meer binnen kwam, maar nog wel de spam mails. Een telefoontje aan de Ziggo helpdesk leerde dat er spammers zijn die door de mailfilters heen kunnen breken.

Verder heb ik een aantal van die mails al als bijlage doorgezet aan de fraudehelpdesk, maar ik vraag me af wat die er aan kunnen doen als de mails uit koek en zopie landen komen.

Ik zou mijn emailadressen kunnen wijzigen door bijvoorbeeld chello in ziggo te veranderen, maar ik vermoed dat dat teveel voor de hand ligt voor de spammers.
Ik kan ook mijn gmail adres als hoofdadres gaan gebruiken in de hoop dat gmail een beter spamfilter heeft.

Graag zie ik je reactie, of die van anderen, tegemoet.
Met vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +35
Gmail heeft iets minder last van spam, op dit moment, maar misschien is het over een half jaar precies andersom.
Spammers sturen met computers naar alle mogelijke adressen en letter/cijfer combinaties spam.
Dus je krijgt ze op een gegeven moment toch wel.
Ik krijg nu zelfs spam in een alias die ik al heel lang heb en nooit ergens gebruikt, aan een ander gegeven of geplaats heb.
Bekende adressen krijgen iets meer.

In de webmail of met IMAP de spam naar de spam map slepen lijkt te helpen, ik krijg al een tijdje iedere dag gemiddeld iets minder spam, dus de spamfilter lijkt te leren.
Die nieuwtjesdeals en andere spam mailtjes vond ik nog wel meevallen, maar ik start zojuist mijn mail op om vervolgens geconfronteerd te worden met het downloaden van 5.568 mailberichten!!! (een record?) De meeste daarvan verdwijnen inmiddels, nadat ik dat even heb aangegeven, in de spam box, maar dit heb ik zelf in al die jaren dat ik internet en mail gebruik nog nooit meegemaakt... bizar.
Reputatie 7
Badge +35
Dan is er iets gewijzigd in de mailserver en om alle risico's te voorkomen, dat je mail kwijt raakt of niet binnen krijgt wordt vaak een backup teruggezet vanuit het idee, liever te veel dan te weinig of niet ontvangen.
Ik zag dit vroeger ook bij andere providers in de 20 jaar dat ik via internet providers mail gebruik.
Toen heette het World Wide Web ook wel "World Wide Waiting"