Vraag

Oud mail account gehackt


Hallo,

ik heb nog een oud mail adres uit het @home tijdperk.
nadat ooit mijn ziggo abonnement is beëindigd, is dit account helaas gewoon actief gebleven.

daar ik geen abonnee van ziggo ben kan ik dus niet op mijn ziggo inloggen om hier iets aan te kunnen veranderen.

vanuit dit mail adres worden vreemde mails naar anderen gestuurd en ik word er ook op benaderd met als doel chantage en geld te verkrijgen.

zeer graag actie en dit oude mail adres opheffen.
verscheidene keren maar de helpdesk gebeld, ondanks beloften mij terug te bellen en deze zaak op te lossen komt men dit niet na.

graag alsnog dit oplossen, wellicht is een gang naar de geschillencommissie telecommunicatie een oplossing?

32 Reacties

Goedenavond,

Misschien is het verstandiger om dit met Ziggo zelf te bespreken. Op dit forum helpen klanten elkaar voornamelijk. Eens in de zoveel dagen komt er een moderator langs om te kijken naar de topics.

Het snelste contact is natuurlijk telefonisch, maar aangezien je dat al een aantal keren hebt gedaan is het misschien verstandig om een e-mail naar Ziggo te sturen. Je kunt ook nog andere contactopties vinden op de contact pagina. Je vind hier o.a. ook een live chat, waarmee je direct met een Ziggo medewerker in gesprek komt.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +31
De chat is het snelst en geeft soms meer mogelijkheden:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
Reputatie 4
Badge +2
Kijk wat je nog hebt uit die tijd aan overeenkomsten.
Als daar ergens uit blijkt dat email gelijk komt te vervallen enz bij opzegging abbo, zal dit ook plaats gevonden moeten hebben.
Wat dus ook kan is dat dan na die tijd dat adres geblokt is ( plm 6 maanden bijvoorbeeld)
Dat het emailadres gewoon legaal door een andere is aangemaakt al dan niet via een legaal gewoon of gehackt ziggo account.

Komt er abuse van deze mail lees dan Abuse enz door en contact naar abuse@ziggo.nl met alle voorbeelden enz zoals in de help hier ergens op de site staat.
Dit neemt 4 tot 5 werkdagen in beslag zegt men, bij meer werkdagen contact opnemen enz.

Succes.

Hopelijk heb je nog info's van contract teksten en bevestiging opzegging enz, wel handig vooral in zulke gevallen als dit.

Als men het mailadres legaal heeft verkregen , dan kan alleen die chantage en co mails je nog helpen bij abuse.
Reputatie 7
Badge +31
@Zpiep Ik ga ervan uit dat TS nog zijn mail binnen kan halen en/of via webmail kan zien, omdat hij precies weet wat ermee gebeurd en wat er binnenkomt.

Als het van iemand anders is inmiddels, kun je er niet meer in je inbox en outbox.
Reputatie 2
Badge +5
Ik denk zelf dat het e-mail adres helemaal niet meer bestaat bij Ziggo. Tenminste zo hoort het te zijn als je je abonnement opzegt.

Waarschijnlijk zwerft dit e-mail adres nog rond op de verschillende spamlijsten.

Lees anders dit even: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606

Hoe komen ze aan mijn e-mailadres?Vaak staat jouw e-mailadres ergens online, er zijn geautomatiseerde programma’s die constant het hele internet afspeuren op zoek naar adressen. Er staan zelfs hele databases online met 1,4 miljard gelekte gegevens, dit was onlangs ook in het nieuws.
Of ze hebben gewoon gegokt en sturen een e-mail naar markziggo, markziggo1, markziggo2, mark.ziggo, mark_ziggo, …

Reputatie 7
Badge +31
Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.
Reputatie 4
Badge +2
Be rt schreef:

Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.



Tja indien de voorwaarden over beeindigen abbo anders zeggen, heeft Ziggo mogelijk een probleem of mede probleem bij bijv gehackte en of spammende/ chanterende account in zulke gevallen.

