Ha Henri,
Was gisterenavond niet on-line en gaf eerder slechts gehaast eerste korte reakties in het andere Topic over smtp.ziggo.nl Timeouts, waarin je eerste melding werd gedaan. Mislukte poging tot snelle oplossing. Een verdere toelichting.
Deze tekst , waarnaar ik verwees, is er niet helderder op geworden, tov de vorige versie, zie ik nu. Maar goed. Het blijft beter dan het ontbreken van info hierover op de Ziggo Site.
De meest voorkomende oorzaken van blokkade voor verzenden via smtp.ziggo.nl zijn: Email Client over een VPN-verbinding met een Publieke Provider gebruiken, Email Client in het buitenland gebruiken.
Je krijgt dan een melding van blokkade omdat je SPAM zou versturen.
En dan kom je ook nog wel eens een melding tegen over teveel Emails versturen.
Er is een onofficieel lijstje over waar je grenzen liggen.
Ik kwam een Case tegen waarin inderdaad flink wat Email werd verstuurd door een IP-Camera, maar minder dan de limiet. Toch blokkade. Bij teveel Email kwam in het verleden zelfs blokkade van de Internetverbinding voor. Of zoiets idioots nu nog kan, weet ik niet.
De wegen van Ziggo Email zijn ondoorgrondelijk. Support en voorlichting bij een blokkade zijn ver beneden de maat. Servicemedewerkers weten meestal van niets.
Op zichzelf is het wijzigen van Mijn Ziggo wachtwoord en het wachtwoord van het Email address in kwestie een goede remedie gebleken.
In deze case dus niet. Is dit iets nieuws? Er is bovendien vooralsnog geen oorzaak gevonden waar die vele Emails dan vandaan zouden zijn gekomen.
Melden bij abuse@ziggo.nl is nu een verstandige stap. De responsetermijn is ongewis.
Een Ziggo Moderator van de Community kan dit wat kracht bijzetten, maar kan zelf niks rechtstreeks doen.
Die komt hier langs. Zet je Postcode en huisnr in je Community Profiel. Dat kan alleen de Mod zien en daardoor je klantdossier er alvast bijpakken.
Iets mooiers heb ik niet voor je.