geoniel

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik gebruik Thunderbird. Sinds vanochtend krijg ik een foutmelding als ik een e-mail stuur. Ik heb naar volgende Website gekeken:

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

En volgende gezien:

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Hoe kan ik mijn Mozilla Thunderbird instellen zo dat ik weer e-mails stuuren kan.

Hartelijk bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Al je persoonsgegevens staan nu ook online, beter even zwartlakken.

Ziggo blokkeert je email op basis van enkele erg simpele beveiligingsalgoritmes. Die blokkeren ook jouw mail zo lijkt het en de oorzaak is blijkbaar nog niet weg als het steeds opnieuw gebeurd.

Het lastige is nu dat ziggo je alleen maar algemene brieven stuurt en vaak duister blijft waarom en welk algoritme je mail blokkeert.

Als je ip camera alarm op hol slaat, gewoon vanuit je eigen huis in NL, blokkeert ziggo je email en krijg je een brief dat je account is gehacked vanuit het buitenland. Dat is gewoon desinformatie waardoor je de oorzaak alleen maar lastiger kunt opsporen.

Kortom,  verander je wachtwoorden. Gebruik eerst een dag lang alleen webmail en pas daarna stap voor stap de wachtwoorden aan in je eigen machines. Dan kun je ook stap voor stap opsporen welk apparaat of applicatie de blokkade veroorzaakt.

En het kan natuurlijk dat je inderdaad malware op je computer hebt die steeds je email credentials doorgeeft aan een spammer. Of je hebt een spambot op je computer. Dus probeer ook eens een andere virus of malwarescanner. In het uiterste geval kun je ook windows opnieuw en schoon installeren.

 

Bekijk in context

43 Reacties 43
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Wat zie je staan bij Menu, Opties en Accountinstellingen onder Uitgaande Verbinding (SMTP)? 

 

Daar eventueel de gegevens aanpassen met de gegevens uit jouw eigen post. 

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is een probleem dat als ik een bepaald e-mail verstuur dan wordt mijn SMTP account geblokeerd. Ik heb een nieuwe wachtwoord ingestelld en dan werkte het goed. Maar als ik weer probeer een bestemte e-mail te sturen dan wordt mijn SMTP weer geblokeerd.

Als Outgoing Server (SMTP) heb ik:

***@casema.nl - smtp.ziggo.nl (Default)

Ik klik SMTP Server en krijg

Server Name: smtp.ziggo.nl

Port: 587

Connection Security: STARTTLS

Authentication Method: Normal password

User name: ***@casema.nl 

 

** Mod edit: bijlage verwijderd i.v.m. privé gegevens ***

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Ziet er goed uit. Haal je eigen emailadres maar even weg, die hoeft niemand te weten ?

 

Er zijn meerdere gebruikers waarbij de mail is/was geblokkeerd. Hopelijk komt er een moderator langs die je verder kan helpen. 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Welke foutmelding geeft thunderbird?

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren is het mij gelukt om deze te repareren. Ik ben in de Settings gegaan, veranderingen gemaakt, de oorsprongkelijke instellingen herstels, en dan moeste ik de password weer invullen. Maar nu werkt het weer niet. Ik krijg volgende melding:

 

Sending of the message failed.

Failed due to unexpected error 80004005. No description is available.

The message could not be sent using Outgoing server (SMTP) smtp.ziggo.nl for an unknown reason. Please verify that your Outgoing server (SMTP) settings are correct and try again.

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hulp. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Laatste wat in me opkomt: maakt het verschil als je STARTTLS op TLS/SSL zet? 

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat doet het. Als ik STARTTLS zet krijg ik een foutmelding. Alsi ik TLS/SSL zet krijg ik een timeout. De e-mail wordt niet gestuurd.

 

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

Vreemd. Ik hoop nu op een andere gebruiker of moderator die je wellicht verder kan helpen. 

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat hoop ik echt. Ik heb de password veranderd. Ik kon wel een e-mail sturen. Daarna heb ik hetzelfde foutmelding gekregen.

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem met de blokkade van mijn SMTP account blijft nog steeds. Om zeker te zijn heb ik mijn antivirusprogramma laten lopen en alle virussen verwijdert. Ik heb mijn wachtwoord verandert. Dan heb ik probeert een e-mail te sturen. Dat lukt. Dan probeer ik het volgende e-mail te sturen. Dat wordt geblokkeerd. Dus met ik weer mijn wachtwoord veranderen en een uur wachten.

Conclusie: ik kan maar een e-mail sturen en dan wordt mijn SMTP account geblokkeerd. Ik moet weer een nieuwe wachtwoord kiezen en een uur wachten en dan kan ik weer een e-mail sturen. De e-mails die ik stuur hebben geen bijlagen en geen links maar tocc worden zij geblokkeerd.
 

Wat kan ik doen om e-mails weer te stuuren met mijn SMTP account?

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Dus we hebben het nu over een actieve blokkade op jouw account als oorzaak?

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad. Ik heb twee brieven van Ziggo gekregen. Die stuur ik als bijlage. Hoe kan ik die opheffen voor alle mijn e-mails?

 

** Mod edit: bijlage verwijderd i.v.m. privé gegevens ***

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Al je persoonsgegevens staan nu ook online, beter even zwartlakken.

Ziggo blokkeert je email op basis van enkele erg simpele beveiligingsalgoritmes. Die blokkeren ook jouw mail zo lijkt het en de oorzaak is blijkbaar nog niet weg als het steeds opnieuw gebeurd.

Het lastige is nu dat ziggo je alleen maar algemene brieven stuurt en vaak duister blijft waarom en welk algoritme je mail blokkeert.

Als je ip camera alarm op hol slaat, gewoon vanuit je eigen huis in NL, blokkeert ziggo je email en krijg je een brief dat je account is gehacked vanuit het buitenland. Dat is gewoon desinformatie waardoor je de oorzaak alleen maar lastiger kunt opsporen.

Kortom,  verander je wachtwoorden. Gebruik eerst een dag lang alleen webmail en pas daarna stap voor stap de wachtwoorden aan in je eigen machines. Dan kun je ook stap voor stap opsporen welk apparaat of applicatie de blokkade veroorzaakt.

En het kan natuurlijk dat je inderdaad malware op je computer hebt die steeds je email credentials doorgeeft aan een spammer. Of je hebt een spambot op je computer. Dus probeer ook eens een andere virus of malwarescanner. In het uiterste geval kun je ook windows opnieuw en schoon installeren.

 

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor jouw reactie. Ik dacht dat niet iedereen toegang aan deze had. Hoe kan ik de attachment verwijderen?

Iedere keer dat ik Thunderbird open moet ik de wachtwoord invoeren. Dan kan ik een e-mail stuuren. Daarna moet ik de wachtwoord opnieuw instellen en een uur wachten. Zal ik de wachtwoord ongebruikt voor een dag laten? Ik ben zeker dat ik geen malware in een bijlage stuur omdat ik geen bijlagen gestuurd heb.

 

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Met de drie oranje puntjes rechtsonderin je bericht kun je nog een bepaalde tijd bewerken en verwijderen.

 

Gebruik eens webmail.ziggo.nl voordat je thunderbird gebruikt en kijk wat er dan gebeurd.

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met de drie oranje puntjeg rechtsonderin krijg ik Link naar reactie en Rapporteer. Welke zal ik gebruiken?

 

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Bij je eigen berichten zou ook nog "bewerk" moeten staan

geoniel
Topicstarter
Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie geen “bewerk”.

Uitgelicht topic