hanh Sorry maar vooral mijn laatste reactie dat Ziggo e.a. blokeerd en hun support / technici toegang hebben tot voro ook dit geval belangrijke info's zoals logs en settings en mogelijk zelf indien Ziggo modem ook mee kunnen kijken in modem.
Eigenlijk dit van ons helpers zonde van de tijd is, wij moeten maar raden naar wat er wel of niet aan die kant aankomt en in log files kan staan enz.
Ik heb begrepen dat het ook hier met de inmiddels beruchte u spamt en afsluitdreiging is begonnen vanuit Ziggo.
Dus Ziggo heeft meer info's dan wie dan ook wat die gevallen betreft.
Denk dat het maar eens moet escaleren en Ziggo dan wel voldoende support dient te geven om e.a. op te lossen. :japanese_goblin:
Zelfs als deze persoon gehackt is / mocht zijn op de aansluiting heeft Ziggo daar zelf ook baat bij.
Wij verdoen onze tijd, deze persoon trouwens ook want beste advies is andere mailprovider gebruiken en geen ISP mail, ook dat hebben meerdere en o.a. ik hierboven al reeds vermeld.
Dat scheelt nog meer verloren tijd, Ziggo gaat dan blij zijn omdat.... ok kan men alsnog langs de lijn een "brief" met dringend verzoek aan Ziggo sturen om daar te helpen en tot een werkende oplossing te komen.
Daar er veel van zulke gevallen o.a. ook hier in forum zijn, moet men zoiets meer structureel aanpakken en niet de klanten zelf mee opzadelen zo ook niet dit forum mee vol laten lopen.
Is mijn mening HAN. :wink:
( en door mij geschreven gaat dan uiteindelijk ook tot een oplossing voeren , met als bijkomend voordeel dat hier mogelijk meer mensen wat aan hebben daar het meer algemeen kan gaan worden met druk op Ziggo om daadwerkelijk ook eens oplossingen voor deze gevallen te gaan bieden.) ( Geen ISP mail gebruiken blijft dan nog steeds de beste oplossing in mijn ogen)
En ja ik heb zelf IT support ervaring ook als leidinggevende.
Dacht dat ik het al geschreven had een blokkade ( technisch of wat dan ook) op ip of aansluiting ziet men gewoon in log files of kan men ook daarop testen bij Ziggo support enz enz. dus verdoen we onze tijd als hier geen duidelijk info van Ziggo staat wat dat betreft. ( vooral als alleen Ziggo pop/ smtp via die aansluiting niet werkt, maar dan nog ook als andere niet werken kan men bij Ziggo veel zien)En lijkt alles hier in forum met betrekking tot dit en gelijkende tijdverspilling die ook nog eens onnodig is)Oja wil men als externe niet Ziggo hier werkelijk vooruit komen:Is een andere Zigomail gebruiker met laptop en zijn/haar mail op die aansluiting te laten werken dus via die wifi van deze persoon topicstarter.Dan kan men uitsluiten of het aansluiting of mailaccount betreft, ook dat had Ziggo support bijv kunnen aandragen.:kissing_smiling_eyes:
Als het dan daarmee op de wifi fout gaat nog even testen met netwerkkabel en men heeft e.a. aan info's ( Die Ziggo overigens normaliter reeds in log files enz kan zien)
Dan kan topicstarter ook nog eens met de phone langs bij een ander Ziggo abonee, en via die aansluiting de mail trachten te versturen enz enz.
Zover men binnen Ziggo netwerk dat ondersteund en niet de mailaccount geheel aan aansluiting verbonden is, wat niet zou moeten zijn gezien het wel kunnen werken ook als men vpn gebruikt, echter dan die beruchte brief krijgt....
Dit kan nog steeds:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ook-ik-heb-problemen-met-de-mail-ip-blokkade-36880#post366355
UH ga bijna denken dat men wegens registratie en bewaarplicht enz een keihard soort koppeling aansluiting en mailcombi wenst bij Ziggo, is natuurlijk ook eenvoudiger als gebruikers dan geen VPN en/of andere aansluiting gebruiken, dit ook voor bewijslast / plicht.
Dit buiten het vast laten lopen ( black lists) Ziggo mailserver wegens spammers / hacked mailaccounts enz.