Outlook (en ook Windows Mail) (sub)folders via IMAP op Windows 10 juist laten synchroniseren.

• 28 juni 2019
  • 0 Reacties
  • 225x Bekeken

Gisteren ben ik het slachtoffer geworden van verloren mails nadat ik die in Outlook had verplaatst. Ik had een nieuwe map aangemaakt in Outlook en zag op mijn telefoon dat die daar bereikbaar was en had toe al (onterecht bleek later) het vertrouwen dat mail daar ook netjes in gesynchroniseerd zou worden. De daar naartoe verplaatste mails zijn echter nu onvindbaar. (Mocht iemand een tip hebben, ik hou me van harte aanbevolen)

Als ICT-er liet me dit niet los en wilde oplossen dat niet alleen de helft, maar alles juist functioneert. Ik maak gebruik van Office Klick-to-Run en heb dus altijd de meest recente versie van Outlook. Hierdoor loopt veel documentatie op Internet achter wat betreft afbeeldingen e.d. Daarom maak ik hier bewust gebruik van de Engelse termen en zo min mogelijk plaatjes en menuverwijzingen.

De service desk was niet instaat me verder te helpen (tja...) en een zoektocht over Internet bracht me op een syntax aanpassing van de gebruikte poorten en beveiliging. Deze zijn centraal opgeslagen in 'Settings', 'Accounts', 'Email & accounts'. Binnen Outlook zijn deze instellingen ook aanpasbaar via de gebruikelijke accountinstellingen. (Zijn twee wegen die na dezelfde instellingen)

Ga via 'Accounts' naar 'Manage' van je Ziggo account en ga naar 'Options for syncing your content'
Ga naar 'Incomming en outgoing mail server info' en maak daar de volgende aanpassingen:
Verander 'imap.ziggo.nl' in 'imap.ziggo.nl:993'
Verander 'smtp.ziggo.nl' in 'smtp.ziggo.nl:587'
Uncheck 'Require SSL for incoming email'
Uncheck 'Require SSL for outgoing email'

Zie de afbeelding.

Nadat ik deze aanpassingen had doorgevoerd functioneerde Windows Mail meteen en in Outlook functioneerde alle nieuwe veranderingen (mappen en verslepen) m.u.v. de reeds aangemaakte mappen. Ik heb dat bij mezelf werkend gekregen door het mail account in Outlook te verwijderen, herstarten en opnieuw (HANDMATIG) aan te maken.

Nog geen reactie

Help dit topic op gang

Reageer