Al je persoonsgegevens staan nu ook online, beter even zwartlakken.
Ziggo blokkeert je email op basis van enkele erg simpele beveiligingsalgoritmes. Die blokkeren ook jouw mail zo lijkt het en de oorzaak is blijkbaar nog niet weg als het steeds opnieuw gebeurd.
Het lastige is nu dat ziggo je alleen maar algemene brieven stuurt en vaak duister blijft waarom en welk algoritme je mail blokkeert.
Als je ip camera alarm op hol slaat, gewoon vanuit je eigen huis in NL, blokkeert ziggo je email en krijg je een brief dat je account is gehacked vanuit het buitenland. Dat is gewoon desinformatie waardoor je de oorzaak alleen maar lastiger kunt opsporen.
Kortom, verander je wachtwoorden. Gebruik eerst een dag lang alleen webmail en pas daarna stap voor stap de wachtwoorden aan in je eigen machines. Dan kun je ook stap voor stap opsporen welk apparaat of applicatie de blokkade veroorzaakt.
En het kan natuurlijk dat je inderdaad malware op je computer hebt die steeds je email credentials doorgeeft aan een spammer. Of je hebt een spambot op je computer. Dus probeer ook eens een andere virus of malwarescanner. In het uiterste geval kun je ook windows opnieuw en schoon installeren.