Pop-up scherm dat vraagt om opnieuw contact te maken met de server imap.ziggo.nl

Ik werk via Outlook met een e-mail adres bij ziggo (nog met @home.nl) Nu heb ik sinds een paar weken last van een pop up scherm dat vraagt om een wachtwoord om opnieuw op de imap.ziggo.nl server te kunnen komen. In het begin was dat een of twee keer maar nu is het zodanig frequent dat ik niets meer kan versturen en loopt het outlook programma geheel vast. Zoals ook nu vandaag. Ik heb contact gehad met de service line van ziggo en uiteindelijk kwam daar het hoge word eruit: wij ondersteunen dat niet. Maar het is juist volgens mij de server die e.e.a. blokkeert zodat ik er niet op kan. Momenteel werkt het weer even maar ik ben bang dat dit zo niet de oplossing is. Tevens na alle instellings veranderingen werkt nu mijn ipad als laatste troef om mail te verzenden ook niet meer want na het versturen van de mail krijg ik een pop up met de tekst: De gebruikersnaam of het wachtwoord voor ***@home.nl is onjuist terwil die juist allemaal goed zijn.
De servicemedewerker die ik aan de lijn had kwam er ook niet meer aan uit en heft me doorverwezen naar deze web site

** Aangepast door moderator (Mark) **
Persoonlijk e-mailadres gecensureerd i.v.m. privacy

26 Reacties

Ik werk met een vaste PC maar mijn vrouw heft een lap top waarop exact hetzelfde Microsoft office is geinstalleerd en die heft deze problemen niet.
Reputatie 4
Badge +2
OOK hier een aantal herhalende opmerking van mij voor wie ze nog niet moe zijn te lezen.

1. Gebruik gewoon niet je ISP mail. voorkom bijv. alleen al dit, https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ook-ik-heb-problemen-met-de-mail-ip-blokkade-36880#post366608?ecmp=c-edm-109-21004
  2. Oude ander merken mail dan Ziggo zijn steeds meer problemen mee. https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-vanaf-upc-adres-wordt-geweigerd-door-gmail-36921
  3. Oude / verouderde besturingssystemen of mailprogramma's / devices ondersteunen mogelijk standaard niet meer up to date versleuteling of cipherlists.
  4. Ziggo support de werkelijke support en service kunnen log files inzien waar men wel degelijk de meeste zaken uit kan halen om daadwerkelijk en snel tot een oplossing te kunnen komen, ze verwijzen echter snel naar hier en hopen dat wij die hier de tijd verdoen dan een glazen bol hebben? 😡
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Henk J voorheen of nog in Beek-Ub? dan extra gegroet

exit:
OJA nog 1 aanpassing diverse Microsoft producten kunnen is in verleden gebleken ineens last hebben van niet juist gebruiken/toepassen tls versie en/of cipher versies bijv.
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie ditzelfde fenomeen bij een Ziggo.nl email adres in de laatste Outlook versie.

Ik vermoed dat er ergens iets in de mailservers niet goed gaat, omdat ik dit issue ineens vaak zie opduiken in dit forum.

Ziggo moderators lezen alles mee op werkdagen en verzamelen dit soort meldingen en geven dit door naar de juiste afdelingen.
Als er iets te melden is, reageren ze hier.
Idd ik kreeg via de telefoon met Ziggo ook te horen dat dit al meer voorkomt. Degene die ik aan de lijn had zei: Vandaag bent U de tweede al. Daarvoor ??
Het moet volgens mij echt bij Ziggo zelf liggen. SMTP.ZIGGO.NL vraagt om een password terwijl dit al zeker weten in orde is. telefoon (iphone) en IPAD werken goed kan alles versturen alleen de vaste PC blokkeert. Eergisteren herhaaldelijk en wat ik nu ga schrijven is eigenlijk de goden verzoeken maar een keer dat scherm en kan nog steeds mail versturen. Laat de moderators maar eens goed zoeken want de link bij ziggo is naar mijn mening de boosdoener.
Helaas het gesodemieter begint weer had ik het nou maar niet opgeschreven
Reputatie 4
Badge +2
Zoals ook in ander forum topic, laat ze bij Ziggo eerst maar wel eens goed compleet in hun LOG files kijken.
Zelfs als het probleem niet ergens bij Ziggo ligt kan men daar veel meer zien.
IN plaats van ons hier met een glazen bol laten raden naar e.a.

