Huub H.

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

PDF bijlagen in een email worden met de functie 'Weergave' niet meer weergegeven.

PDF bijlagen in een email worden met de functie 'Weergave' niet meer weergegeven. Hoe kan ik dit oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Dit probleem moet inmiddels verholpen zijn! Ik hoor graag jullie bevindingen ^^. 

Bekijk in context

20 Reacties 20
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Op dit moment heb ik er ook last van. Ik heb de vraag ook elders neergelegd.. in de hoop een zsm oplossing. Op de andere email programma die ik ook gebruik, is het gewoon te openen.. dus idd niet in ziggo mail.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Bekend probleem. @Paul Ziggo Wanneer wordt dit opgelost? Inmiddels zijn we een maand verder.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Huub H.  @bburgg Even een work a round: Ik heb ea even wat uitgeprobeerd, en even een ( tijdelijke??) oplossing gevonden. Even van uitgaande Ziggo mail> als je op weergave klikt zie je dus niet de pdf bijlage maar een zwarte achtergrond. Wat nu te doen> op de bovenste balk naast het download teken zie je 3 streepjes onder elkaar> klik hier op. >selecteer “openen in nieuw tab blad” geef evt toestemming. En de bijlage wordt zichtbaar.

Huub H.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie geen 3 streepjes onder elkaar naast het download teken! 

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Huub H. wrote:

Ik zie geen 3 streepjes onder elkaar naast het download teken! 

In het zwarte gebied zie je rechts boven de icoontjes. De genoemde methode is bijna hetzelfde als “download”.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@Harry172 ik had even geen tijd eerder te reageren. Dank voor het oppakken .

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb zelf dit probleem ook sinds begin april, precies zoals beschreven is . Dit geldt bij mij trouwens voor alle bijlagen van mail.

Ik download de bijlage(s) om, na het openen de tekst te kunnen lezen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Ik zelf bemerkte het weer van de week. Het komt regelmatig terug.. in het verleden hielp een update/ opn. Instellen van pdf reader nog wel eens... Maar nu een bug in Ziggo mail is mijn  vermoeden... Ziggo is aan zet... 

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is een incidentnummer te achterhalen? Want dan weet ik dat op op de lijst staat om aangepakt te worden en kan ik daarnaar refereren.
Nu constateren we dit maar weten verder niet of er (ooit) wat aan gedaan wordt.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Heb de vraag ook al elders uitgezet... Ik hoop zsm antwoord... zodra ik wat weet deel ik het als het mogelijk is.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3328Likes

Hey goedemiddag @Huub H. en welkom op de Community! 

Helaas is dit niet iets wat je zelf op kunt lossen 😞 Er wordt zeker gewerkt aan een oplossing maar helaas is er geen verwachtte oplostijd beschikbaar. Totdat het is opgelost kun je het beste de bestanden downloaden ipv de preview gebruiken zoals @robbo hierboven beschrijft. 

@Harry172 Er staat een incident open, bij deze: ED916973 INC3270940 ED920282. 

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mariska,

bedankt voor je antwoord. Fijn dat je het incidentnummer hebt gegeven.

De workaround (via downloaden) werkt wel maar het kon makkelijker. Ik wacht af.

Huub H.
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt allemaal, ik wacht de oplossing af en zal voorlopig ‘bijlagen’ m.b.v. de download functie openen.

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Sinds vrijdag is dit opgelost. Bijlagen zijn weer zichtbaar om te kunnen lezen.

Vrijdag kon ik dit antwoord nog niet geven omdat de Ziggo Community niet bereikbaar was.

Bedankt voor het oplossen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Zo net even na gekeken en ja idd weer zichtbaar. Dank voor de terug koppeling @Harry172 

Harry172

Level 1
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Het probleem blijft wel dat je van daaruit niet kunt printen. 

Eerst downloaden., openen en dan pas printen.

Dit was echter in het verleden niet zo.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Dat moet dan nog even opgelost worden idd.. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat gaat de goede kant op! Bedankt voor je update @Harry172 en @robbo ook bedankt voor het testen. Het incident is nog niet gesloten. Hopelijk werkt het snel weer als vanouds! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey all. 

Dit probleem moet inmiddels verholpen zijn! Ik hoor graag jullie bevindingen ^^. 

Uitgelicht topic