A zeggen en B doen dit die A ook nog op papier vastleggen verwacht men niet als gebruiker die een ABBO opzegt.

Als er dan een eigenlijk reeds vervallen emailaccount privacy gegevens lekt hoe dan ook wel of niet gehackt vraag ik me af wie verantwoordelijk is.?

Ik hoop dat ze dit na de nieuwe privacy wetgeving van kracht is niet meer hebben laten plaats vinden, het onverwacht toch door laten lopen van mailaccounts bedoel ik!?
Reputatie 2
Badge +5
Be rt schreef:

Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.


Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo? Of worden e-mail adressen heruitgegeven? Dat lijkt me een kwalijke zaak. In dit geval gaat het om een @home.nl adres, die worden sowieso niet meer verstrekt.

@Walvis81 Check anders je e-mail adres eens op deze site: https://haveibeenpwned.com
Reputatie 4
Badge +2
bburgg schreef:


Be rt schreef:

Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.

Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo? Of worden e-mail adressen heruitgegeven? Dat lijkt me een kwalijke zaak. In dit geval gaat het om een @home.nl adres, die worden sowieso niet meer verstrekt.




Hmm iedereen kan emailadressen die vervallen zijn en waarvan de blokeertijd voorbij is gewoon vastleggen hoor. Of @home toen nog kon weet ik natuurlijk niet de data staan er niet bij dat e.a. opgezegd en mogelijk opnieuw aangemaakt door een ander.

Kan een hack zijn maar ook dus legaal aangemaakt/aangevraagd enz.

Kan echt niet zo zijn dat als iemand ergens een emailadres heeft dat bij die partij beeindigd dat emailadres voor altijd geblokt blijft en is ook niet zo.
Reputatie 2
Badge +5
Zpiep schreef:

Kan echt niet zo zijn dat als iemand ergens een emailadres heeft dat bij die partij beeindigd dat emailadres voor altijd geblokt blijft en is ook niet zo.


Nou, eenmaal opgeheven Gmail adressen (Google accounts) worden niet meer opnieuw gebruikt.
Reputatie 4
Badge +2
Zeg nooit nooit hihi 😊
Mijn oude mailadres en account zijn nog steeds actief.
Ben over gestapt naar KPN glasvezel.
Hoe krijg ik die rotzooi van Ziggo gesloten?
Genoeg contact gehad met Ziggo, maar er wordt iedere keer beloofd,
dat het snel gebeurt . Ja en wat is snel bij Ziggo 2025?
Reputatie 4
Badge +2
Je hebt de contract en opzeg gegevens enz nog?

Volgens mij is het simpel als je vraagt om alles van jou te verwijderen, zou men dit alleen al om de nieuwe Privacy wet moeten doen, evenals indien je vraagt om al jou gegevens die bij ZIggo ergens bekend zijn ze die jou binnen redelijke termijn moeten doen toekomen.

Hiermee kan je dan weer gericht e.a. laten verwijderen enz.
Zoek even met https://duckduckgo.com/ op je rechten en plichten GPDR privacy enz

https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/recht-op-inzage

https://www.ziggo.nl/privacy
Reputatie 7
Badge +17
Even nog, met spoofing kun je elk Email adres gebruiken wat je maar wilt, dan is er dus niks gehackt, en er is geen provider die daar iets aan kan doen.
Reputatie 7
Badge +31
bburgg schreef:


Be rt schreef:

Ziggo mail adressen kunnen soms nog jaren lang gebruikt worden, blijkt uit de praktijk, die hier op het forum beschreven wordt, zo nu en dan.

Bedoel je door gebruikers die officieel geen abonnement meer hebben bij Ziggo?



