1
Vraag
2
Reacties
Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

POP e-mail sinds gisteren IMAP geworden ?

Sinds gisteren blijven mijn e-mails na ophalen met mijn pop e-mailprogramma op de Ziggo mailserver staan. Gebruik pop dus e-mail moeten na ophalen van de server verwijderd worden. Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Poging(en) gedaan om dit aan te passen op abonnement en op een willekeurig e-mailadres maar dat is niet mogelijk. Contact opgenomen met de Helpdesk weet van niets gaan dit verder uitzoeken.
Mijn eigen e-mailprogramma haalt (nog) wel de e-mails op met de oude ongewijzigde pop3 instellingen van UPC. Is dit weer één van de niet aangekondigde wijzigingen of updates ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Laatste update van Ziggo over POP3 issue: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index10.html#post200977

Bekijk in context

35 Reacties 35
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.


Mogelijk heeft de mailserver problemen
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Check! Ik duik erin. Update volgt.
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Misschien kan je ook eens met je collega Ronald overleggen zie topic:

Mail komt niet allemaal binnen via POP mail over de afhandeling van de Spam (zie mijn reactie bij dit topic)
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Nick999 wrote:
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.

Mogelijk heeft de mailserver problemen
Lukt het inloggen in Mijn Ziggo op zichzelf wel? Met één account loop ik tegen hetzelfde aan wanneer ik wil inloggen, maar met 20 andere accounts niet en gaat het prima. Mogelijk moeten we hier dus even op individuele basis verder naar kijken.

Met het beheren van e-mailadressen via Mijn Ziggo is overigens wel een storing bekend! Hier wordt momenteel aan gewerkt dus laten we dat wel even afwachten.

Sjaqie, ik zal Serkan er even bij roepen. 😉
Jesse Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 973Posts
  • 84Oplossingen
  • 104Likes
Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Jesse Ziggo Net even getest en Mijn ziggo zelf lukt wel zonder problemen, dus inderdaad alleen het mail gedeelte. We wachten af. 🙂
TifKag

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.
vanderlaansoede

Level 4
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Jesse Ziggo wrote:
Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Sjaqie wrote:
Jesse Ziggo wrote:
Sjaqie wrote:
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?


ie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?Kan de mail wel ophalen en zie ze dan in mijn e-mailprogramma. Ze blijven wel staan in de Webmail, tot voor 2 dagen waren ze dan weg.

Kan bij instellingen bij wijzig abonnement /abonneren op IMAP mappen niets aan/uitzetten of instellen in ieder geval niet op de (hoofd) E-mail account op sommige oud chello kan ik wel wat aanpassen.

Maar nogmaals dit is pas sinds 2 dagen dat de mail van alle accounts op de server blijft staan, zelf geen aanpassingen gedaan kan ook niet blijkt wel en nooit gekozen voor IMAP, dus wie het weet mag het zeggen. Vindt het vreselijk onhandig, waarom is er geen keuze (meer) POP of IMAP ?

Ben ook niet de enige met dit probleem zie https://ziggoforum.nl/topics/90870/
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Be rt wrote:
Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.


Be rt
Helemaal duidelijk en ook niet onbekend de verschillen tussen POP en IMAP
Dat is juist het probleem, ging gewoon goed met POP alles ophalen en mailserver leeg (eigen keuze). Niets verandert maar nu blijft alles staan op de mailserver wie

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, heeft dan wat veranderd ?

Volgens de site van Ziggo niets !

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
Nick999 wrote:
Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032


Bericht gelezen in ieder geval communiceren ze wat er aan de hand is of was in 2015, als dit ook het geval zou zijn bij Ziggo zouden ze dit ook kunnen communiceren naar haar klanten en niet gelijk de stekker eruit.

Maar staat ook "but are unable to align fully with the standard POP3 behaviour at this time". Dus is het nog steeds zo ?

Denk zelf dat het voor een groot aantal klanten die niet bekend zijn met Webmail een probleem gaat worden als ze POP gebruiken want op enig moment is de de mailbox vol en dan ?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.
Sjaool

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nick999 wrote:
Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.

Leuk dat ze zich aan het IMAP protocol houden maar het POP3 protocol voor het gemak maar even totaal negeren. Handig. 😉
TifKag

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.
TifKag

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
TifKag wrote:
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.

Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.
Sjaqie
Topicstarter
Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes
TifKag wrote:
TifKag wrote:
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.



Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.


Dan weten ze bij Ziggo waar ze moeten zoeken en wat ze te doen staat, als het maar niet in het Ziggo tempo doen :smirk:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic