RobZwetsloot

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Outlook instellen

Ik heb 2 emailadressen. Ik ben overgegaan van outlook 2007 naar outlook 2019. Nu gaat 1 emailadres goed. Bij het andere emailadres wordt iedere keer alle emails van afgelopen maand gedownload.

22 Reacties 22
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RobZwetsloot  welkom op de Community een klant helpt klant forum,

 

Het kan zijn dat er een optie staat, op de server bewaren vinkje, deze kan je uitzetten in outlook, of als de mappen als Archief zijn ingesteld dan download hij deze ook steeds weer terug.

Staan de e-mail adressen als IMAP ingestelt of als POP

 

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Ik neem aan dat het Ziggo e-mail adressen betreffen?

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja het betreffen emailadressen van ziggo en ik gebruik POP instellingen. Ik heb nu outlook 2019 zou ik imap instellingen moeten gebruiken?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je kan beter IMAP gebruiken POP komen de mails weer terug.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hallo @RobZwetsloot,

Top dat @Dave- je de nodige handvatten heeft aangereikt  ! Is het inmiddels gelukt om je e-mailprogramma in te stellen op IMAP? Als er nog iets is waar wij je bij kunnen helpen, geef dan vooral een gil. 

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het probleem is nog niet opgelost. Als een email naar mijn vrouw gestuurd wordt, dan krijgt zij de email, maar wordt de email ook naar mijn account gestuurd. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@RobZwetsloot  dan staat er een optie verstuur kopie naar > jou account aan, die moet je ergens bij instellingen uitzetten. Automatisch doorsturen instellen

Gebruikt je vrouw een eigen e-mail adres of een Alias met een Alias krijgt de hoofd account ook de mail binnen.

Je kan in Mijn Ziggo inloggen, dan naar Producten gaan en kies tabblad Internet, scrol iets naar beneden daar zie je E-mail optie staan, je kan daar dus meerdere mails maken.

 

Doorsturen verwijderen of toevoegen:

Je kunt een regel definieren ( afhankelijk van welke outlook versie je hebt zit dat onder het menu extra) waarbij je op geeft dat voor iedere uitgaande mail een kopie naar jezelf wordt gestuurd. Waarom je dat zou willen is mij onduidelijk want alle verzonden berichten komen ook in de map "send items".

Instellingen>Regels beheren>

Dan selecteren 'Afzender bevat' en daarachter je eigen emailadres invullen of weghalen. 

Dan rechts selecteren 'Door sturen naar' en daarachter weer je eigen emailadres invullen of weghalen.

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Selecteer in Outlook.com de optie Instellingen Instellingen > Alle Outlook-instellingen weergeven.

Ik heb outlook 2019 op mijn PC. Daar kan ik niet kiezen voor instellingen etc. Als ik op bestand klik kan ik wel account en server gegevens wijzigen en kiezen voor opties etc. Echter ik zie nergens een optie automatisch doorsturen . Ik heb zoiets ook niet in de regels opgenomen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ook geen regel kopie bewaren in de map verzonden of server

Omdat je POP heeft een optie bewaren op de server dat vinkje kan je laten staan, dan krijg je kopie, zet je deze uit dan moet het opgelost zijn. 

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb imap en zier hier niet de mogelijkheid om emails op de server te laten staan. Ik den dat het aan de accountinstellingen ligt. Moeten de instellingen voor de hoofdaccount en voor de alias gelijksoortig ingevuld worden? Of moet een instelling van de alias verwijzen naar het hoofdaccount? Ik heb mijn emailinstellingen bijgevoegd in het attachment

 

**Moderator: Bijlage verwijderd i.v.m. privégegevens**

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik ga even hulp van @Be rt  inroepen ik gebruik alleen op mijn iphone outlook voor de rest niet. Bert weet meer van Windows en outlook af.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RobZwetsloot Als eerste, haal even je bijlage weg van dit open forum waar iedereen alles kan lezen.

Klik op de drie oranje stipjes en klik op bewerk.

Als eerste, is één van de 2 mailadressen een alias, hangt die onder een hoofdadres?

Een alias krijg ik niet los actief in Outlook, aliassen komen binnen in het bovenliggend mailaccount waaronder het alias is gemaakt.

Of zijn beiden te zien in Mijn Ziggo onder Internet als losstaand emailadres?

-------------------------------------------------------

@Dave- schreef: “Je kan beter IMAP gebruiken POP komen de mails weer terug.”

Dit is als algemeen advies onjuist, als je met POP de mail binnenhaalt staat de mail op je computer, met IMAP kijk je op je mail server wat daar op staat.
Als op de Ziggo mailserver ineens alles verdwenen is door een foutje van jezelf of van de Ziggo server of wie dan ook, is al je mail helemaal definitief weg, met POP staat alle mail nog steeds op je computer, ook mag Ziggo mail en andere gegevens verwijderen, ouder dan 12 maanden, dus als er niets op je computer staat of je hebt geen back-up gemaakt, is oudere mail definitief weg.

---------------------------------------------------------

Hoe de instellingen in Outlook 2019 te bereiken voor zowel IMAP en POP:

Klik op Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren → Ja → E-mailaccounts → Klik 2 maal op het mailaccount → Meer instellingen

Nu hangt het ervan af wat je in wilt stellen, laat even weten wat je wilt bereiken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RobZwetsloot Vervolg op mijn bericht hier zojuist boven:

Met IMAP kun je geen mail op de server achterlaten, want je kijkt op de server wat erop staat.

Met POP haal je standaard de mail op van de mailserver, behalve als je de opdracht geeft om een kopie op de server achter te laten, dat kan voor altijd of tot een bepaald aantal dagen.

Klik op Bestand → Accountinstellingen → Profielen beheren → Ja → E-mailaccounts → Klik 2 maal op het mailaccount → Meer instellingen

 

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoe verwijder ik attachment?  Ik klik op 3 oranje puntjes en krijg de keuze tussen link naar reactie en rapporteer?

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

In mijn ziggo lijken het 2 emailaccounts. Ik kan met allebei inloggen en klaarstaande emails bekijken. Ik heb echter met ziggo gebeld en zij vertelde mij dat ziggo altijd maar 1 echte email account heeft, de andere is dan een alias.

Echter in outlook moet ik 2 emailaccounts aanmaken omdat ik 2 emailadressen wil gebruiken. Ik kan daar niet opgeven dat 1 een alias is. Daarom denk ik dat ik ergens in de accountinstellingen van de alias moet verwijzen naar de hoofdaccount. En misschien ook het zelfde spt of ost? bestand gebruiken?

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat betreft verwijderen bestand. voor de overige bijdragen van mij kan ik kiezen voor bewerk, link naar reactie en rapporteer. Bij mijn bijdrage met attachment kan ik de keuze bewerk niet selecteren….  

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Be rt  dank je voor je reactie, voelde al aan me water dat er iets niet klopte, daarom maar jou hulp ingeschakeld. 

 

Ik werk tekort jammer genoeg met Windows10 en Office, sinds 2 jaar nu Apple Macbook dan maar even een extra hulplijn inschakelen. Ook weer geheugensteuntje voor mij.   en TS natuurlijks.(TS=Topic Starter)

RobZwetsloot
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb nu dus Imap. Of moet ik volgens Bert laatste bijdrage Pop gebruiken? Ik had eerst POP, maar toen deed het probleem zich ook voor. Las toen dat ik misschien IMAP moest gebruiken, maar dat hielp dus niet..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RobZwetsloot POP of IMAP, dat is het lastige, je moet zelf de keuze maken, er is geen: het beste advies.

Met IMAP kijk je alleen maar in de mailserver van Ziggo en moet POP haal je de mail binnen op je computer.

Mt IMAP kun je met alle je apparaten hetzelfde zien, haal je met één apparaat iets weg, dan gebeurt / zie je dat ook op de andere apparaten.

Met POP haal je op één computer alles binnen en is er met IMAP niets meer te zien in de webmail of met IMAP, behalve als je een kopie achter laat op de mailserver, dan is het wel te zien met IMAP en met webmail.

Ik zou voor POP gaan, zoals je gewend bent.

 

Nu het verschil tussen een hoofdaccount en een alias.

Voor Outlook bestaat een alias niet, het is een onderliggend mailadres van het hoofdaccount, er is maar 1 mailbox/inbox enz. waar ook de mails verzonden naar het alias in komen te staan.

Wil je een 2e email adres om te kunnen verzenden en ontvangen zul je er een hoofdaccount mailadres bij moeten maken wat geen alias is, in Mijn Ziggo.

Daar kun je onder Producten → Internet een stukje naar beneden scrollen tot E-mailadressen, precies zien wat een hoofaccount is en wat een alias is.

Als je op Wachtwoord beheren klikt, kun je daar ook een alias aanmaken.

Voor een nieuw email adres klik je op ??? dat zie ik niet meer bij mij, alles is in gebruik.

 

RobZwetsloot wrote:

Hoe verwijder ik attachment?  Ik klik op 3 oranje puntjes en krijg de keuze tussen link naar reactie en rapporteer?

Dan is het net na 1 uur, tot die tijd kun je verwijderen, ik zal een Ziggo moderator vragen dit te verwijderen.

Uitgelicht topic