juf

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Per ongeluk afgemeld van een verzendlijst

Ik heb per ongeluk afgemeld van een paar verzendlijsten in ziggo mail - ik wou afbeeldingen laden en heb per ongeluk afmelden gedrukt. Ik wil terug komen op de verzendlijsten maar het werkt niet. Ik sta nog aangemeld bij de bedrijven?!?! Ik heb me afgemeld bij hun en nog een keer aangemeld maar dit werkt ook niet (bv AH). Een 35 minuten chat heeft het ook niet kunnen oplossen en ik wacht op iemand die mij terug zou bellen, maar heeft iemand misschien een oplossing gevonden? Ik heb geen oplossing kunnen vinden bij andere vragen over dit op de community.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
TiniJacob wrote:

Is er al een oplossing voor dit probleem in de maak? Het duurt al een tijdje …. en het lijkt niet zo moeilijk.

Knop verplaatsen naar onderkant mail

OF

Vragen om bevestiging na aanklikken keuze.

De suggestie is doorgezet naar de ontwikkelaars van het webmail platform. Of dit ook geïmplementeerd gaat worden en op welke termijn dat zou kunnen weet ik niet.

Bekijk in context

40 Reacties 40
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Ik neem aan dat je met verzendlijsten een abonnement op nieuwbrieven, etc. bedoeld?

Vaak duurt het bij afmelden even voordat het bedrijf dit verwerkt heeft in hun systeem, vandaar dat je nog als aangemeld te boek staat.

Het is vaker een probleem hoe je van die verzendlijsten afkomt dan dat het aanmelden een probleem is. Dat is een kwestie van naar de website gaan en je e-mail adres opgeven. Bijv. https://www.ah.nl/nieuwsbrief/aanmelden
In jouw geval, wat werkt er dan niet?
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ziggo mail heeft zelf beslist dat de emails ik krijg van oa AH, praxis, action zijn van een 'verzendlijst'. Dit staat bovenaan in ziggo mail als ik een email open van een van deze bedrijven - met daarnaast een 'afmelden' button. Het is een functie binnen ziggo mail zelf.

De eerste keer dat ik per ongeluk 'afmelden' heb gedrukt was 3 weken geleden, dus niet in de laatste paar dagen. Dus, van bv. AH krijg ik emails niet meer, terwijl ik sta nog steeds bij AH aangemeld.......

Dit button 'afmelden' is van ziggo mail zelf en niet van de bedrijf waar ik de emails willen hebben (bv AH). Het probleem is echt bij Ziggo omdat dit is nu gebeurd bij 3 bedrijven bij mij - en met alle 3 sta ik nog steeds aangemeld, terwijl ik geen emails van hun krijgen.

Please help - Ik wil deze emails wel hebben!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi juf,

Als je binnen de Ziggo mail klikt op de 3 streepjes rechtsboven aan, dan Instellingen, dan E-mail en dan Geblokkeerde afzenders, staan daar dan (één van) de drie afzenders bij?
Zo ja, dan kun je de blokkade er af halen door op het prullenbakje te klikken.

Groet,
Evert
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor het suggestie Evert. Ik heb het geprobeerd maar helaas heb ik geen geblokkeerde afzenders daar.

Wat ik wel heb gezien is dat elk keer dat ik de afmelden button heb per ongeluk gedrukt, is er een automatische email gecreëerd. Van mij naar unsubscribe@grid.emsecure.net (voor praxis en action) en naar ahold_unsubscribe@ahold.emsecure.net voor AH. De emails hebben geen inhoud maar wel een heleboel cijfers/lettertjes enz. in de onderwerp. Deze emails lijkt mij te afhalen van een lijst die de emails krijgen maar niet afhalen van de bedrijven zelf, dus ik heb geen manier om de emails nu te krijgen. Ik moet weten hoe ik terug op de verzendlijsten kan komen. Alle ideeën zijn welkom.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jeetje juf, ik weet ook niet hoe dit precies werkt... Maar ik ga er wel even mee puzzelen!