Ik bedoel bij gebruikers die al jaren geen Ziggo abonnement meer gebruiken. @bburgg

Email adressen worden na een bepaalde tijd ook weer vrijgegeven voor hergebruik, maar dan kan de oorspronkelijke eigenaar er natuurlijk niet meer in door het andere wachtwoord wat dan gebruikt wordt.
Reputatie 4
Badge +2
Steefb schreef:

Even nog, met spoofing kun je elk Email adres gebruiken wat je maar wilt, dan is er dus niks gehackt, en er is geen provider die daar iets aan kan doen.




Hoezo niets aan te doen?

rejected EHLO or HELO domeinnaampjes: Bad HELO - Host impersonating domain name


en meer van dat soort mogelijkheden om te blokken middels ook SPF,DKIM,DMARC enz

Dus bedoel blokken middels beveiliging en antispam enz settings is wel mogelijk, verder gaan die ip's en dan steeds weer op een list komen, echter dat gaat zo hard daar er al tig zeg maar duizenden bijv hacked ziggo en kpn aansluitingen zijn welke men als ip gebruikt en even snel switcht met een script. Er komen er dagelijks genoeg op visite. 👺
Badge +8
@indalo1949 geeft aan dat het account nog actief is. Ik neem aan dat hij daarmee bedoelt dat hij zelf ook kan inloggen op dat account. Ik zou vanaf dat account een mail naar abuse@ziggo.nl sturen met de vraag het te sluiten.

Afzender spoofen kan dan nog steeds, maar veel providers zullen deze niet meer accepteren, aan de hand van SPF.
Reputatie 4
Badge +2
efok schreef:

@indalo1949 geeft aan dat het account nog actief is. Ik neem aan dat hij daarmee bedoelt dat hij zelf ook kan inloggen op dat account. Ik zou vanaf dat account een mail naar abuse@ziggo.nl sturen met de vraag het te sluiten.




Staat actief en ook "gehakt" dus neem aan dat ze daar niet meer bij kunnen. 😉
Anders was een ander wachtwoord enz een oplossing.
Badge +8
Nee, want als je geen klant meer bent, kun je niet in MijnZiggo, en daar moet je het wachtwoord aanpassen.

(Iedereen noemt tegenwoordig alles direct “gehackt”, maar dat staat nog te bezien)
Reputatie 5
Badge +11
Kort samengevat, zijn er 2 mogelijkheden

1) Emailadres van voormalig Klant is daadwerkelijk nog in de lucht en is gehacked
-> Klantenservice contacteren (met oud-klantnummer bij de hand indien bekend) en verzoek tot verwijderen Emailaccount doen.
2) Emailadres van voormalig Klant wordt als afzender gespoofed
-> Kwaadwillenden laten het lijken alsof ze versturen vanaf het @home.nl-adres, maar dit is in feite niet zo. Hier kan Ziggo niks tegen doen.
Reputatie 4
Badge +2
efok schreef:

Nee, want als je geen klant meer bent, kun je niet in MijnZiggo, en daar moet je het wachtwoord aanpassen.

(Iedereen noemt tegenwoordig alles direct “gehackt”, maar dat staat nog te bezien)


Klopt had ik al aangegeven zo ook daarom gehakt geschreven hihi
dank voor alle reacties en tips.

mijn abonnement is sinds april dit jaar beëindigd, in de overeenkomst staat dat mijn mail adres dan tevens vervalt.
dit is niet gebeurt. Op vernoemde mail adres heb ik vreemde mails binnen gekregen. Tevens zijn er personen vanuit mijn oude inbox aangeschreven. Tevens het volgende:

uit de mailbox zijn verscheidene gegevens in verkeerde handen gekomen zoals bankrekeningnummer, adres en telefoongegevens, iban enz.

