Beantwoord

Phishing e-mail van Ziggo

Hallo,

Ik kreeg vanmiddag de volgende mail van “ziggo” met de vraag om in te loggen op mijnziggo om mijn gegevens te controleren.
Toen ik echter op de link klikte werdt ik verbonden met ziggo.eu.
Ik neem aan dat dit fake is en heb ook snel de verbinding verbroken.
Hieronder de betreffende tekst van deze mail.

Ziggo Belemmering van Mijn Ziggo
Blokkade online omgeving
Geachte heer, mevrouw,
Er is vastgesteld dat er door anderen gebruik is gemaakt van uw Ziggo Mail. Wij hebben de toegang tot uw persoonlijke omgeving: Ziggo Mail per direct belemmerd. U heeft 48 uur om uw persoonlijke gegevens te checken en blijvende blokkade te voorkomen.

Ziggo B.V. vindt het preventeren van fraude erg belangrijk. Om dit te voorkomen, voeren wij dan ook met regelmaat de nodige controles uit. Uit deze controles is gebleken dat er mogelijk wangebruik van uw Mijn Ziggo gegevens is gemaakt. Uit securiteitsoverwegingen hebben wij daarom uw toegang tot Mijn Ziggo geblokkeerd. U kunt hierdoor helaas niet meer inloggen.

Wij willen graag een aantal gegevens met u verifiëren. Wij vragen u daarom om zo spoedi g mogelijk naar Mijn Ziggo. te gaan en uw gegevens te checken.

Inloggen
icon

Best beantwoord door Marianne Ziggo 26 oktober 2017, 16:08

Je voorgevoel klopt, @M van Hout! Goed dat je dit op onze Community deelt. Dit is helaas een phishing e-mail die in omloop is. We delen recente phishing gevallen op onze pagina Voorbeelden van phishing.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +7
Deze mail weggooien is de enige correcte actie. Op een link in dergelijke mails klikken is altijd fout.
Reputatie 4
Badge +10
Geachte heer / mevrouw is al vreemd, want Ziggo weet hoe u heet en zal u altijd bij uw naam aanspreken.
Je voorgevoel klopt, @M van Hout! Goed dat je dit op onze Community deelt. Dit is helaas een phishing e-mail die in omloop is. We delen recente phishing gevallen op onze pagina Voorbeelden van phishing.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics