Vraag

primair "home" email verwijderen?

• 17 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 129 keer bekeken

Account van @home E-mailadres verwijderen?

Al lang heb ik een lang “…………………….@home.nl” als hoofdadres bij Ziggo.

Het is blijkbaar een primair adres,  ook zijn er twee aliassen. ( …..@home) en …….@ziggo)

Dat hoofd-e-mail adres, wil ik verwijderen en vervangen door een bestaand alias e-mailadres:  x.xxxxxx@home.nl

Maar in de “ instellingen’ kan ik het  primaire ………...…………@home.nl  e-mailadres niet verwijderen.

(Verwijder e-mailadres staat het kruisje op grijs)

Wie kan mij helpen?

De accounts lopen m.i. chaotisch door elkaar) (ik gebruik ook oude Apple Mail)

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +9

Je kan je primaire e-mail account niet verwijderen. Deze is namelijk gekoppeld aan je abonnement en alle andere gegevens die daarmee te maken hebben.

Maar je bent niet verplicht om daarmee te mailen. Waarom gebruik je gewoon niet je alias voor je berichten naar anderen?

Overigens wel zo veilig, maar dat terzijde.

Dank voor uw reactie.

Men zit dus ongewild vast, als men van een e-mailadres af wil.

De reden is omdat daar veel spam binnenkomt.

Ik ter einde raad gebruik ook inderdaad een alias, waarom is dat zo veilig?

Reputatie 5
Badge +9

Dank voor uw reactie.

Men zit dus ongewild vast, als men van een e-mailadres af wil.

De reden is omdat daar veel spam binnenkomt.

Ik ter einde raad gebruik ook inderdaad een alias, waarom is dat zo veilig?

De reden geef je zelf eigenlijk al aan. Vaak is het hoofd-e-mail adres ook je toegang tot je abonnement en andere diensten, dus daar wil je zo zorgvuldig mogelijk mee omgaan. Als je je hoofd-e-mail adres ‘geheim’ houdt ben je minder kwetsbaar (vulnerable) voor spam, hackers, etc.

Reputatie 7

Hier komt ook veel spam binnen op @ziggo.nl adres enige wat je kan doen is naar de spam/ongewenste map verplaatsen en dan gaat het uit eindelijk minder worden. Het is heel vervelend en als je dezelfde mailadres van de spam tegenkomt kan je dit melden bij 

abuse@ziggo.nl

Mijn Partner heeft ook een Ziggo account deze gebruikt hem nauwelijk en zelfs daar komen dagelijks spam binnen, dit hou je en verplaatsen of naar de Spam/Ongewenste map is enige wat je kan doen. Daarvoor hoeft een primaire e-mail adres niet te wijken.

Hoe weet je of Ziggo echt de afzender is?

Reageer