peterberends

Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Outlook app synchroniseert mappen niet met de Ziggo webmail

Ik probeer al een tijdje voormekaar te krijgen dat als ik een map aanmaak op de Outlook app voor android, hij ook gesynchroniseerd wordt met de webmail. Alleen krijg het niet voorelkaar.

Situatie nu: Ik maak een map aan in de Outlook app, verplaats wat mailtjes naar de desbetreffende map en kan de map incl. mailtjes niet meer terugvinden in de webmail en dus ook niet op een ander apparaat. Ik vermoed een synchronisatie probleem, maar kan niet vinden wat ik fout doe.

Nou ben ik dus bang dat ik een keer mijn telefoon opnieuw moet instellen en dus al mijn mails kwijtraak. Ik gebruik uiteraard IMAP en heb het geprobeerd via 'account opnieuw instellen'. Verder is de telefoon een android telefoon (samsung).

Wie o wie zou me uit de brand kunnen helpen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
peterberends wrote:
hoe kan ik de mappen tevoorschijn halen? Ik kan de mappen niet verwijderen in de apps omdat ze daar simpelweg geen optie voor hebben, dus enigste manier is via de webmail (maar die ziet ze weer niet).

Kun je de mappen in Outlook een andere naam geven?
Dan zou je daarna de map met de gewenste naam aan moeten kunnen maken via Webmail en vervolgens alle mailtjes in Outlook ook verplaatsen naar die nieuwe map.

PS: wat hanh ook al schrijft in zijn tweede alinea :yum:

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7511Likes
Het zou wel moeten werken outlook en de webmail met synchroniseren.

Had je al gekeken of bij instellingen ergens een synchronisatie optie uit staat, zoweel outlook als webmail, dat zou een optie kunnen zijn.

Anders even opnieuw installeren op de telefoon, wil ook wel eens helpen.
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Goedemiddag peterberends,

Is het inmiddels gelukt met de synchronisatie?

Groet,
Gianna
peterberends
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Gianna Ziggo,

Nee ik kom er helaas niet uit!

Groet, Peter
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes
Dat is jammer om te lezen! 😞 Kun je aangeven wat je allemaal al hebt getest en geprobeerd? Dan denken we met ze alle met je mee!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
peterberends Kijk eens in de webmail van Ziggo, als je daar al je mails ziet staan, kun je de app gerust verwijderen en opnieuw instellen.

Voor zover ik weet hoef je alleen je Ziggo emailadres in te vullen en het wachtwoord, de rest wordt vanzelf door de mailserver van Ziggo toegevoegd in de instellingen van de Outlook app.

De gebruiksaanwijzing van de Outlook app:
https://support.office.com/nl-nl/article/e-mail-instellen-in-de-app-outlook-voor-android-886db551-8dfa-4fd5-b835-f8e532091872
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Misschien wat omslachtig, maar ik denk wel dat dit werkt. Wat als je een nieuwe map niet in Outlook aanmaakt, maar in de Webmail? Ik verwacht dat die map wel naar alle apparaten gesynchroniseerd wordt en dan kun je verder in Outlook (en op andere apparaten) alle mailtjes naar wens verplaatsen.
peterberends
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Mark Ziggo Gianna Ziggo Be rt Ben inmiddels na wat testen erachter gekomen wat er aan de hand is;
Nadat ik wat andere E-mail apps heb uitgeprobeerd om te kijken waar nou precies het probleem lag, ben ik erachter gekomen dat de mappen die ik had aangemaakt in de Outlook app wel degelijk gesynchroniseerd waren met het email account.

Ik ben daar als volgt achter gekomen; Onder 'mijn mappen' in de webomgeving van de Webmail maakte ik een map aan met dezelfde naam als een map die ik al had aangemaakt via de outlook app. Ik krijg dan de melding dat ik al een map heb met dezelfde naam.

Raar want ik kan die map niet zien in de Webmail. Tevens kan ik de mappen alleen zien op mijn telefoon en niet op mijn laptop (Office 365). Dus nu is mijn vraag hoe kan ik de mappen tevoorschijn halen? Ik kan de mappen niet verwijderen in de apps omdat ze daar simpelweg geen optie voor hebben, dus enigste manier is via de webmail (maar die ziet ze weer niet).

Dus ik zit op het moment een beetje vast :disappointed_relieved:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Heel simpel. Maak te synchroniseren mappen uitsluitend aan mbv Webmail.
Dan komen ze overal in beeld. Is IMAP foutje van Ziggo Mail.
Vergeeflijk? Nou nee, eigenlijk niet.

Je begrijpt: let goed op met mappen die je al aanmaakte en dacht te gaan synchroniseren.
Geef ze voor de zekerheid eerst ff een tijdelijke andere naam. Dan met Webmail de definitieve Mappen aanmaken.
En tenslotte de boel 'moven' van tijdelijk gemaakte naar de definitieve Map.
Ter afsluiting de tijdelijke mappen weggooien.

Got it?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
peterberends wrote:
hoe kan ik de mappen tevoorschijn halen? Ik kan de mappen niet verwijderen in de apps omdat ze daar simpelweg geen optie voor hebben, dus enigste manier is via de webmail (maar die ziet ze weer niet).

Kun je de mappen in Outlook een andere naam geven?
Dan zou je daarna de map met de gewenste naam aan moeten kunnen maken via Webmail en vervolgens alle mailtjes in Outlook ook verplaatsen naar die nieuwe map.

PS: wat hanh ook al schrijft in zijn tweede alinea :yum:
peterberends
Topicstarter
Level 1
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nou ik ben eruit gekomen hoor! Dmv de Samsung Mail app heb ik de 'onvindbare' mappen verwijderd en alle mappen aangemaakt via de webmail.
Omslachtig as hell maar goed we weten ons te redden! Dank voor alle hulp van iedereen!

Uitgelicht topic