Goede morgen
Be rt en
efok . Bedankt weer voor jullie meedenken en nieuwe berichten. Ik heb uitgebreid met Ziggo gesproken, naast alles op het forum ook naarZiggo klantenservice gemaild en/of contactformulier enz. Teruggebeld door klantendienst medewerkster, maar die kon niet veel antwoorden en zou een 'deskundige' laten terugbellen. Dat is ook gebeurd, het uitgebreid bellen slaat dus daarop, iemand van Ziggo heeft mij gebeld. En uitgelegd hoe het zat.
Nu heb ik het liever zo, via de mail, dan heb ik het zwart op wit, kan het teruglezen en zelfs kopiëren en aan anderen, c.q. jullie laten lezen. Met bellen gaat dat niet. Dus kan ik alleen zeggen hoe ik me het gesprek herinner en begrepen heb. En dat ging over POP en IMAP. Ik kon geen mail meer ontvangen omdat ik op een computer ergens in het mailadres POP had staan, zodra ik overal IMAP had zou het allemaal goed komen. Heb ik nog garantie gevraagd of als ik alles IMAP maak dan niet mijn nog enige overgebleven mail (dat is van het oude windows live mail, wat nog op POP staat) kwijt zou raken. Dat moest ie aan een andere deskundige vragen. Die kon dat niet garanderen, ik kon beter de mail kopiëren. Dan heb ik, na veel moeite omtrent hoe dat moest, gedaan. Maar inmiddels is er weer veel e-mail bij gekomen, dat terzijde.
Ik wil nog eens duidelijk stellen, ik werk weliswaar al vele jaren met een computer, is ook tekstverwerkend mijn vak geweest. Maar hoe een computer werkt, het technische deel, de providers, accounts, spammail enz. enz., daar weet ik eigenlijk niets van, heb ik ook nooit nodig gehad. Dus ook POP en IMAP zeggen me eigenlijk niets. Hier en daar is het uitgelegd, prima en dank daarvoor, maar dat wil niet zeggen dat ik daarin nu ineens een kenner ben, integendeel. Dus meer dan dat verhaal van de Ziggo medewerker over POP en IMAP kan ik niet produceren.
Het instellen van een kopie is een tijdje geleden gebeurd. Ook alle andere instellingen heb ik bekeken, ook bij Ziggo enz. Wat efok stelt zal best waar zijn. Nogmaals ik kan daar niet over oordelen. Ik moet gewoon alles geloven, want die Ziggo man zegt, wat efok zegt, want al die anderen van dit forum, maar ook het nationaal computer forum zeggen. Natuurlijk ben ik gekke gerritje niet, want vele, echt heel vele adviezen zijn tegengesteld. Het is wellicht moeilijk voor te stellen wat er met je gebeurt als je voor je ogen alle e-mails ziet verdwijnen en geen e-mails meer kan ontvangen. Totdat je al speurend in je computer nog ergens live mail ziet waar de e-mails wel binnenkomen. Ik heb de e-mails die er stonden, voor het weekend veilig gesteld, op een aparte schijf. Via een eerste advies lukte het niet, het tweede werkte wel, doet er voor mij niet toe wat of van wie het is. Maar betreffende de laatste vraag, het live mail ontvangt nog steeds mijn e-mails, maar de nieuwe zijn nog niet veilig gesteld.
Groeten Leo.