Beantwoord

Port 25 is geblokkeerd en ik wil niet mailen over de ziggo mailservers

• 25 november 2018
  • 56 Reacties
  • 2305x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

56 Reacties

Badge +11
Ik heb het gelezen, en dit is exact wat ik had verwacht.
Reputatie 7
Badge +35
Dat is duidelijk.☺@Durka Dank voor je link.
@Durka zoals verwacht, bedankt voor de link. :)

Groet, Gusto
Reputatie 4
Badge +2
Als "blokkades" een duidelijk niet-discriminerend nut hebben voor algemeen functioneren en veiligheid zijn deze niet alleen toegestaan, maar zou zelfs iedereen moeten wensen dat zijn/haar/het/hun provider deze maatregelen standaard neemt.

In veel gevallen zijn er dan andere technische oplossingen en workarounds die indien men juist en veilig het gehele traject configureert en instelt voldoende mogelijkheden bieden.

Leken moeten zich dan wat inlezen, maar simpel "doof" voorbeeld met een auto zonder rijbewijs hoor je ook niet achter het stuur op de openbare weg.

Krijg je een blacklisted IP van Ziggo omdat ....... wens je echt wel dat men dit zoveel mogelijk voorkomt.
Krijg je een blacklisted IP van Ziggo omdat ....... wens je echt wel dat men dit zoveel mogelijk voorkomt.
Huh. Weet je wel waarover je praat?
Verklaar je nader.
Reputatie 4
Badge +2
Krijg je een IP op modem toegewezen na reset of wat dan ook die voorheen "abused" is / was door een vorige Ziggo gebruiker al dan niet bewust en staat deze reeds op een blacklist heb je een probleem.

De meeste gebruikers zijn dan niet zo vriendelijk om dit dan te melden ( waarop Ziggo/UPC een delist kan aanvragen) en trachten met reset weer een nieuw ip te krijgen en schuiven zo het probleem door.

Dit was in ieder geval een paar jaar geleden zo, en ja dan komt je mail niet aan in het gunstigste geval krijg je een melding hierover, zoniet denk je ik heb toch gemaild en mijn ... op tijd gedaan enz enz.

Of ik weet waarover ik praat schrijf neen natuurlijk niet ;)

Maar heb wel enige moeten supporten omdat hun mails geblokkeerd werden door precies dat.