en heb in edit nog wat toegevoegd aan mijn bijdrage hierboven, soms is er ook iets mede veroorzaakt door microsoft updates.
Reputatie 6
Badge +10
@Henk Jansen ,

Het ligt niet aan Ziggo en dat geeft Uzelf al aan, bij Uw vrouw geen problemen met de SMTP-server. Google nu eens op: Outlook vraagt steeds om wachtwoord en zie hoeveel problemen er zijn. Het is mogelijk dat Uw email-adres op een zwarte lijst staat, ook dan kan die melding verschijnen. En dat zou best eens mogelijk kunnen zijn want U zet het email-adres voor iedereen zichtbaar hier neer.
Reputatie 4
Badge +2
Sparco©️1963 schreef:

@Henk Jansen ,

Het ligt niet aan Ziggo en dat geeft Uzelf al aan, bij Uw vrouw geen problemen met de SMTP-server. Google nu eens op: Outlook vraagt steeds om wachtwoord en zie hoeveel problemen er zijn. Het is mogelijk dat Uw email-adres op een zwarte lijst staat, ook dan kan die melding verschijnen. En dat zou best eens mogelijk kunnen zijn want U zet het email-adres voor iedereen zichtbaar hier neer.

Dat het niet aan Ziggo liggen kan is niet duidelijk, het is op zijn minst een combi van e.a.

Hij kan op pc nog thunderbird proberen om e.a. aan microsoft kant uit te sluiten.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246#post366669

Wel zorgen vooraf voor backups van mail! 😉
hihi want https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993#post366642?ecmp=c-edm-109-21004

Geen VPN's !

Dat het ook op ipad niet werkt, er kunnen ook "grenswaardes" voor security / spammen overschreden zijn ergens. xaantal inloggen per/xtijd axaantal foute inlog enz. ( ook dat kan Ziggo Support in log files zien! )
Is er een device die ook met dat account mails kan verzenden bijv een beveiligings camera deurbel enz?

Ook kan e.a. wel niet ipv4 ipv6 route overal weer net even anders zijn, ziggo gebruikt hier geen 100% goede ipv6 naar mijn mening.
was toen:

In geval van ipv4 en ipv6 problemen vanuit Ziggo mailserver kant problemen kunnen geven o.a. deze door hen gebruikt :
Mailserver (MX ), IPv6-adres, IPv4-adres, mx.tb.mail.iss.as9143.net., geenipv6adres, 212.54.42.8, mx.mnd.mail.iss.as9143.net., geenipv6adres, 212.54.34.8

Beste Sparco
Outlook vraagt niet om een wachtwoord dat doet de server van Ziggo. Ik werk met outlook en de opmerking dat ik mijn e mail adres zichtbaar heb gemaakt roept bij mij vraagtekens op. Waar staat dat ik heb alleen gescshreven dat ik @home.nl gebruik.
En waarom zou het als het bij mijn vrouw wel goed werkt en bij niet dan toch niet bij ziggo niet goed zitten. Nu al meerdere klachten van die kant uit.
Heel duidelijk imap.ziggo.nl vraagt om een wachtwoord en herhaaldelijk zoveel zelfs dat heel outlook niet werkt.
Reputatie 4
Badge +2
Henk Jansen schreef:

Beste Sparco
de opmerking dat ik mijn e mail adres zichtbaar heb gemaakt roept bij mij vraagtekens op. Waar staat dat ik heb alleen gescshreven dat ik @home.nl gebruik.

Juist in starttopic iets verder naar onderen henk hij heeft wel gelijk hoor. of is dat niet je mailadres? 😉 hierna

De gebruikersnaam of het wachtwoord voor............

