RHPJanssen

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Outlook 2010 POP3 verwijdert emails niet meer van server

Sinds kort worden emailberichten die ik met Outlook 2010 via POP3 ontvang niet meer van de server verwijderd.
Ik kan mail ontvangen én verzenden, dus de email/poort instellingen zijn correct.
De Outlook optie 'Kopie bewaren op server' staat UIT.
Toch blijven de berichten, na ontvangst in Outlook 2010, (ook) op de server aanwezig.
Dat was niet/nooit zo.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@All,

De werkzaamheden met betrekking tot de mailservers zijn inmiddels afgelopen, de laatste aanpassingen zijn vannacht verricht.

Vanaf nu mogen alle klanten die via POP3 hun e-mail verwijderen, geen problemen meer ervaren dat de e-mails op de mailserver blijven staan.

Bekijk in context

293 Reacties 293
Knight who says

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes
Beste RHPJanssen,

Dit probleem ligt m.i niet aan je Outlook. Bij mij doet zich sinds vandaag namelijk hetzelfde probleem voor bij mijn e-mail.
Mijn e-mailprogramma op mijn PC (Thunderbird instelling POP3) zou bij het downloaden van berichten deze moeten verwijderen van de server.
Op mijn mobile apparaten met IMAP-instelling zouden de e-mails moeten verdwijnen nadat ze op de PC zijn gedownload. En dat gebeurt sinds vandaag dus niet meer.
Ik heb ook even ingelogd op Ziggo-webmail en daar blijken de berichten ook nog te staan. Dat hoort dus niet.

Het kan volgens mij dus niet anders zijn dan dat dit probleem bij Ziggo zit.

Groet
RHPJanssen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Thanks ! Mee eens !
RHPJanssen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Doorgegeven aan Ziggo Helpdesk die t issue met verwijzing naar deze post doorzetten.
Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Is blijkbaar inderdaad een Ziggo probleem want ook bij mij blijven de mails sinds vannacht op de server staan. Outlook (2010) instellingen zijn niet veranderd, heb ik gecontroleerd.
Sjaool

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hier hetzelfde probleem. De mail lijkt te worden gewist maar blijft gewoon op de Ziggo mailserver staan. Ik heb alles met de hand moeten verwijderen. De fout lijkt dus inderdaad bij Ziggo te liggen.
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@All,

Ik heb het een en ander intern bekeken en ook navraag gedaan of we hier meer meldingen over binnenkrijgen. Er is op dit moment nog geen storing bij ons bekend.

Speelt de storing nu nog steeds? Zo ja, dan ontvang ik graag een terugkoppeling van jullie en maak ik er werk van. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dirkie

Level 7
  • 147Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Bij nog steeds het geval.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Bij mij loopt het verwijderen 3 dagen achter op de opdracht in Outlook.
Het lijkt 3 dagen geleden begonnen te zijn met niet meer verwijderen.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je zou (indien de kennis aanwezig is) even kunnen telnetten aar de mailserver en dan handmatig via telnet een mail verwijderen en dan kijken of hij ook echt weg is.
Als de mail dan wél weg is ligt het aan outlook, zo niet dan ligt het bij Ziggo, want de commando's voor de mailserver zijn gelijk.
ak78

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij hetzelfde probleem, ik gebruik al jaren Mozilla Thunderbird via POP3, en de e-mail werd altijd netjes van de server afgehaald. Maar nu blijven de e-mails er gewoon op staan.

Getest met twee verschillende accounts, en beide hebben hetzelfde probleem.
weissman

Level 1
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Zelfde probleem, bij ons met Outlook 2013.
Sinds 10 augustus komen de met pop3 opgehaalde berichten wel normaal in mijn Outlook inbox, maar blijven ze ook op de Ziggo-server staan.
Ook als ik ze lokaal in Outlook verwijder.
Boddens

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde probleem, met Outlook 2016 en pop account - emails blijven sinds 10 augustus op de server staan, ondanks instelling in Outlook om geen berichten achter te laten op de server na ophalen mail in Outlook zelf.
Elegast

