Beantwoord

SMTP server instellingen


Ik kan ineens via de IPad geen e-mails weer verzenden, terwijl het met de vaste computer wel gaat.
Ik krijg op de IPad de melding: de server accepteert het afzenderadres ‘.......’ niet.
De helpdesk van Ziggo kwam er niet uit, alle instellingen gecheckt.... , en verwees naar jullie....

Wie kan mij helpen?
icon

Best beantwoord door Be rt 20 november 2018, 10:11

Instellingen Ziggo email: IMAP, SMTP, en overige instellingen

server: smtp.ziggo.nl

De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

10 Reacties

Badge +10
Kun je hier je instellingen op je ipad voor de uitgaande server eens posten?
SMTP.Ziggo.nl
Of bedoel je wat anders?
Reputatie 7
Badge +31
IPad weet ik niets van, maar hier de instellingen voor Ziggo mail:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Je gebruikt zo te zien smtp.ziggo.nl voor een Email Account bij een andere Provider.
Bij Gmail bv.
Ik weet uit het verleden dat dit kon, maar dat is niet gebruikelijk.
Wellicht dat Ziggo dit nu in orde heeft gemaakt en eist dat de afzender een Ziggo Email adres moet zijn.
De oplossing is dan de smtp Server van de Provider van het Account te gaan gebruiken.
De instellingen daarvan kun je wel ergens vinden.
Het is te verwachten dat ze gelijkenis vertonen met wat nodig is voor smtp.ziggo.nl.
Gr Han
Badge +10
SMTP.Ziggo.nl
Of bedoel je wat anders?

Ja die bedoel ik, maar je antwoord is een beetje kort door de bocht. Kijk even onder geavanceerd wat daar staat. Gebruik van SSL? poort 587? Juiste gebruikersnaam en wachtwoord?

Je gebruikt zo te zien smtp.ziggo.nl voor een Email Account bij een andere Provider.
Bij Gmail bv.

Waar zie je dat @hanh ?
...........
Ik krijg op de IPad de melding: de server accepteert het afzenderadres ‘.......’ niet.
................

@efok
Badge +10
@hanh Jij leest meer dan ik 😮. Ik zie alleen '.......'
@efok
Je hebt een punt. Daar kan inderdaad ook een Ziggo adres mee zijn bedoeld.
We zullen zien. Gelijk wil ik niet hebben, want dat heb jij bij wat we nu kunnen weten!
Han
Ik heb zelfde probleem ! Ik verander en gebruik mijn I-Cloud account als Uitgaande SMTP en dan lukt verzending wel ! Hoe mijn instelling te veranderen op mijn i-Phone / I-Pad is mij nog

steeds niet duidelijk !
Reputatie 7
Badge +31
Instellingen Ziggo email: IMAP, SMTP, en overige instellingen

server: smtp.ziggo.nl

De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl