Beantwoord

POP e-mail sinds gisteren IMAP geworden ?

  • 11 augustus 2017
  • 35 Reacties
  • 6589x Bekeken

Reputatie 3
Badge +2
Sinds gisteren blijven mijn e-mails na ophalen met mijn pop e-mailprogramma op de Ziggo mailserver staan. Gebruik pop dus e-mail moeten na ophalen van de server verwijderd worden. Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)
Poging(en) gedaan om dit aan te passen op abonnement en op een willekeurig e-mailadres maar dat is niet mogelijk. Contact opgenomen met de Helpdesk weet van niets gaan dit verder uitzoeken.
Mijn eigen e-mailprogramma haalt (nog) wel de e-mails op met de oude ongewijzigde pop3 instellingen van UPC. Is dit weer één van de niet aangekondigde wijzigingen of updates ?
icon

Best beantwoord door Be rt 4 september 2017, 15:24

Laatste update van Ziggo over POP3 issue: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index10.html#post200977
Bekijk origineel

35 Reacties

Reputatie 7
Badge +17
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan @Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.


Mogelijk heeft de mailserver problemen
Reputatie 7
Badge +4
Check! Ik duik erin. Update volgt.
Reputatie 3
Badge +2
Misschien kan je ook eens met je collega Ronald overleggen zie topic:

Mail komt niet allemaal binnen via POP mail over de afhandeling van de Spam (zie mijn reactie bij dit topic)
Reputatie 7
Badge +4
Er lijkt iets vreemds aan de hand (misschien kan @Jesse Ziggo daar iets over vertellen)

ik kan nl ook niet meer mijn wachtwoord van de email resetten.
Krijg na lang wachten eerst : "Oeps er is iets misgegaan" en als ik vervolgens opnieuw mijn mijnziggo gegevens ingeef krijg ik :
Bad request

Your browser sent a query this server could not understand.

Mogelijk heeft de mailserver problemen
Lukt het inloggen in Mijn Ziggo op zichzelf wel? Met één account loop ik tegen hetzelfde aan wanneer ik wil inloggen, maar met 20 andere accounts niet en gaat het prima. Mogelijk moeten we hier dus even op individuele basis verder naar kijken.

Met het beheren van e-mailadressen via Mijn Ziggo is overigens wel een storing bekend! Hier wordt momenteel aan gewerkt dus laten we dat wel even afwachten.

@Sjaqie, ik zal Serkan er even bij roepen. 😉
Reputatie 7
Badge +4
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Reputatie 7
Badge +17
@Jesse Ziggo Net even getest en Mijn ziggo zelf lukt wel zonder problemen, dus inderdaad alleen het mail gedeelte. We wachten af. 🙂
Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.
Reputatie 1
Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.
Reputatie 3
Badge +2
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?
Reputatie 3
Badge +2
Ben bij instellingen van de webmail gaan kijken en daar heb ik ineens een IMAP abonnement ? (zelf niets aangepast)Je kan daar andere IMAP abonnementen toevoegen of op eigen IMAP mappen abonneren. Zojuist getest via POP3 kan ik nog wel mailen, ook verwijderen de e-mails na ophalen wanneer ik dit expliciet instel.

Zie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?


ie de e-mails ook in andere clients nog na het ophalen met POP3, of enkel in de webmail?[/quote]Kan de mail wel ophalen en zie ze dan in mijn e-mailprogramma. Ze blijven wel staan in de Webmail, tot voor 2 dagen waren ze dan weg.

Kan bij instellingen bij wijzig abonnement /abonneren op IMAP mappen niets aan/uitzetten of instellen in ieder geval niet op de (hoofd) E-mail account op sommige oud chello kan ik wel wat aanpassen.

Maar nogmaals dit is pas sinds 2 dagen dat de mail van alle accounts op de server blijft staan, zelf geen aanpassingen gedaan kan ook niet blijkt wel en nooit gekozen voor IMAP, dus wie het weet mag het zeggen. Vindt het vreselijk onhandig, waarom is er geen keuze (meer) POP of IMAP ?

Ben ook niet de enige met dit probleem zie https://ziggoforum.nl/topics/90870/
Reputatie 7
Badge +35
@Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.
Reputatie 3
Badge +2
@Sjaqie
Webmail is mail die je ziet in de Ziggo mailserver met een browser zoals Edge, Internet Explorer, Chrome enz., geen POP3 en geen IMAP.beantwoorden of doorsturen.

Met IMAP kun je de mail direct bekijken en beheren, beantwoorden of doorsturen of alleen lezen op de Ziggo mailserver.
Met IMAP blijft alles op de mailserver van Ziggo.


@Be rt
Helemaal duidelijk en ook niet onbekend de verschillen tussen POP en IMAP
Dat is juist het probleem, ging gewoon goed met POP alles ophalen en mailserver leeg (eigen keuze). Niets verandert maar nu blijft alles staan op de mailserver wie

POP3 en IMAP zijn manieren om je mail in je mailserver op een andere manier te beheren.