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook met Thunderbird. Alle e-mails met een pop-account blijven sinds 10 augustus op de server staan. Als ik de e-mail via mijn telefoon verwijder (imap) wordt de e-mail wel van de server verwijdert.
Sjaool

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik vind het dus vervelend omdat ik mijn smartphone en tablet alleen gebruik om de mail te lezen en de laptop met Mailwasher om de mail van de server te verwijderen. Ik begrijp dat dit met imap niet kan? Ik maak namelijk iedere dag automatisch een backup van mijn mail en vind het onzin dat mijn mail inclusief spam op de server van Ziggo blijft staan. Nu moet ik dus iedere keer op webmail inloggen om de mail te verwijderen? Niet echt handig.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ik heb het als zijnde storing gemeld bij de KS, ook gemeld dat hier op de community veel meldingen zijn en het geen individueel probleem is, het zou als storing doorgezet worden.
Knight who says

Level 6
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes
Er is na het opstarten van deze discussie door RHPJanssen nog een andere discussie opgestart waar dit probleem ook aan de orde komt.
"POP e-mail sinds gisteren IMAP geworden ?":
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/pop-e-mail-sinds-gisteren-imap-geworden-20176

Enne @Be rt en @Serkan Ziggo: Ik vind het wel heel raar om dit probleem als een storing te benoemen. Ziggo moet gewoon stoppen met dit soort ongein en als ze wijzigingen in hun systemen doorvoeren deze eerst fatsoenlijk testen en niet maar wat doen en dan afwachten of er mensen gaan klagen.

En dan nog even dit: zomaar sinds gisteren krijg ik geen e-mailmeldingen meer dat er reacties in deze discussie zijn bijgekomen.

Groet,
adschoenmakers

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serkan Ziggo wrote:
@All,

Ik heb het een en ander intern bekeken en ook navraag gedaan of we hier meer meldingen over binnenkrijgen. Er is op dit moment nog geen storing bij ons bekend.

Speelt de storing nu nog steeds? Zo ja, dan ontvang ik graag een terugkoppeling van jullie en maak ik er werk van. Alvast bedankt voor jullie reacties.


Ja speelt nog steeds
TifKag

Level 4
  • 39Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Serkan Ziggo wrote:
@All,

Ik heb het een en ander intern bekeken en ook navraag gedaan of we hier meer meldingen over binnenkrijgen. Er is op dit moment nog geen storing bij ons bekend.

Speelt de storing nu nog steeds? Zo ja, dan ontvang ik graag een terugkoppeling van jullie en maak ik er werk van. Alvast bedankt voor jullie reacties.


TifKag wrote:
Zoals ik het nu zie, zit de fout in webmail, want als ik de mail eenmaal heb binnengehaald met mijn client (die ingesteld staat op mails van de server verwijderen), zegt mijn email notifier (die ook op de server kijkt) dat er geen mails meer zijn.

Maar in webmail worden de betreffende mails niet verwijderd.

Net nog even geprobeerd: via GMail een bericht naar mijn ziggo adres gestuurd.
Met mijn E-Mail client (POP3) opgehaald.
Met mijn Tablet (POP3) was daarna de mail niet meer op te halen.

Dus de Mail word zo te zien wel degelijk van de server afgehaald.
Maar blijft WEL zichtbaar in Ziggo Web-mail.
--------------------------------------------------------------------------
Bovenstaande heb ik gepost in het andere Topic.
Ik dacht dat het duidelijk genoeg omschreven is.

Dus, Ja............ het speelt nog steeds
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Knight who says NI schreef: "Enne @Be rt en @Serkan Ziggo: Ik vind het wel heel raar om dit probleem als een storing te benoemen."

Ik ben uitgegaan van onderstaande definitie, ik weet ook geen ander woord om de Klanten Service kenbaar te maken dat het om een een niet werkend deel van hun informatiesysteem gaat.

Storing: Een storing is iedere gebeurtenis waardoor de werking van een geautomatiseerd informatiesysteem afwijkt van de beoogde werking, zonder dat daarbij sprake is van opzet, dan wel calamiteit.

Uitgelicht topic