Maar er zijn meer problemen vooral lijkt het met de niet ziggo merken / namen mails als home upcmail enz, zie eerdere link van mij hierboven ook zoiets met outlook en @Home
Daar zou ik op zijn minst wat men zelf kan doen dus met thunderbird testen als voorbeeld, daar Ziggo support en hun lezen melden van info uit de log files aldaar een ... hoop is momenteel
Sorrie het moet IMAP.ZIGGO.NL zijn dat is de server voor de uitgaande mail van de gebruikers.
Idd heel erg lomp van me excuses had ik nooit moeten doen blijkt nu.
Waar kan ik dat Thunderbird vinden. De link verwijst me naar een andere community.
Reputatie 4
Badge +2
Be rt schreef:

Ik zie ditzelfde fenomeen bij een Ziggo.nl email adres in de laatste Outlook versie.

@Be rt bou jou echt Ziggomail adres of ook een @home of andere niet ziggo bijvoorbeeld.

en/of een voorheen gebruikt @home account emailadres.

Misschien ook handig daar Ziggo support er tot nu toe weinig aan doet achterhalen welke mailservers van hen wel of niet betreft ( ips enz)

Mail sturen vanaf probleem geval hopen dat het doorkomt en dan ontvangende kant laten kijken naar header met die info's
Reputatie 4
Badge +2
Henk Jansen schreef:

Waar kan ik dat Thunderbird vinden. De link verwijst me naar een andere community.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-imap-mail-instellen-voor-thunderbird-36928
download hier
https://www.thunderbird.net/nl/

https://support.mozilla.org/nl/products/thunderbird
Reputatie 7
Badge +31
@Zpiep Bij mij een @ziggo.nl email adres, maar het is niet altijd en een keer op OK klikken en het gaat weer een tijd goed.
Beste Allen

Tot zover dank voor alle hulp, ik voel me niet a cry in the dark anymore.

Ik heb de community mbt Thunderbird gelezen en het lijkt voor mij dat daar alleen problemen zijn met wifi. Wifi (laptop) werkt goed is geen problem.

Ik zal daar in ook een Nerd ben ik dit soort zaken e.e.a. nog een keer op een rij trachten te zetten.

Enige weken geleden werd ik voor het eerst eenmalig geconfronteerd met het pop-up scherm. Wegklikken en verder gaan. Was toen nog niet storend. Het was wel vlak nadat ik op de modem een tweede verbinding kreeg aangemaakt door Ziggo nu met de toevoeging 5G. Van Ziggo begrepen dat dit absoluut het probleem kon veroorzaken.
Daarna problemen gekregen met synchronisatie met mijn andere devices en alles met ziggo in orde gemaakt. Instellingen aangepast en ze vertelde me toen ook dat dan ook het problem met het pop-up scherm wel over zou zijn.
Afgelopen week werd het problem alleen meer erger en als climax afgelopen vrijdag waarbij ik zeker een paar uur geen mails heb kunnen verzenden omdat dat pop-up scherm er telkens was en de uitgaande mail blokeerde.
Computer afgezet en weer opnieuw maar het pop-up scherm blijft komen
Mijn email is @home.nl
Werk met office 2016 legale versie
Werk met windows 7
Er zijn geen andere devices dan vernoemt.

Probleem doet zich herhaaldelijk voor maar blijft ook weer lang weg het is dus niet permanent. Heeft tot dit begon jaren perfect gewerkt. Voorheen met office 2007.
Telefoon werkt perfect met verzenden van mail
Ipad werkt perfect met verzenden van mail
Instellingen ziggo 100% in orde

Ziggo had wel het verhaal dat het wachtwoord van outlook mogelijk niet zou kloppen. (Heb ik nooit van gehoord zou ook niet weten waar in te brengen als Nerd zijnde). tevens kreeg ik het verhaal dat er mogelijk een sterkere modem in de buurt zou zijn echter ik zit volledig gekabeld met mijn PC dus dat verhaal snap ik ook niet goed. Zou wel kunnen kloppen als het om wifi gaat dacht ik.

Afgelopen vrijdag alle settings met Ziggo nogmaals gecontroleerd tevens op verzoek van Ziggo een nieuw wachtwoord ingevoerd en dat op alle drie de apparaten gedaan. Telfoon en ipad werken weer oke maar vast PC nog steeds niet.

Pop-up scherm geeft aan dat ik een wachtwoord moet ingeven voor IMAP.ZIGGO.NL en ik kan ook een vinkje zetten bij onthoud wachtwoord. Maar niets werkt en ik word er tureluurs van.

Nu dit alles volgend zie ik wel meerdere die last hebben van dit problem.

Ziggo moderators kom eens met een goede oplossing.

PS
Wat nog het meest steekt is de opmerking van Ziggo: webmail werkt goed dus het probleem ligt niet bij ons en we ondersteunen dit problem verder niet zoek het maar bij outlook.
Reputatie 4
Badge +2
Ter info windows 7 moet men soms manueel op betere nieuwe tls versie enz zetten.
Echter of dit het is weet ik niet, wel dat microsoft veel problemen met o.a. dit soort zaken heeft.

https://duckduckgo.com/html?q=windows%207%20schannel%20errors

kan je in eventviewer log files zien indien er schannel fouten zijn.

code:
Error: (05/29/2018 11:43:12 PM) (Source: Schannel)
Description: The certificate received from the remote server has not validated correctly. The error code is 0x80092013. The SSL connection request has failed.

Zulke soort fouten kan je dan zien als er extern met niet kloppende versie hebt ...

Maar ok is maar 1 van de puntjes, en ziggo werkt helaas nog wel met te oude tls 1.0 , dus zou dergelijk probleem nog niet mogen zijn.

Thunderbird kan je proberen om uit te sluiten dat men bij Ziggo zegt is jou mailprogramma zo bedoelde ik het.

Verder jou systeem bij iemand anders op een Ziggo aansluiting testen. ook om zelf e.a. uit te sluiten.

Zoals gezegd zolang Ziggo support het verd.md om log file info's te geven moet ieder hier met een soort glazen bol werken wat er wanneer wel of niet waar fout gaat.

Zonde van de tijd overigens

Mede daarom mijn hoofdadvies maar ook wegens meer veiligheid niet je ISP mail gebruiken.

protonmail.ch zoho.eu, mailbox.org enz zijn betere alternatieven.

Kan je ook geen probs met dreiging Ziggo afsluiting bij gebruik van VPNs en Ziggomail krijgen, zo ook heeft men jou info niet waarmee je mogelijk ook e.a. bij je Ziggo internet account hebt draaien. ( bedoel indien men een Ziggo account heeft en ook nog eens bijbehorend emailadres kan men beginnen met reeds bekende info's wat hacking betreft op jou account waar je dus mogelijk niet alleen mail hebt draaien)
Beste Zpiep

Een hoop wat je nu het beschreven, en dat ligt zeer zeker aan mij, is echt accacadabra voor me. Ben al zeker 20 jaar bij home en later ziggo en heb dit sort problemen echt nog nooit gehad. Wat ik wel gezien heb is dat na het trachten te verzenden van mail (wat volgens mij via se SMTP.Ziggo.nl zou moeten gaan) er een boodschappenscherm verscheen met twee codes
0x800ccc92 en op de volgende topic 0x800ccc0e.
Wat ik me wel afvroeg is of ik inmiddels niet toe ben aan een nieuwe PC maar ben nu bang als ik die aanschaf en het probleem doet zich weer voor ik een behoorlijke investering gedaan heb en geen steek verder ben. Verder de vraag moet ik office er niet een keer helemaal afgooien en opnieuw installeren. Ik ben dan wel heel wat extra instellingen kwijt dus doe dat liever niet.

Groet Henk
Reputatie 4
Badge +2
Henk Jansen schreef:

Beste Zpiep

Een hoop wat je nu het beschreven, en dat ligt zeer zeker aan mij, is echt accacadabra voor me. Ben al zeker 20 jaar bij home en later ziggo en heb dit sort problemen echt nog nooit gehad. Wat ik wel gezien heb is dat na het trachten te verzenden van mail (wat volgens mij via se SMTP.Ziggo.nl zou moeten gaan) er een boodschappenscherm verscheen met twee codes
0x800ccc92 en op de volgende topic 0x800ccc0e.
Wat ik me wel afvroeg is of ik inmiddels niet toe ben aan een nieuwe PC maar ben nu bang als ik die aanschaf en het probleem doet zich weer voor ik een behoorlijke investering gedaan heb en geen steek verder ben. Verder de vraag moet ik office er niet een keer helemaal afgooien en opnieuw installeren. Ik ben dan wel heel wat extra instellingen kwijt dus doe dat liever niet.

Groet Henk

Is niet erg
Is maar info enz, als je er niets mee kan ook goed zoals gezegd log file info van ziggo dan scheelt dat tijd en meer help van hen....
Zelf spitten in error log heet event viewer windows moet je je inlezen, probleem is hier een externe op jou pc laten zoeken naar oorzaken kost tijd en geld.

Dat het altijd gewerkt heeft is sorry dat ik het zeg in IT een onzin zinnetje.
Men moet overal steeds updaten en met nieuwe zaken meegaan hierdoor zijn er altidj veel wijzigingen en is hopelijk niets meer 100% zoals het was.?

Windows7 is einde van het jaar ofzo aan einde van Support enz dat klopt, of nieuwe pc of update kan jezelf beter beoordelen.
Probleem kan nog steeds blijven bestaan als je hier forum ziet.

Oja en beetje shame you die error codes en software versie waren in starttopic beter op hun plaats! 😉

Die fouten kunnen wel degelijk duiden op niet juiste communicatie wat ssl enz betreft. ( daar zouden eventviewer in windows zelf mogelijk ook meer info geven)

Timing probs, synch en meer komen ook voor, en dan klopt het die melding soms niet komt en dan wel goed gaat en ander keer weer fout.
( die timing en synch kunnen bij problemen met ipv4 versus ipv6 in de route ontstaan, zoals ook ergens gezegd sommige mailserver hebben wel ipv6 maar je koppeld niet altijd aan exact dezelfde "bak" daar dit automatisch gaat en er meer in gebruik zijn)

ook hier kan ziggo uitsluitsel geven welke mailserver van hen eventueel problemen geeft indien zo.

Is heel veel gissen en glazen bol!!
Ja ja wrijf het me maar eens in (ha ha) je hebt helemaal gelijk e.e.a. vloeit voort uit de onbekendheid van mij met dit sort zaken. Het gaat me wel steeds beter af. Alhoewel ik moet zeggen dat het heel veel grijze cellen kost die overuren maken. En zoals al eerder vermeld je hebt met een redelijk Nerd te maken.
Reputatie 4
Badge +2
Yhep geniet ik van

zie ook weer hier en mijn laatste post hierboven heb ik aangepast, dat van wifi niet werken en bij jou kabel kan nog steeds zelfde ongeveer basis oorzaken hebben overigens!
Als timing / synch bijv ergens kritisch is kan dit op beide voorkomen.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246#post366760
Badge +10
Zoeken op het web leert dat vele outlook gebruiker dit soort foutmelding hebben getroffen, al dan niet in combinatie met het gebruik van virusscanners ed.
Ik ben wel benieuwd wat thunderbird je heeft gebracht.
Reputatie 7
Hoi Henk, welkom op onze Community! En wat een lastig probleem met je Outlook ineens.

Je hebt al een hoop acties uitgevoerd, onder andere met mijn collega's aan de telefoon, dus ik weet niet goed hoe de situatie er nu voor staat op jouw PC. Het lijkt me daarom handig dat ik je morgen even bel.

Ben je overdag bereikbaar thuis? Stuur me een privébericht met het telefoonnummer waarop ik je het best kan bereiken en eventueel een voorkeurstijdstip, dan ga ik mijn best doen om je rond die tijd te bellen.
Mark van Ziggo ik heb je bericht gisteren gezien en een reactie naar je gestuurd

Reageer