Beantwoord

Phishing mail - authorisatie vereist

  • 28 december 2018
  • 5 Reacties
  • 472x Bekeken

Vandaag weer eens een Phishing mail ontvangen. Althans dat verwacht ik. Deze keer van Ziggo Support en het gaat over veranderingen in de instellingen filters. Pas dus op.
icon

Best beantwoord door Naast je woont de 28 december 2018, 10:02


Wat mij opviel aan deze mail was met name het mailadres waar de mail door verzonden is (zie in rode cirkel linksboven).
Daarnaast de vreemde tekens in het woord vóór (zie tweede rode cirkel), maar dit kan een instellingsfoutje zijn.
Het derde wat mij opviel was het adres waar je naartoe genavigeerd wordt als je op de link ZOU klikken. Dit kan je zien door de muis boven de link te houden, ZONDER TE KLIKKEN (zie derde rode cirkel).
Het rode balkje moet je niet op letten. Daar stond mijn eigen email-adres.
Misschien hebben jullie hier wat aan.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +15
Plaats eens een screenprint met verwijderde privé gegevens, zodat men meer info heeft en weet waar men alert op moet zijn.


Wat mij opviel aan deze mail was met name het mailadres waar de mail door verzonden is (zie in rode cirkel linksboven).
Daarnaast de vreemde tekens in het woord vóór (zie tweede rode cirkel), maar dit kan een instellingsfoutje zijn.
Het derde wat mij opviel was het adres waar je naartoe genavigeerd wordt als je op de link ZOU klikken. Dit kan je zien door de muis boven de link te houden, ZONDER TE KLIKKEN (zie derde rode cirkel).
Het rode balkje moet je niet op letten. Daar stond mijn eigen email-adres.
Misschien hebben jullie hier wat aan.
Reputatie 6
Badge +15
Lijkt me duidelijk niet te vertrouwen. Gevalletje prullenbak.
Dank voor de waarschuwing.
Reputatie 4
Badge +2
Ja is te hopen dat Ziggo zelf geen mail verzend gewoon bij inloggen en mijn account en de Ziggo paginás de info zetten.

Eventueel als mail nodig is verwijzen naar de website zonder gebruik te maken van links.
Is namelijk met zoveel klanten zeer lucratief zig als ziggosupport enz voor te doen
Reputatie 7
Badge +25
Er staat ook "geachte klant" De meeste bedrijven, ook Ziggo, spreken je aan bij je naam.
Daarom ben ik blij dat ik een mail adres heb waar mijn naam niet makkelijk te herleiden is