Vraag

Overstappen van KPN naar Ziggo mail

• 18 november 2019
  • 5 Reacties
  • 99x Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heb al een tijdje een Ziggo internet abo met een KPN mail-adres. Zit eraan te denken om een Ziggo mail-account aan te maken en die van KPN weg te mikken. 

Heb daar wel een aantal vragen over:

• hoe maak ik een Ziggo mail-account aan dat dezelfde inbox (Outlook 2019 desktop) gebruikt als mijn KPN account, dus geen aparte/nieuwe mailbox
  • Ben vaak in het buitenland, dus geen Ziggo IP, krijg ik daardoor problemen met mail versturen?

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +6

Goedenavond! Instellingen kan je hier vinden: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/outlook-2019-(office-365)/

Verder zou ik je adviseren, als je vaak in het buitenland zit, juist geen mailadres aanmaken bij welke provider dan ook. Het probleem is dan vaak dat je mogelijk verbinding kan maken met een geblackliste IP adres met als gevolg een blokkade op je mailadres die er pas weer af kan als je in Nederland bent. Nee, het is beter om een mailadres aan te maken, zoals bijvoorbeeld gmail oid, die niet aan een provider vast zit. 

Succes ermee! Groeten, Christiaan

Als je privacy je lief is ga je beter ook niet naar gmail. Die gigant…...

Reputatie 2
Badge

Dank je, maar mijn KPN adres werkt in het buitenland, en die guide geeft geen antwoord op mijn vraag: dezelfde mailbox blijven gebruiken.

Reputatie 5
Badge +6

Ziggo mailadres zal ook werken maar, net als KPN, totdat je ergens komt waar het internet niet zo betrouwbaar is als we hier in Nederland gewend zijn. Dan is het risico gewoon groter.

Als je die stappen doorloopt komt de mail gewoon in dezelfde inbox.

Succes! Groeten, Christiaan

Reputatie 2
Badge

otdat je ergens komt waar het internet niet zo betrouwbaar is als we hier in Nederland gewend zijn. Dan is het r

Succes! Groeten, Christiaan

Deze moet je even uitleggen.

Reageer