Probleem installatie upcmail in outlook / applemail ...


Sinds 31 oktober ontving ik geen mails meer in mijn outlook op mijn laptop. Wel op iPhone en in de webmail. Nadat ik zelf niet verder kwam heb ik gebeld met klantenservice en vandaag webcare van Ziggo op Twitter om hulp gevraagd. Beiden hadden geen oplossing, dus (op advies van webcare medewerker) probeer ik het hier.

Ik heb mijn account verwijderd uit outlook, maar krijg hem nu helemaal niet meer geïnstalleerd. Hij blijft proberen het account toe te voegen, maar daar blijft het bij. Alle instellingen kloppen (gecheckt met medewerkers ziggo en collega ICT). Is er iemand die hetzelfde probleem heeft (of herkend) en mij kan helpen?

25 Reacties

Reputatie 7
Badge +12
GabrielleFr schreef:

Sinds 31 oktober ontving ik geen mails meer in mijn outlook op mijn laptop. Wel op iPhone en in de webmail. Nadat ik zelf niet verder kwam heb ik gebeld met klantenservice en vandaag webcare van Ziggo op Twitter om hulp gevraagd. Beiden hadden geen oplossing, dus (op advies van webcare medewerker) probeer ik het hier.

Ik heb mijn account verwijderd uit outlook, maar krijg hem nu helemaal niet meer geïnstalleerd. Hij blijft proberen het account toe te voegen, maar daar blijft het bij. Alle instellingen kloppen (gecheckt met medewerkers ziggo en collega ICT). Is er iemand die hetzelfde probleem heeft (of herkend) en mij kan helpen?



Ik herken het niet, maar als je via outlook een account toevoegt moet je altijd in staat zijn dit bijvoorbeeld ook handmatig te doen.
En als alles goed staat moet het gewoon werken.





Dit voorbeeld is outlook 2007 😉
Precies! Maar hij wil het account niet meer toevoegen. Niet in outlook en ook niet in Apple-mail. En ik heb outlook geprobeerd op een Macbook en op een Windowslaptop.
Reputatie 7
Badge +12
GabrielleFr schreef:

Precies! Maar hij wil het account niet meer toevoegen. Niet in outlook en ook niet in Apple-mail. En ik heb outlook geprobeerd op een Macbook en op een Windowslaptop.



kan je wat screendumps plaatsen van de meldingen die je krijgt te zien en wat je invult ? zo als ik het heb gedaan ?
Als je niet weet hoe kan je dit zeer handige programma gebruiken http://getgreenshot.org/downloads/ kind kan de was doen 🙂

Dit is op een Macbook dus (outlook 2016 en outlook 2019)
Net geprobeerd account toe te voegen op mijn iPad en dat gaat wel. Ik begrijp het echt niet.
Reputatie 7
Badge +12
GabrielleFr schreef:

Net geprobeerd account toe te voegen op mijn iPad en dat gaat wel. Ik begrijp het echt niet.



Bijzonder...nu gebruik ik zelf geen imap en weet niet precies te poorten daarvoor maar dat hoef je normaal gesproken niet in te vullen in outlook onder windows

Probeer het eens met de optie dat outlook de gegevens voor jou invult. , maar misschien moet @EnergieBoy er even naar kijken dat is de mac specialist hier in de community
Reputatie 7
Hoi @GabrielleFr
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Bedankt voor het doorgeven @Ronihd, ik hoop dat ik helpen kan in deze. Heb eens gekeken en vraag me af of je wel je mail kan ophalen via het normale mail programma van Apple, die in je Macbook staat. Want als het wel op je iPad lukt, neem dan aan dat je daar gewoon het Apple mail programma gebruikt, dan zou het ook op je macbook moeten lukken.

Als dat lukt, dan ligt het aan outlook, lukt dit ook niet dan is er een instelling fout of ligt het aan Ziggo. Toevallig was van de week ook iemand die last had om zijn mail toe te voegen aan zijn iPhone en iedereen die naar elkaar wijst.

Dus mijn vraag, heb je ook al het mail programma van Apple gebruikt om je mail binnen te halen met iMap?
Badge +8
Die poorten en server instellingen kloppen wel hoor. Kloppen je username en wachtwoord wel?
@EnergieBoy Hallo en alvast bedankt dat je mee wilt helpen. Ik gebruik gewoon de mail zowel op mijn iPhone en iPad. Als ik op mijn Macbook bij de mail-app van Apple zelf het upcmail-account wil instellen lukt dat echter niet (zie schermafbeelding). Net zoals het dus niet lukt op een Apple én mijn Windows werk-laptop met het programma outlook.