Nadat er vreemde af en bijschrijvingen hebben plaatsgevonden heb ik contact gehad met verschillende instanties. De meest schrikbarende vond ik in het feit dat er met dit mail adres, mijn bankrekeningnummer, een Paypal account is aangemaakt.
Niet eens wetende dat dit mogelijk is met slechts enkele gegevens.

van Paypal heb ik de bevestiging, ook op schrift, dat mijn bankrekening daarin is gekoppeld, de tenaamstelling en het adres van de Paypal account zijn echter van een geheel ander persoon. Om privacy redenen wil men deze niet prijs geven.
dit heb ik tevens op schrift van Paypal.
Uiteraard heeft men dit onderzocht en onmiddellijk mijn bankrekening hiervan losgekoppeld.
vervolgens zijn er via mijn mail adres en bankrekening diverse machtigingen afgegeven en daadwerkelijk afgeschreven van mijn rekening.
uiteraard na contact met de bank alles laten storneren. De bank kan mij niets anders aanraden dan een ander rekening nummer te nemen. Verbaast mij werkelijk dat een iban en tenaamstelling nog steeds niet geverifieerd worden.

kortom, ik ben werkelijk ten zeerste verbaast wanneer men een e-mail account heeft gehackt, wat er vervolgens allemaal kan gebeuren.
zeer frustrerend dat ik dit mail adres niet geblokkeerd krijg. Verder zal ik het per aangetekende brief met Ziggo trachten op te lossen, echter is er al behooorlijk wat schade gedaan en blijf ik achter nieuwe feiten aanlopen.
Even ter verduidelijking,

het oude @home adres is nog steeds actief, want met het toenmaals aangemaakte wachtwoord komen nog steeds mails binnen op dit account.
ook dus de mails waarin men aangeeft mijn bank iban telefoon en adres te hebben en men geld eis en anders chantabele acties onderneemt.
deze gegevens zijn in de mails genoemd en kloppen dus ook, aaansluitend op de gebeurtenissen die plaatsvinden.
Reputatie 4
Badge +2
Ok in weze kan je dan wegens grove nalatigheid alle kosten mogelijk op Ziggo verhalen als het klopt zoals jij omschrijft.
Ben je niet mee geholpen.

Ik heb boven ook beschreven en zou je echt moeten doen alles wat Ziggo van je heeft in systemen ook uit verleden opvragen ( PRIVACY wetgeving)
Je kan niet weten wat er verder nog is enz.
Daarmee kan je simpel vragen alles werkelijk te wissen en dat moet ook alles binnen termijnen.

Alles documenteren enz.

Gewoon escalatie Ziggo bellen mailen, contact formulier website. enz, aangetekende brief

Gelijk ook direct als je dit nog niet gedaan hebt autoriteit persoonsgegevens op de hoogte stellen, daar er reeds schade aangedaan is en dit blijkbaar nog steeds doorgaat gewoon alles ook al is het misschien dubbel en hard enz naast elkaar doen wat meldingen enz.

Politie aanngifte daar er "identiteits" fraude is idem.

Als je dit achterwege laat en/of niet goed documenteert of te laat enz kan jou weer e.a. aangerekend worden en gaat men verantwoordelijkheid weer afschuiven enz, voorkom dat !

Is geen juridisch advies gewoon wat tips met wat men zo mee kan maken

IK vind overigens vreemd dat men min of meer totaal bij bankaccount kan met alleen gegevens uit/van mailadres ( dat indien zo is dan een overduidelijk veiligheids probleem bij die bank, welke?), bij aanmaken paypal account moet men ter check een klein bedrag overmaken zover ik weet bij de koppeling met bank rekening.

Dus er kan ook duidelijk meer zijn dan alleen mailaccount wat gehackt is! ?

Beste,

er zijn twee kleine bedragen, minder dan en euro naar mijn account over gemaakt.
dit vond ik zeer vreemd daar ik nooit Paypal heb gehad.
na mijn contact met Paypal bleek hierna daadwerkelijk mijn bankrekening aan een account te zijn gekoppeld.
dit schijnt dus mogelijk te zijn, het bevreemdt mij echt.

van wat ik hierboven heb beschreven heb ik uiteraard alles gedocumenteerd. Tevens een afspraak gemaakt bij de politie om aangifte te doen.

Reageer