Beantwoord

Opheffen e-mailaccount in geval van overlijden

• 6 december 2019
  • 7 Reacties
  • 123x Bekeken

Hoe hef ik een emailaccount op na/bij overlijden van gebruiker?

icon

Best beantwoord door Steefb 6 december 2019, 14:49

Allereerst gecondoleerd .

Kijk hier eens,

https://www.ziggo.nl/formulieren/opzeggen-bij-overlijden/

Spreek je liever iemand? Of kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Servicedesk voor Nabestaanden via het telefoonnummer 088 -7177008. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 uur en 17.00 uur.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +26

Allereerst gecondoleerd .

Kijk hier eens,

https://www.ziggo.nl/formulieren/opzeggen-bij-overlijden/

Spreek je liever iemand? Of kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Servicedesk voor Nabestaanden via het telefoonnummer 088 -7177008. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 uur en 17.00 uur.

Reputatie 7
Badge +26

@Ronaldo - 2   

Wat @Steefb aangeeft is het opheffen of overdragen van een abonnement na overlijden. Als het e-mail adres van een overledene onderdeel is van een account van een ander, dus een extra e-mailadres in dat account, kunt u in mijn Ziggo dat adres (laten) verwijderen.

Dag Steef,

Dank voor je snelle reactie. Het gaat mij niet om het hele contract (want mijn vrouw wil vast nog wel TV blijven kijken) maar alleen om mijn e-mailadressen.
Ik heb er 2 en wil er in ieder geval alvast 1 opzeggen.

Dus eigenlijk nog 2 vragen.

Groet, Ronaldo - 2

Hi @Ronaldo - 2. Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Ik schrik een beetje van jouw berichtje. Als ik het goed begrijp wil je weten hoe jij een e-mailadres van jezelf kunt verwijderen in geval van overlijden. Hopelijk heb ik het in dit geval niet bij het rechte eind, maar anders wil ik jou en jouw vrouw alvast heel veel sterkte toewensen. :cry:

​​​​​​Zoals @Jan F. terecht opmerkt kun je in jouw Mijn Ziggo account zelf een e-mailadres verwijderen. Je gaat dan naar ‘Producten', ‘Internet’ en gaat naar ‘e-mail instellingen’. Als je op het e-mailadres klikt, dan opent zich een nieuw scherm. Je kunt dan klikken op 'Verwijder e-mailadres'. Dit is alleen mogelijk bij een sub-account of e-mail alias. Een hoofd e-mailadres kan niet worden verwijderen. 

Het abonnement staat momenteel op jouw naam. In geval van overlijden en als jouw vrouw het abonnement wil blijven behouden, dan is het formulier van @Steefb wel van belang. Het abonnement wordt dan op naam van jouw vrouw gezet. Is er nog een hoofd e-mailadres gekoppeld aan de naam van de overleden contractant, dan wordt ook het hoofd e-mailadres hierbij verwijderd. :blush:

Beste mensen,

Dank voor alle medeleven en tips, maar gelukkig ben ik (nog) springlevend.

Ik ben alleen uit voorzorg aan het bekijken hoe ik tzt mijn digitale leven kan (laten) beëindigen. 
Ik heb 1 alias account inmiddels kunnen verwijderen, waarvoor dank.
Het hoofdaccount is dus blijkbaar niet los van het abonnement te verwijderen, het is niet anders. Google biedt hiertoe overigens wel prima mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +35

Dit is ter bescherming van je abonnement bij Ziggo, zodat niet iemand anders het hoofdaccount kan wijzigen naar een ander mailadres en dan allerlei spelletjes met je account kan gaan uitvoeren, zoals opzegging, verhuizing, maximaliseren van je abonnement enz.
Ook wachtwoord kwijt komt naar dat mailadres.

Het hoofdaccount krijgt altijd alle correcties toegestuurd van je abonnement.

Dag Bert,

Dank voor je aanvullende informatie. Helemaal duidelijk waarom mijn hoofdaccount niet los van mijn abonnement kan worden verwijderd!
Wat mij betreft einde discussie/hulpvraag!