Hij blijft maar rondjes draaien, maar er gebeurt verder helemaal niets. Bij dit mailprogramma kom ik zelfs niets eens bij de instellingen en blijft hij al hangen op het mailadres en het wachtwoord.
@efok Ja, die kloppen. Ik ben geen expert, maar best wel handig als het gaat om dit soort zaken, maar dit gaat mijn kennis echt te boven.
Reputatie 7
Stomme vraag natuurlijk... maar je weet zeker dat je wachtwoord en gebruikersnaam kloppen? Zitten er hele vreemde tekens in of heb je hem al vaker geprobeerd te veranderen? Weet je waar ik nog aan zit te denken, sta je niet op een spam list van Ziggo?

IK had toevallig donderdag ook zoiets en heb mijn mail server provider gebeld, gebruik namelijk geen @ziggo als mail adres, omdat ik mijn nieuwe iPad wilde installeren en toen kreeg ik de melding dat ik te vaak heb geprobeerd mijn mail in te voeren en dat het niet goed ging en daarom op een spam list stond. Toen ik wist waar het aan lag hebben ze me eraf gehaald en werkte het weer.

Zou je eens op 4G eens kunnen proberen om in te loggen met je mail? Op je telefoon in te stellen, kijken of het dan wel lukt. Als dat ook niet lukt dan hebben we weer iets weg kunnen strepen 😉
Op mijn mobiel en tablet lukt het wel. Op mijn laptop heb ik alleen wifi. Ook als ik mijn 4g van mijn mobiel als hotspot deel lukt het ook niet.
Reputatie 7
Badge +12
GabrielleFr schreef:

Op mijn mobiel en tablet lukt het wel. Op mijn laptop heb ik alleen wifi. Ook als ik mijn 4g van mijn mobiel als hotspot deel lukt het ook niet.




Misschien HEEL stomme vraag , heeft de laptop wel internet verbinding ?

Dank voor het snelle inspringen @EnergieBoy
@Ronihd "Misschien HEEL stomme vraag , heeft de laptop wel internet verbinding ?"
Ja, die heeft verbinding. Ik beantwoord deze reacties op mijn laptop.
Reputatie 7
En als je nu eens een extra mail aanmaakt via Ziggo in je MIJN ZIGGO
Kan je die dan wel toevoegen op je account? (dus een @ziggo.nl mail aanmaken)
Reputatie 7
Badge +12
GabrielleFr schreef:

@Ronihd "Misschien HEEL stomme vraag , heeft de laptop wel internet verbinding ?"
Ja, die heeft verbinding. Ik beantwoord deze reacties op mijn laptop.




Oke Top , ik hoop dat je er uitkomt ! 🙂
@EnergieBoy "En als je nu eens een extra mail aanmaakt via Ziggo in je MIJN ZIGGO
Kan je die dan wel toevoegen op je account? (dus een @ziggo.nl mail aanmaken)"

Precies hetzelfde probleem. Alle instellingen, poorten en wachtwoord zijn goed, maar ook hier wil hij dit nieuwe account niet in outlook toevoegen!
Reputatie 7
Sta je niet op een blocklist?
je hebt geen mail gehad van Ziggo?
Nee, daarover heb ik gisteren contact gehad. Het is gewoon heel vreemd... 😞
Reputatie 7
Ik snap dat ook niet eigenlijk...
En andere mail programma's, doen die het wel?
@EnergieBoy Ja, al mijn andere mail programma's (outlook, live, mijn werk mail (exchange)) doen het gewoon en kan ik wel in outlook en apple mail toevoegen.
Reputatie 7
Ik denk toch dat ziggo een onderzoek moet gaan doen.
Het is een vreemde fout waarop ik ook geen idee meer heb hoe op te lossen.

Laten we even wachten op een moderator.
Reputatie 7
Hallo allemaal,

Dit is een erg vervelend probleem, maar zover lijkt het specifiek op dat apparaat te spelen. Een onderzoek heeft helaas geen zin EnergieBoy, de instellingen kloppen en werken ook op andere apparaten wel :S Het enige wat ik kan bedenken is de pc mee te nemen naar een PC winkel en daar eens te laten kijken wat er mis gaat.

Gr,
Reputatie 7
Badge +31
Mogelijke oplossing: onderstaande stappen volgen voor het herstellen van een Office 365 onderdeel:
Een Office-toepassing herstellen

Reageer