POP3 is om de mail binnen te halen in je computer en op te slaan of lezen, heeft dan wat veranderd ?

Volgens de site van Ziggo niets !

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/
Reputatie 7
Badge +17
Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032
Reputatie 3
Badge +2
Ben even op internet wezen zoeken en het schijnt dat ook andere providers die migreerden naar IMAP, tegen dat probleem aan liepen (en het zelfs niet willen aanpassen)

Zoals je bv hier kunt lezen:

http://community.virginmedia.com/t5/Email/POP3-Behaviour/m-p/2994032#U2994032


Bericht gelezen in ieder geval communiceren ze wat er aan de hand is of was in 2015, als dit ook het geval zou zijn bij Ziggo zouden ze dit ook kunnen communiceren naar haar klanten en niet gelijk de stekker eruit.

Maar staat ook "but are unable to align fully with the standard POP3 behaviour at this time". Dus is het nog steeds zo ?

Denk zelf dat het voor een groot aantal klanten die niet bekend zijn met Webmail een probleem gaat worden als ze POP gebruiken want op enig moment is de de mailbox vol en dan ?
Reputatie 7
Badge +17
Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.
Misschien een "zachte" vorm van dwang om iedereen naar IMAP over te krijgen?
VirginMedia heeft het in ieder geval nooit meer aangepast.

Leuk dat ze zich aan het IMAP protocol houden maar het POP3 protocol voor het gemak maar even totaal negeren. Handig. 😉
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.

Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.
Reputatie 3
Badge +2
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.



Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.


Dan weten ze bij Ziggo waar ze moeten zoeken en wat ze te doen staat, als het maar niet in het Ziggo tempo doen 😏
Reputatie 1
Goedenavond,
Ik weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik krijg de laatste tijd en ook nu weer, het volgende te zien:
Connection error
The service is not available right now. Retry

Ik kan dan wel gewoon inloggen bij Mijn Ziggo, maar krijg geen inlogscherm voor de mail, maar bovenstaande melding.
Mail binnen halen is me wel gelukt na deze tip van het webcare team:
- open een commandprompt (via start->uitvoeren-> cmd intypen (zonder haakjes) en druk op‘Enter’ (dit na iedere stap)
- typ: ipconfig /flushdns
- typ dan: netsh int tcp set global autotuninglevel=normal
- typ dan: ipconfig /release
- typ dan: ipconfig /renew
- typ dan: exit
Het scherm sluit weer en al je verbindingsinstellingen zijn opnieuw ingesteld. Mogelijk lost dit het op.

De keer erna dat dit gebeurde werkte dit niet, maar wel het volgende:
Extra, Internetopties, tabblad Geavanceerd, geavanceerde instellingen herstellen.

Gisteren gebeurde dit weer, maar toen kon ik na ruim een uur d mijn mailbox wel weer bereiken. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. De commandprompt en de geavanceerde instellingen herstellen hebben tot nu toe niet gewerkt. Gelukkig kan ik eventueel nog terugvallen op binnenhalen via Outlook, maar dat maakt het wel omslachtiger. En ik vind de huidige Outlook niet prettig werken.
Groeten,
Kees.


Kan iemand mijn reactie uit dit topic verwijderen? Het hoort hier niet volgens mij en ik heb inmiddels een ander topic Email: krijg geen verbinding met Ziggo mail hierover geopend.
Alvast bedankt,
Kees.
Ik heb sinds een paar dagen ook dit probleem. Op de pc gebruik ik pop3 en op de iPad en iPhone IMAP. Ik wil alle mails alleen op de pc bewaren. Dit werkt al jaren goed maar in eens niet meer. Nadat ik mail gelezen heb op pc blijft het in webmail staan en daarom ook op de iPhone en iPad.
En als ik de mail dan op de iPad of iPhone zelf verwijder, is deze wel uit de webmail????? IMAP dus.
Wordt een rommeltje zo.
Ik heb hier exact hetelfde, met POP3

Heb mijn E-mail client specifiek ingesteld op E-mail verwijderen van de server na ophalen, maar als ik via webmail kijk staan ze daar nog steeds.


Ook ik heb sinds twee dagen dit probleem. Heel vervelend. Ondanks dat ik "e-mail op server achterlaten" heb uitgeschakeld in outlook blijven de berichten daar staan (ik gebruik pop3).
Reputatie 3
Een dag eerder dan deze discussie was er al een discussie opgestart over dit probleem:
"Outlook 2010 POP3 verwijdert emails niet meer van server":
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194293

Het benoemen van Outlook in de titel was misschien wat ongelukkig, het heeft namelijk niks met Outlook te maken, maar met Ziggo.

Ziggo moet snel stoppen met deze ongein en de fout herstellen.
Reputatie 3
Badge +2
Zie andere topic komt oplossing (hopelijk snel)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2010-pop3-verwijdert-emails-niet-meer-van-server-20145/index1.html#post194311
Hier hetzelfde probleem.

Reageer