1
Vraag
2
Reageer en help mee
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Spam blokkeren

Ik wens geen e-mails te ontvangen met de woordjes Nieuwdealtjes of Hollandse Deals of Hollandse Dealtjes daarin. Kan dit door Ziggo worden geregeld?
105 Reacties 105
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.
almodovaris
Topicstarter
Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Ik zie geen mailfilter regels.
Verwijderd account
Niet van toepassing
almodovaris wrote:
Ik zie geen mailfilter regels.

Log in op de webmail.
Klik rechtsboven op het tandwieltje.
Klik op instellingen.
Links in het menu zie je de regel mailfilter regels.
Als je daar op klikt kun je e.e.a. aanpassen.
Zie onderstaande screendump:
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
kzin wrote:
Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.


Ik heb dit ook geprobeerd, want ik kreeg ook spam van die Nieuwdealtjes, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan want ik kreeg nu helemaal geen email meer vandaag! Al mijn emails zijn dus niet aangekomen en alle email van gisteren is verwijderd, er staat ook niet meer in Spam of Prullebak in Ziggo Mail.

Bij Regel had ik ingevuld onderwerp bevat Nieuwdealtjes, maar blijkbaar moet je daaronder nog wat doen, want er staat Deze regel heeft betrekking op alle berichten. Voeg alstublieft een conditie toe om deze regel te beperken tot specifieke berichten.
Moet ik nu bij Actie Toevoegen dat dan weer invullen?
Verder staat onderop aangevinkt Verwerk ook de andere regels.

Weet iemand dit? Alvast bedankt
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Misschien heb je hier iets aan. Het kan zijn dat ik mis zit, maar ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt.

Groet,
Sander
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Bedankt Sander.
Alleen heeft men het blijkbaar veranderd want ik zie bij Voorwaarden geen reguliere expressie. Wel kan ik kiezen voor Onderwerp en dan staat er nu default Bevat en daar heb ik ingevuld Nieuwsdealtjes. Een bericht naar mezelf gestuurd als test en dat kwam binnen in Ziggo Mail en Thunderbird. Nu maar afwachten of ik inderdaad geen spam meer binnen krijg van die Nieuwsdealtjes.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Even een mini stappenplan:8


  • Klik in de linkerscherm op "Mailfilter regels"
  • Voeg een nieuwe regel toe.
  • Klik op voorwaarde toevoegen
  • Zodra je een keuze hebt gemaakt, zie je "bevat" verschijnen en kun je daarin kun je de keuze maken tussen "bevat/is exact/komt overeen of reguliere expressie


In het eerder aangegeven topic hebben we destijds gekozen voor bevat/is. Wil je deze stappen ook eens doorlopen?
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Ja, je hebt gelijk. Op Bevat kan je ook weer klikken, en dan krijg je 4 keuzemogelijkheden inderdaad, niet gezien. Bevat/is zie ik niet, wel Bevat is exact. Maar ik heb dus gekozen voor alleen Bevat en ingevuld Nieuwsdealtjes. Ben benieuwd.
Bedankt.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Goedemorgen Frederico007,

Heb je de mogelijkheid gehad om te bekijken of het werkt zoals je wilt?
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes
Hallo Sander,

Ja, ik heb het dus ingevuld volgens jouw stappenplan en zoals in mijn vorige reactie weergegeven. Ik heb geen emails meer gehad van Nieuwsdealtjes, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn, hoewel het mij sterk lijkt dat ze opeens geen spam meer versturen.. Dus ja, het lijkt te werken.

mvg
F007
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.
dirkzelf

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat vul je bij AKTIE in? "AFBREKEN"?
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.
dirkzelf

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
thx, nieuwdealtjes mag wmb voor ALTIJD verdwijnen.... 😉
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
je kunt ook de headers van de mails doorsturen naar Spamcop
https://www.spamcop.net/

Dan komen de gebruikte domeinen en eventueel providers ook weer wat hoger op de diverse spam/blacklists zodat er minder verstuurd worden. Mijn ervaring is dat het helpt en via spamcop wordt er meestal een anonieme spam melding gedaan naar de abuse@ afdelingen van hosting/providers die erbij betrokken zijn.
Duurde even maar bij mij was na 2 maanden de spam toch met meer dan de helft verminderd zonder filter. En aangezien ik altijd Gmail gebruik, die van zichzelf al een heel goed spamfilter heeft, komen er nu nog 1-2 per maand door.
wimfrazer

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 30Likes
Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
wimfrazer wrote:
Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.

ik vind het ook een ingewikkeld instelverhaal zonder duidelijke handleiding.
almodovaris
Topicstarter
Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes
Zo opgelost:

Voorwaarden Inhoud Bevat Nieuwdealtjes

Verplaats naar map Selecteer map Spam

en Opslaan.

Dezelfde doen voor Hollandsedeals en PromoLike (drie aparte regels, dus).
Jackson

Level 1
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
kzin wrote:
Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.


Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic