Beantwoord

Outlook problemen

  • 20 december 2018
  • 14 reacties
  • 1229 keer bekeken

Als ik In Outlook mijn Upcmail via imap wil configureren krijg ik telkens problemen met login
userid password klopt niet beweert het systeem, maar al ik via webmail inlog klopt dit wel
Dit op mijn smartphone Galaxy A6 2018. Ook onder windows10 moet ik zo nu en dan mijn imap password ingeven.
Ik heb Microsoft ondersteuning al ingeschakeld maar deze kunnen vanuit de states niet op het test account via webmail inloggen (usersid password)probleem.
Ik vermoed een timing issue. graag dit samen met Microsoft oplossen ik ben toch niet de enige outlook gebruiker.
icon

Best beantwoord door Be rt 24 december 2018, 19:36

Als je IMAP gebruikt met Outlook en Windows 10, dan hoef je alleen maar je mailadres en wachtoord in te vullen, verder niets handmatig.
Outlook krijgt van de Ziggo servers de verdere instellingen.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
OUTLOOK en OS versie ( windows versie) zijnd an wel handig mee te posten.

Je kan thunderbird gewoon ter test even proberen, die gaan sneller mee met een aantal moderne veiligheids zaken.

En deze dus even geen outlook https://www.helpforsmartphone.com/public/en/samsung/galaxy-a6+-(2018)/android-8-0/guides/28/Set-up-POP3-IMAP-email-Samsung-Galaxy-A6-2018-

Is een vermoeden bij in ieder geval oudere outlook versie's en devices

Als je vpn en of niet ziggo aansluitingen / ip's gebruikt en/of deze wisselen kan de vraag password vaker voorkomen, en bij sessie verlies of hmm hacked / vermoeden enz ook ( een slechte verbinding die soms kort afbreekt kan je dat ook krijgen, zelfs bij een slaapstand activering of dat bij ziggo imap zo is weet ik niet)
Dit is de laatste versie van Outlook. Dit moet toch goed kunnen werken zeker samen met de desktop versie onder W10.
Het lijkt wel of er geen specialisten meer, zijn die dit op kunnen lossen.
Reputatie 4
Badge +2
Je kan nog wat tips testen uit dit topic
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/0x800ccc0f-bij-smtp-zigoo-nl-587-startttl-bij-wifi-verbinding-35246#post350393
Als je IMAP gebruikt met Outlook en Windows 10, dan hoef je alleen maar je mailadres en wachtoord in te vullen, verder niets handmatig.
Outlook krijgt van de Ziggo servers de verdere instellingen.
Dat klopt maar op hé smartphone moet je porto en verificatie instellen het probleem is dat als je 100%zeker weet dat userid en pwd goed zijn er toch problemen zijn met contact maken met de server. Microsoft gevraagd om via een test account in te loggen maar ook dat lukt niet (timing) volgens mij maar nog steeds geen oplossing als er eenmaal contact is met de server dat blijft het werken maar owee als je outlook opnieuw moet installeren op je smartphone
@sneld092
Zou u een screenshot van de imap & smtp instellingen kunnen uploaden zoals deze bij u weergegeven worden?
Reputatie 4
Badge +2
Fijn dat het werkt.

Al snap ik de voorgang en volgorde even niet.
De oplossing van Bert is toch de handleiding en waar ieder mee begint.

Daaronder schreef je nog e.a. enz.

Ok zal wel ergens wat gehaakt hebben. 😉

Prettige feestdagen alle.
Graag alleen reageren als je een echte oplossing weet natuurlijk heb ik de poort immers en pwd's al vele malen gecontroleerd alles is ingesteld zoals beschreven maar er is iets niet goed met Ziggo ook microsoft kan via een test account niet met webmail inloggen. En Jan dus niet analyseren wat het probleem is maarvolfens mij is het timing of geen constante verbinding hier moeten dus meer mensen last van hebben lijkt mij
Reputatie 4
Hi sneld092, het is niet helemaal duidelijk wat je nu precies geprobeerd hebt. Kun je daar wat meer over vertellen? Welke tips van de andere communityleden heb je bijvoorbeeld al geprobeerd?
Heb je dit probleem alleen met de Outlook app op je smartphone, of ook met andere mail-apps? En speelt het alleen op je smartphone of ook op andere apparaten?
Het probleem is dat als je in outlook op je Smartphone je upcmail probeert toe te voegen volgens de exacte handleiding met de juiste imap en smtp poortnr. En het goede owd je toch foutmeldingen krijgt dat de userid pwd combinatie niet goed is terwijl dit 100% correct is ook als dit in Samsung Pass is Opgeslagen.
Na 20 keer proberen uiteindelijk gelukt
Reputatie 4
Vreemd dat dit zoveel voeten in de aarde had. Maar fijn dat het nu toch gelukt is. Als er toch weer issues spelen, laat het dan vooral weten!
Vreemde reactie ik wil een verklaring oorzaak. Want nadat ik een nieuwe smartphone heb gekocht trad dit probleem weer op er is iets fundamenteel fout met het in loggen bij Ziggo ook onder Windows vraagt ziggo bij imap soms om een pwd terwijl dat vast ingesteld staat. De opmerking dat het nu werkt is mij te gemakkelijk.
Reputatie 4
Ik snap je gevoel. En ik begrijp ook heel goed dat je een verklaring wilt. Het simpele antwoord is helaas wel dat ik die verklaring niet voor je heb.
Je hebt hierboven een aantal goede tips gekregen en er zijn je vragen gesteld. Hierop hebben we weinig informatie van je ontvangen, waardoor voor ons ook niet volledig duidelijk is wat je nu precies allemaal wel/niet gedaan hebt en op welke manier. Daarbij werkt het nu kennelijk wel, terwijl er vanuit ons niets gedaan is. De vraag is dus ook nog eens of de oorzaak bij ons gezocht moet worden.

Alles bij elkaar heb ik dus, in elk geval nu, geen verklaring voor je. Mocht er toch weer iets mis gaan, dan weet je ons te vinden.
Reputatie 4
Badge +2
Yup support hier moet veel raden en een glazen bol hebben. 😉
https://duckduckgo.com en daar geraden:
mtu timing outlook settings

Bij een goed werkend account via de handleiding geinstalleerd dus settings opgehaald via Ziggo, en als dat werkt die vergelijken met waar niet enz enz enz