Vraag

Postvak in van Ziggo Webmail is ineens leeg

• 10 juni 2019
  • 12 Reacties
  • 748x Bekeken

Ik gebruik Ziggo webmail. Ineens zijn alle mails uit mijn postvak in verdwenen. Geen idee hoe dat kan en waar ze zijn gebleven. Ik wil graag mijn mails terug, en zorgen dat dit niet meer gebeurt. Het zou iets te maken moeten hebben met IMAP of POP? Maar waar kan ik vinden hoe dit is ingesteld, en hoe moet ik dat dan veranderen? In Ziggo mail (kan ik echt niets in vinden) of ergens anders?

12 Reacties

Reputatie 7
Gebruik je naast Ziggo Webmail nog een ander programma.

Het kan zijn dat er een storing is in de Webmail.
Probeer eerst ff Ziggo Webmail om te bekijken of daar alles nog wel in orde is.

Dave suggereert dat dit een tijdelijk probleem kan zijn. Zou kunnen, maar ook het volgende.

Dit verschijnsel kan zich voordoen als je bij een of andere Mail Client die je gebruikt een POP Account voor Ziggo Mail hebt ingesteld, zonder 'Leave mail on Server' (of iets wat daarop lijkt) aan te hebben gezet.
Controleer dus je Mail Clients.
Dank voor de tips, ik gebruik alleen ziggo webmail op een mobiel (Iphone) en een Mac.
Ik heb alleen geen idee hoe ik jullie adviezen uit moet voeren.
  • Waar controleer je de pop instellingen?
  • Voor zover ik weet bekijk ik mijn mail alleen in Ziggo webmail. www.mail.ziggo.nl is het adres.
  • Op de Iphone gebruikte in een app van ziggo. Deze heb ik verwijderd. Toen ik hem terug wilde zetten kon ik deze app niet meer vinden in de appstore?
  • Wachtwoord heb ik verandert.
  • Aangezien ik niets heb gewijzigd aan de instellingen is het mysterieus. Het ging voorheen nl altijd goed.
ik gebruik alleen ziggo webmail op een mobiel (Iphone) en een Mac

Dan is er niks uit te zoeken over POP. Dat kan alleen misgaan bij de instelling van een Account voor je Ziggo Email address in een Email Client Application op de Mac of App op je IPhone.

Wat er mis is gegaan is, zoals je zelf al schrijft, mysterieus.
Of daar nog iets aan te fixen is, betwijfel ik.
Binnenkort komt hier een Ziggo Moderator langs die daar een definitieve uitspraak over kan doen.
Hier hetzelfde probleem, de laatste 4 maanden mail zijn opeens weg.
Zelf niets gedaan, behalve synchroniseren in de ochtend om de mail binnen te halen.
@Schenkie5036 Iets duidelijker graag.
TS gebruikt alleen Ziggo WebMail. Is dat bij jou ook zo?
Je hebt het over synchroniseren. Dan denk ik niet aan Ziggo WebMail, maar aan gebruik van een Email Client op een of ander apparaat.
Check dan je Account instellingen bij die Client.
Wat is het? POP of IMAP?
Ik heb mijn mail via outlook op de pc binnengehaald. Dat doe ik ca. 2x per week. De rest via webmail. Gisteren was alles nog aanwezig in de webmail en vanochtend werd bij synchroniseren alles tot en met 6 februari opeens gewist.
Met imap trouwens. Wat ik al een jaar zo doe.
Ok. Duidelijk nu. Dan heb je met hetzelfde rare probleem te maken als TS.
Ik zal de Mods een alert geven om hier iets over te komen zeggen.
Reputatie 7
Goedemorgen,

Oei. De mailbox ineens leeg? Dat kan niet de bedoeling zijn!
Voordat ik verkeerde conclusies trek wil ik even de boel op een rijtje zetten.

[h4]@pjakkermans . Je maakt dus momenteel enkel gebruik van de webmail van Ziggo. Je logt hiervoor in op de Ziggo site, dus? Daarnaast had je een mail app op je Iphone (wat voor app was dit precies, weet je dat nog?). Voordat je deze verwijderde; zag je hier nog mail in staan, of heb je dit niet gecheckt? Heb je op andere plekken in de webmail nog wel mails staan? (postvak uit, mappen, verwijderde berichten (prullenbak)? [/h4]

@Schenkie5036 . De laatste 4 maanden zijn dus weg. De mails van daarvoor zie je nog wel?
En zijn de mails zowel in je outlook als in de Ziggo webmail weg? Weet je zeker dat je niet op andere apparaten de mail nog ingesteld hebt?
[h4] [/h4]
@Lycke Ziggo inderdaad, vanaf 6 februari t/m afgelopen zaterdag (8 juni) is alles verdwenen. Zowel op de laptop, telefoon als de webmail is deze volledig verdwenen. De mails daarvoor en daarna heb ik wel nog op alle apparaten beschikbaar.
Ik maak enkel gebruik van webmail via ziggo, de app was ook webmail van ziggo. Gek genoeg niet meer beschikbaar in de appstore.
Hier was het postvak in ook leeg.
Alle andere mappen zijn nog zoals ze altijd waren, het gaat dus alleen over postvak in.
De verdwenen mails zitten ook niet in de prullenbak, dus ik heb ze niet zelf 'per ongeluk' verwijderd.

Reageer