Wij sturen ook een maandelijkse servicemail middels een verzendlijst, daar heb ik mijn persoonlijke e-mailadres nu eens van afgemeld middels de bewuste knop in Ziggo Mail en in Gmail (die heeft ook zo'n knop). Nu eens kijken wat dat doet en hoe ik mijn e-mailadressen daarna weer kan aanmelden voor onze eigen verzendlijst. Die methode (zodra bekend) lijkt me voor andere bedrijven vast ook toepasbaar.
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Mark!

Ik ben zoooooooo blij dat jij ook wil weten hoe dit werkt! Ik ben een paar dagen weg geweest dus lees jou reactie nu voor het eerst.

Ik hoop dat je iets kan vinden - het is zo vervelend....

Heel erg bedankt en ik wacht op je resultaten.

Groetjes, Juf
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Juf,

Mijn beide afmeldingen (via voorbeeld@ziggo.nl en voorbeeld@gmail.com) zijn exact hetzelfde binnengekomen en verwerkt, ik ben succesvol afgemeld van de Ziggo Community maillijst.

Allereerst in het softwarepakket wat wij gebruiken om de e-mails op te maken en te versturen, zie bijgevoegd plaatje.
En in mijn profiel op de Ziggo Community, daar staat het vinkje nu ook bij "Nee, ik wil geen tips en nieuwtjes ontvangen". Die stond voorheen op ja.

Nu weer aanmelden, daarvoor heb ik zojuist het vinkje weer omgezet naar "Ja, ik wil tips en nieuwtjes ontvangen" in mijn profielpagina.

Voorlopige conclusie: het afmelden werkt zoals bedoeld. Maar de verwerking van de afmelding en her-aanmelding is de verantwoordelijkheid van het bedrijf/de instantie waar je je bij af-/aanmeldt. Dat proces moet goed geregeld zijn bij de desbetreffende partij.
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hi Mark,

Many thanks for looking into this, I now believe I understand what is happening, although I don't necessarily agree that the fault lies with the companies that I receive the emails from. Here's why.....

I think the functionality 'afmelden van lijst', has been created without working with all the companies affected, so the have not incorporated it into their systems. Hence, am still signed into their systems and they believe that they are sending me the emails!!!

So, what exactly is happening to the emails? I believe they are somehow being blocked by the functionality in the Ziggo system. Given that the companies are still trying to send me the emails, I believe Ziggo should provide a way for me to re-subscribe to the lists in question. It may also be a good idea to add an 'are you sure you want to un-subscribe' button to the functionality to stop it being to easy to make this error in the first place.

Please let me know how I can proceed further with this.

Many thanks Juf.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
juf wrote:
I think the functionality 'afmelden van lijst', has been created without working with all the companies affected, so the have not incorporated it into their systems. Hence, am still signed into their systems and they believe that they are sending me the emails!!!

So, what exactly is happening to the emails? I believe they are somehow being blocked by the functionality in the Ziggo system. Given that the companies are still trying to send me the emails, I believe Ziggo should provide a way for me to re-subscribe to the lists in question. It may also be a good idea to add an 'are you sure you want to un-subscribe' button to the functionality to stop it being to easy to make this error in the first place.

That's incorrect. All this button does is send one unsubscribe message to the sender. It doesn't block e-mail from them, it doesn't keep unsubscribing you continually, it just does one simple thing. Companies nowadays are legally obligated to comply to these unsubscribe/opt-out messages since the GDPR was implemented.

Re-subscribing to a newsletter is something out of our control, out of any e-mailprovider's control in fact. I can't sign you up for a newsletter provided by a third party. If the re-subscription doesn't work properly that's not our fault, but the third parties concern.
All I can do is sign you up for our own newsletter/servicemail.
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
The button doesn't send an unsubscribe message to the sender though - it sends it to grid.emsecure.net - this is not to praxis or to action. So actually I have not told them I want to opt out - therefore they have not opted me out.

and, how is it that an email provider is allowed to unsubscribe me but not re-subscribe me? This simply doesn't make sense.

I remain with the problem of still being signed in with these companies but not receiving the emails.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
juf wrote:
The button doesn't send an unsubscribe message to the sender though - it sends it to grid.emsecure.net - this is not to praxis or to action. So actually I have not told them I want to opt out - therefore they have not opted me out.

That may differ depending on the software used by the company in question. In case of the Ziggo Community servicemail, I received the e-mail from community@ziggo.nl but my unsubscribe request was sent to ...@unsubscribe.mailplus.nl because we use Spotler. Depending on how Praxis and Action have set-up their distribution of their servicemails that will be a different address.

and, how is it that an email provider is allowed to unsubscribe me but not re-subscribe me? This simply doesn't make sense.

We're not, you are. You sent an unsubscribe request and only you can re-subscribe through the company that sends the e-mails.
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
This is sooooooo frustrating!

I accidently pressed a button 'unsubscribe' - this caused Ziggo to automatically create an email to somewhere I have never heard of, which is now somehow stopping the emails and offers from companies which I am signed onto via their own websites coming to me.

Signing off and on to the emails at the companies websites still does not give me the emails back.

What is the email/action I need to send/do which will reverse/cancel the emails which Ziggo generated?????

I repeat - I remain with the problem of still being signed in with these companies but not receiving the emails!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
You're still convinced we're somehow blocking e-mails sent to you from certain companies, but that's not the case and I don't know how else to explain this to you...

One thing to doublecheck are your filter rules and blacklist. You can find these under settings - mail at https://mail.ziggo.nl
juf
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
I don't have any filter rules or blacklist.

I have now got AH emails back, but only because I completely shut down my account with Albert Hein and then resigned up - I also had to apply for a new bonus card as you can't use the old one again - such a pain in the neck for pressing a button by mistake.

I still cannot get Praxis back as I don't have an account there and signing off and on to the emails (as I previously said) doesn't work....... My only option would be to sign up via a new email address - a little ridiculous I think!

I wish the 'unsubscribe' button had not been introduced at the end of last year - if I want to unsubscribe to something it's up to me to go to that company's site. This button has just caused lots of problems with no answers.
NicoS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Same problem here!
Ook ik heb mij al een aantal keer per abuis afgemeld van een verzendlijst.
Bij de staatsloterij krijg ik nu mijn loten niet meer via de e-mail toegestuurd en van vodafone (partner van ziggo) krijg ik geen informatie mails meer toegestuurd.
Vandaag 'per abuis' mij afgemeld van de ziggo nieuwsbrief. Kijken wat er gebeurt.
De mail is verstuurd aan
unsubscribe-4ruflxdtgbq--1iqstfszop2j8ezmrq1pza8unomrrgk@e.ziggo.nl

In de chat met de staatsloterij wisten zij mij niet te helpen aan een oplossing. Ik zie en zij zien dat er voor mij nog gewoon e-mail verstuurd zou moeten worden naar het opgegeven e-mail adres. Ik word er moedeloos van. Op deze manier mis ik wellicht belangrijke info van diverse partijen.

  • Geen geblokkeerde afzenders aan mij kant.
  • Opnieuw aanmelden voor een nieuwsbrief o.i.d., lost het probleem niet op
  • Nietszeggende unsubscribe mailtjes in de verzend map

Kan hier iemand mij helpen aan een oplossing?
Kan die knop niet naar beneden verplaatst worden in de e-mail?

Bvd
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb dit probleem ook en ontvang niets meer. Zag de afmeldknop aan voor toon afbeeldingen.
Ddevries1979

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik word er zo niet goed van. Dit is een serieus probleem ZIGGO!! Die domme knop is nog steeds niet verplaatst en zo te zien is er ook nog steeds geen oplossing voor de verdwenen mails. Ook ik heb hier last van en krijg het maar niet voor elkaar om deze mailtjes WEL weer te ontvangen. Dit probleem duurt al vele maanden en een MILJOENEN BEDRIJF als ziggo lost gewoon niets op en laat zijn klanten in de kou staan. Echt BELACHELIJK. LOS HET OP!!!!
Romantikraal

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik had ook per ongeluk op afmelden verzendlijst geklikt bij AH. Het ligt niet aan Ziggo maar aan diegene waar jij de nieuwsbrief hebt. Zojuist heeft AH het voor mij opgelost.
Neem contact op met diegene van de nieuwsbrief.
Sowieso lijkt het me wel verstandig om die knop op een andere plek te zetten Ziggo!
Chriabo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb een afzender onterecht geblokeerd en probeer dit nu ongedaan te maken. Mijn lijst geblokkeerde afzenders is echter leeg. Hoe los it dit op?

Uitgelicht topic