Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Ik heb 2 emailadressen. Ik ben overgegaan van outlook 2007 naar outlook 2019. Nu gaat 1 emailadres goed. Bij het andere emailadres wordt iedere keer alle emails van afgelopen maand gedownload.
@RobZwetsloot welkom op de Community een klant helpt klant forum,
Het kan zijn dat er een optie staat, op de server bewaren vinkje, deze kan je uitzetten in outlook, of als de mappen als Archief zijn ingesteld dan download hij deze ook steeds weer terug.
Staan de e-mail adressen als IMAP ingestelt of als POP
Top dat @Dave- je de nodige handvatten heeft aangereikt ! Is het inmiddels gelukt om je e-mailprogramma in te stellen op IMAP? Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, geef dan vooral een gil.
Het probleem is nog niet opgelost. Als een email naar mijn vrouw gestuurd wordt, dan krijgt zij de email, maar wordt de email ook naar mijn account gestuurd.
Gebruikt je vrouw een eigen e-mail adres of een Alias met een Alias krijgt de hoofd account ook de mail binnen.
Je kan in Mijn Ziggoinloggen, dan naar Producten gaan en kies tabblad Internet, scrol iets naar beneden daar zie je E-mail optie staan, je kan daar dus meerdere mails maken.
Doorsturen verwijderen of toevoegen:
Je kunt een regel definieren ( afhankelijk van welke outlook versie je hebt zit dat onder het menu extra) waarbij je op geeft dat voor iedere uitgaande mail een kopie naar jezelf wordt gestuurd. Waarom je dat zou willen is mij onduidelijk want alle verzonden berichten komen ook in de map "send items".
Instellingen>Regels beheren>
Dan selecteren 'Afzender bevat' en daarachter je eigen emailadres invullen of weghalen.
Dan rechts selecteren 'Door sturen naar' en daarachter weer je eigen emailadres invullen of weghalen.
Selecteer in Outlook.com de optie Instellingen > Alle Outlook-instellingen weergeven.
Ik heb outlook 2019 op mijn PC. Daar kan ik niet kiezen voor instellingen etc. Als ik op bestand klik kan ik wel account en server gegevens wijzigen en kiezen voor opties etc. Echter ik zie nergens een optie automatisch doorsturen . Ik heb zoiets ook niet in de regels opgenomen.
Ik heb imap en zier hier niet de mogelijkheid om emails op de server te laten staan. Ik den dat het aan de accountinstellingen ligt. Moeten de instellingen voor de hoofdaccount en voor de alias gelijksoortig ingevuld worden? Of moet een instelling van de alias verwijzen naar het hoofdaccount? Ik heb mijn emailinstellingen bijgevoegd in het attachment
@Dave- schreef: “Je kan beter IMAP gebruiken POP komen de mails weer terug.”
Dit is als algemeen advies onjuist, als je met POP de mail binnenhaalt staat de mail op je computer, met IMAP kijk je op je mail server wat daar op staat. Als op de Ziggo mailserver ineens alles verdwenen is door een foutje van jezelf of van de Ziggo server of wie dan ook, is al je mail helemaal definitief weg, met POP staat alle mail nog steeds op je computer, ook mag Ziggo mail en andere gegevens verwijderen, ouder dan 12 maanden, dus als er niets op je computer staat of je hebt geen back-up gemaakt, is oudere mail definitief weg.
@RobZwetsloot Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven:
Met IMAP kun je geen mail op de server achterlaten, want je kijkt op de server wat erop staat.
Met POP haal je standaard de mail op van de mailserver, behalve als je de opdracht geeft om een kopie op de server achter te laten, dat kan voor altijd of tot een bepaald aantal dagen.
Klik op Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren → Ja → E-mailaccounts → Klik 2 maal op het mailaccount → Meer instellingen
In mijn ziggo lijken het 2 emailaccounts. Ik kan met allebei inloggen en klaarstaande emails bekijken. Ik heb echter met ziggo gebeld en zij vertelde mij dat ziggo altijd maar 1 echte email account heeft, de andere is dan een alias.
Echter in outlook moet ik 2 emailaccounts aanmaken omdat ik 2 emailadressen wil gebruiken. Ik kan daar niet opgeven dat 1 een alias is. Daarom denk ik dat ik ergens in de accountinstellingen van de alias moet verwijzen naar de hoofdaccount. En misschien ook het zelfde spt of ost? bestand gebruiken?
Wat betreft verwijderen bestand. voor de overige bijdragen van mij kan ik kiezen voor bewerk, link naar reactie en rapporteer. Bij mijn bijdrage met attachment kan ik de keuze bewerk niet selecteren….
@Be rt dank je voor je reactie, voelde al aan me water dat er iets niet klopte, daarom maar jou hulp ingeschakeld.
Ik werk tekort jammer genoeg met Windows10 en Office, sinds 2 jaar nu Apple Macbook dan maar even een extra hulplijn inschakelen. Ook weer geheugensteuntje voor mij. en TS natuurlijks.(TS=Topic Starter)
Ik heb nu dus Imap. Of moet ik volgens Bert laatste bijdrage Pop gebruiken? Ik had eerst POP, maar toen deed het probleem zich ook voor. Las toen dat ik misschien IMAP moest gebruiken, maar dat hielp dus niet..
@RobZwetsloot POP of IMAP, dat is het lastige, je moet zelf de keuze maken, er is geen: het beste advies.
Met IMAP kijk je alleen maar in de mailserver van Ziggo en moet POP haal je de mail binnen op je computer.
Mt IMAP kun je met alle je apparaten hetzelfde zien, haal je met één apparaat iets weg, dan gebeurt / zie je dat ook op de andere apparaten.
Met POP haal je op één computer alles binnen en is er met IMAP niets meer te zien in de webmail of met IMAP, behalve als je een kopie achter laat op de mailserver, dan is het wel te zien met IMAP en met webmail.
Ik zou voor POP gaan, zoals je gewend bent.
Nu het verschil tussen een hoofdaccount en een alias.
Voor Outlook bestaat een alias niet, het is een onderliggend mailadres van het hoofdaccount, er is maar 1 mailbox/inbox enz. waar ook de mails verzonden naar het alias in komen te staan.
Wil je een 2e email adres om te kunnen verzenden en ontvangen zul je er een hoofdaccount mailadres bij moeten maken wat geen alias is, in Mijn Ziggo.
Daar kun je onder Producten → Internet een stukje naar beneden scrollen tot E-mailadressen, precies zien wat een hoofaccount is en wat een alias is.
Als je op Wachtwoord beheren klikt, kun je daar ook een alias aanmaken.
Voor een nieuw email adres klik je op ??? dat zie ik niet meer bij mij, alles is in gebruik.
RobZwetsloot wrote:
Hoe verwijder ik attachment? Ik klik op 3 oranje puntjes en krijg de keuze tussen link naar reactie en rapporteer?
Dan is het net na 1 uur, tot die tijd kun je verwijderen, ik zal een Ziggo moderator vragen dit te verwijderen.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...