Spam blokkeren


Reputatie 4
Badge +4
Ik wens geen e-mails te ontvangen met de woordjes Nieuwdealtjes of Hollandse Deals of Hollandse Dealtjes daarin. Kan dit door Ziggo worden geregeld?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

105 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.
Reputatie 4
Badge +4
Ik zie geen mailfilter regels.
Ik zie geen mailfilter regels.
Log in op de webmail.
Klik rechtsboven op het tandwieltje.
Klik op instellingen.
Links in het menu zie je de regel mailfilter regels.
Als je daar op klikt kun je e.e.a. aanpassen.
Zie onderstaande screendump:

Reputatie 4
Badge +2
Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.


Ik heb dit ook geprobeerd, want ik kreeg ook spam van die Nieuwdealtjes, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan want ik kreeg nu helemaal geen email meer vandaag! Al mijn emails zijn dus niet aangekomen en alle email van gisteren is verwijderd, er staat ook niet meer in Spam of Prullebak in Ziggo Mail.

Bij Regel had ik ingevuld onderwerp bevat Nieuwdealtjes, maar blijkbaar moet je daaronder nog wat doen, want er staat Deze regel heeft betrekking op alle berichten. Voeg alstublieft een conditie toe om deze regel te beperken tot specifieke berichten.
Moet ik nu bij Actie Toevoegen dat dan weer invullen?
Verder staat onderop aangevinkt Verwerk ook de andere regels.

Weet iemand dit? Alvast bedankt
Reputatie 7
Misschien heb je hier iets aan. Het kan zijn dat ik mis zit, maar ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt.

Groet,
Sander
Reputatie 4
Badge +2
Bedankt Sander.
Alleen heeft men het blijkbaar veranderd want ik zie bij Voorwaarden geen reguliere expressie. Wel kan ik kiezen voor Onderwerp en dan staat er nu default Bevat en daar heb ik ingevuld Nieuwsdealtjes. Een bericht naar mezelf gestuurd als test en dat kwam binnen in Ziggo Mail en Thunderbird. Nu maar afwachten of ik inderdaad geen spam meer binnen krijg van die Nieuwsdealtjes.
Reputatie 7
Even een mini stappenplan:8

  1. Klik in de linkerscherm op "Mailfilter regels"
  2. Voeg een nieuwe regel toe.
  3. Klik op voorwaarde toevoegen
  4. Zodra je een keuze hebt gemaakt, zie je "bevat" verschijnen en kun je daarin kun je de keuze maken tussen "bevat/is exact/komt overeen of reguliere expressie

In het eerder aangegeven topic hebben we destijds gekozen voor bevat/is. Wil je deze stappen ook eens doorlopen?
Reputatie 4
Badge +2
Ja, je hebt gelijk. Op Bevat kan je ook weer klikken, en dan krijg je 4 keuzemogelijkheden inderdaad, niet gezien. Bevat/is zie ik niet, wel Bevat is exact. Maar ik heb dus gekozen voor alleen Bevat en ingevuld Nieuwsdealtjes. Ben benieuwd.
Bedankt.
Reputatie 7
Goedemorgen Frederico007,

Heb je de mogelijkheid gehad om te bekijken of het werkt zoals je wilt?
Reputatie 4
Badge +2
Hallo Sander,

Ja, ik heb het dus ingevuld volgens jouw stappenplan en zoals in mijn vorige reactie weergegeven. Ik heb geen emails meer gehad van Nieuwsdealtjes, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn, hoewel het mij sterk lijkt dat ze opeens geen spam meer versturen.. Dus ja, het lijkt te werken.

mvg
F007
Reputatie 5
Badge +5
Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.
Wat vul je bij AKTIE in? "AFBREKEN"?
Reputatie 5
Badge +5
Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.
thx, nieuwdealtjes mag wmb voor ALTIJD verdwijnen.... 😉
Reputatie 7
Badge +17
je kunt ook de headers van de mails doorsturen naar Spamcop
https://www.spamcop.net/

Dan komen de gebruikte domeinen en eventueel providers ook weer wat hoger op de diverse spam/blacklists zodat er minder verstuurd worden. Mijn ervaring is dat het helpt en via spamcop wordt er meestal een anonieme spam melding gedaan naar de abuse@ afdelingen van hosting/providers die erbij betrokken zijn.
Duurde even maar bij mij was na 2 maanden de spam toch met meer dan de helft verminderd zonder filter. En aangezien ik altijd Gmail gebruik, die van zichzelf al een heel goed spamfilter heeft, komen er nu nog 1-2 per maand door.
Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.
Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.
ik vind het ook een ingewikkeld instelverhaal zonder duidelijke handleiding.
Reputatie 4
Badge +4
Zo opgelost:

Voorwaarden Inhoud Bevat Nieuwdealtjes

Verplaats naar map Selecteer map Spam

en Opslaan.

Dezelfde doen voor Hollandsedeals en PromoLike (drie aparte regels, dus).
Reputatie 1
Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.


Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?

Reputatie 5
Badge +5

Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?


Ik denk dat het e-mail adres van de afzender er op het punt waarop de spam wordt gecontroleerd toch iets anders uit ziet. De eerste punt is bedoeld als willekeurig karakter, en niet als een letterlijke punt. Daarom moet daar geen \ voor staan, want dat maakt het een letterlijke punt.
Ik zal nog eens wat experimenteren. Zelf maar eens een paar mails sturen en dan kijken of ik ze kan blokkeren. Als ik een verbeterde versie heb dan hoor je het wel.
Reputatie 1
Ok, zou wel mooi zijn als we zo de boel tegen kunnen houden.
Het zelf blokkeren van spam is onbegonnen werk. Met de regelmaat van de klok worden er onderwerpen, domeinnamen enz aangepast. Het enige wat werkt is collectief (wereldwijd) dit tegen gaan. Met andere woorden Ziggo moet samen met andere antispam vendors samen werken om de spam algoritmes beter te maken en de spam bij de bron te blokkeren. Zoals Nick999 ook al aangeeft. Heel lang ging het goed en kreeg ik serieus weinig spam, de laatste maanden is het dramatisch met al die hollandse deals, Fietsen deals of date deals weet ik wat. Stuur de mails door naar abuse afdelingen zodat ze het kunnen analyseren en verwerken zodat het voor iedereen geblokkeerd wordt.
Reputatie 4
Badge +4
Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.


Dit is wat ik ook altijd doe en krijg geen ongewenste berichten meer maar als ze in de map spam staan blokkeer ik ze ook nog eens dus dubbel op zeg maar anders krijg ik ze alsnog. Ook kijk ik wie het is geweest kijk ook altijd in de lijst van geblokkeerde lijst of ze erbij/tussen staan. Ik vind het een verschrikking dat spam gebeuren.
Reputatie 5
Badge +5
Ja, Erik-Rik heeft gelijk. Bij genoeg klachten zouden de providers het moeten blokkeren. De dealtjes lijken zich hoofdzakelijk op Nederland te richten, dus het kan zijn dat ze niet genoeg klachten krijgen.

Ik heb de reguliere expressie even getest. Ik heb uiteraard geen info@iets.info account, maar wel een info@kzin.nl mail account 😉 . Dit is wat ik heb gevonden:

info@.*\.info$ : werkt niet, de mail komt er gewoon door
info@.*info : de mail verdwijnt helemaal in het niets. Niet in mijn inbox, maar ook niet in de spam folder.
info.*info : dit werkt wel. Mail die begint, en eindigt met info verdwijnt in de spam folder.
Reputatie 1
info.*info ingesteld, bedankt voor het uitzoeken.👍🏼