Vraag

Oud mail account gehackt

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
He voor aanmaken paypal account moesten wij juist geld overmaken van bank naar paypal dacht ik, maar is lang geleden.
Dat bedoelde is of ik snap het verkeerd, dat juist bij jou gewone bank geld afgeboekt kan worden middels alleen gegevens uit / met emailadres is echt niet normaal!

Welke bank indien zo?

Bij de meeste machtigingen waar e.a fout gaat / kan gaan is overigens dan vaak de bank verplicht e.a. te bewijzen enz, te vergoeden.

Nogmaals autoriteit persoonsgegevens, daar zoals je hierboven kan lezen het te lang laten bestaan van eigenlijk vervallen emailadres en alle mails inbox uitbox enz vaker voorkomt.

code:
Als men niet een keer echt op de vingers getikt gaat worden daarover zal er weinig actie komen en kan de volgende oude mailbox met gelekt info's uit oude databreaches het volgende slachtoffer zijn.  Dus alle oud emailboxen van ieder die nog steeds actief zijn lopen risico!

Overigens oude mail en mailboxen ook uit programma's oude pc's en devices zijn een groot risico en vergeet men vaak bij o.a. oud medewerker enz goed te verwijderen. ( heb dit vaker bij de hand gehad, men kan namelijk indien een medewerker bij bedrijf weggaat ( moet men de mailbox wissen daar ook vaak privezaken in) middels backup/restore weer e.a. terugzetten / oproepen en ook dat komt veel voor) ) .

Bij jou heeft ZIggo je complete archief (mail) gewoon bij de vuilnis gezet zonder dit te versnipperen. ( analoog gezien)
Reputatie 2
Badge +5
Walvis81 schreef:

Even ter verduidelijking,

het oude @home adres is nog steeds actief, want met het toenmaals aangemaakte wachtwoord komen nog steeds mails binnen op dit account.
ook dus de mails waarin men aangeeft mijn bank iban telefoon en adres te hebben en men geld eis en anders chantabele acties onderneemt.
deze gegevens zijn in de mails genoemd en kloppen dus ook, aaansluitend op de gebeurtenissen die plaatsvinden.

Je kan dus zelf nog wel inloggen op je e-mail account? Ja, wat is nu wijsheid om te doen. Bij het laten blokkeren/verwijderen van je e-mail account vernietig ook direct al het bewijs (logfiles), etc. Maar als je zelf nog kan inloggen op je account en je doet/deed dat ook, dan is dat ook niet sterk. Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Wel is duidelijk dat Ziggo hier in gebreke is gebleven. Die had direct het e-mail account moeten verwijderen bij het opzeggen van het abonnement. Dat is hun aan te rekenen. Het wordt tijd dat deze discussie opgepikt wordt door een moderator.
Reputatie 7
Badge +31
@Walvis81 Heb je al contact gehad met de chat?

Zo nee, probeer eens te chatten, maak eerst kopiën van alle mails die je hebt, want als ze het account verwijderen is het ook echt weg.

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 7
Badge +31
Het ligt inmiddels ook bij de Ziggo moderators.
Reputatie 4
Badge +2
Pff als je toegang hebt tot mail kan je toch forwarden. of printen naar pdf printer.
Ziggo heeft toch log files die zouden ze bij en voor aangifte dit dan aangeven dat ze moeten bewaren
Reputatie 4
Badge +2
Natuurlijk wel alles waar je met die mailadressen ergens gekoppeld hebt aan accounts, die mails printen en die account / firma's enz waarschuwen.

Marktplaats en co enz. anders krijg je ook bij zulke mogelijk een ... naam

Je kan en mag het emailadres zelf niet meer gebruiken, dus zorg dat je dat met voldoende bewijzen doet dat dit mailadres van jou was.

Is nu mits gekoppeld aan je echte naam enz wat makkelijker ( Privacy wetgeving) en zou binnen een paar weken alles rond moeten zijn, opvragen privacy gegevens en wissen gegevens daarna.

Dus STAP1 is echt eerst opvragen bij elke firma en dienst wat ze van je hebben voor de documentatie, daarna de wijziging / wissen, en indien reeds misbruikt aanvraag voor log files. Waar spoed is deze aanvraag in 1 zou denk ik ook moeten kunnen, inclusief blokken/inactief zetten van account.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-inzage

DEZE kan ook dan blijft alles nog intakt enz.
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-beperking-van-de-verwerking

Liepen er zaken DIGID, belastingdienst, Gezondheid enz over deze mail dan ook daar e.a. regelen. ( BIJ DIGID gaat volgens mij nog een deel per post en afhalen maar ok..)
Reputatie 7
Hoi @Walvis81 , ik kijk graag wat ik voor jou kan betekenen in deze vervelende situatie! Kun je mij een privébericht sturen (op mijn naam klikken > bericht sturen) met daarin je postcode, huisnummer en het e-mailadres waar het om gaat? Dan gaan we dit zo snel mogelijk uitzoeken.

Reageer