Vraag

ook ik heb problemen met de mail - Ip blokkade?

Toon eerste bericht

42 Reacties

Nou,nou,nou,
wat een boel reacties 🙂
En het leuke is....voel me nu net als bij de helpdesk.
en het zelfde resultaat.( leuk dat jullie onderling discussieren)
mijn uitgaande mail doet het niet !

En dan nu weer in jip en janneke taal, corrigeer me als ik ernaast zit<

Jullie conclusie : Wij weten het niet, ziggo weet het niet ?
De helpdesk laat mensen maar aanmodderen?.
Oplossing, ga lekker met een ander mail adres aan de gang ?
Reputatie 4
Badge +2
meneermaart schreef:

Nou,nou,nou,
wat een boel reacties 🙂
En het leuke is....voel me nu net als bij de helpdesk.
en het zelfde resultaat.( leuk dat jullie onderling discussieren)
mijn uitgaande mail doet het niet !

En dan nu weer in jip en janneke taal, corrigeer me als ik ernaast zit<

Jullie conclusie : Wij weten het niet, ziggo weet het niet ?
De helpdesk laat mensen maar aanmodderen?.
Oplossing, ga lekker met een ander mail adres aan de gang ?

LIKED hihi. 😉

Als je met Wij ook jouzelf bedoeld yep.

Of Ziggo het weet, wie of wat bij Ziggo het kan weten en wie weet weet.

Maar is wel gelijk aan mijn mening / conclusie dusver.

Natuurlijk kan je op jou aansluiting andere mensen met een Ziggomail account en hun devices laten testen, zo ook kan je jou device bij een ander Ziggo abonnee met jou mail enz testen, Dan heb je meer harde info's als "meet / test" resultaten.
Zolang er geen log file met meer info van Ziggo komt van wat hun wel in kunnen zien.

Windows zelf heeft ook nog een eventviewer / log file of daar meer te zien valt.
Reputatie 4
Badge +2
Je kan ook nog vragen / zorgen dat je een ander IP op jou aansluiting krijgt, zou niets uit moeten maken volgens de antwoorden die je van Ziggo hebt maar toch is een simpel testje dan.

Enne dit zou niet kunnen, alleen indien het geen zgn "gekocht" ip van uzelf is wat ik dus niet verwacht daar er nergens over gesproken is?

Dus ook al zou ik overstappen naar een andere provider, staat mijn ip adres vermoedelijk nog steeds ergens geblokeerd voor uitgaande mail.

Je krijgt dan per definitie als het hier over de ISP gaat een ander IP.
Of bedoeld u hiermee een IP ergens gekoppeld aan een maildomein van uzelf?

Zolang hier of forum niet iemand voorbij komt die reeds weet wat het probleem kan zijn omdat deze persoon meer bekend is dan in dit TOPIC aan info's zal het raden en zoeken enz blijven.

Wilt u u Ziggomail zo blijven gebruiken, dan een brief en mail met dringend verzoek oplossing en historie enz naar Ziggo, in ieder geval met alleen bellen heeft u geen bewijzen en info's op papier / mail enz en is bij uitblijven van een oplossing dan extra contraproductief. ( Het is een Ziggo aansluiting en de dienst Ziggomail is ook van Ziggo daar betaald men voor en zou indien aan u kant alles legitiem is gewoon werkbaar moeten zijn)

enne in de combinatie met alles hier uit topic zullen velen/meesten niet snappen wat men hiermee bedoeld ( komt dat van Ziggo support?) met betrekking tot door u omschreven probleem. Ik in ieder geval niet 😉

ben nu al zover dat ik begrepen heb, mijn provider te vragen een rdns (?) uit te voeren.

Ook dat is alleen maar van belang als het om uw eigen maildomein zou gaan waar het probleem mede door veroorzaakt wordt en niet om Ziggomail, ook hier kan ik verder geen info over vinden in dit topic?

Verder met betrekking tot Jip of Janneke , zodra het werkelijk verder wel om echt technische zaken gaat zal dat lastig zijn, en indien u geen tijd heeft of wil besteden aan enig inlezen bijvoorbeeld, dan kunt u een externe "inhuren" dit dan op mogelijk dat ( niet JIp of Janneke) niveau tot een goed einde te brengen. Toch zou ik persoonlijk eerst echt nog eens hard bij Ziggo aan de bel trekken.

Verwijs ze naar dit topic en al u eerdere brieven, telefoons en andere communicatie.

Kijk ook naar o.a. mijn tips over testen : met jou device / ziggomail account op een andere ziggo aansluiting , en andere ziggo abonees hun ziggomail( hun laptop / phone) op jou ziggo aansluiting, evenals ander ip aanvragen.

Want Je zal toch daar Ziggo support je nog niet helpt uit moeten vinden wat meer exact wel of niet werkt:
Dus jou huidige IP.
Je huidige Ziggomail
Of je huidige Ziggo aansluiting ( netwerk thuis)
Of welke combi(s) van hierboven.
Met hulp van iemand anders met ook Ziggo zou e.a. toch moeten kunnen niet dan?

Die testen dan ook nog extra met de TIP van HAN uitvoeren aub.

Technisch toetje.
Je kunt uitsluitend binnen het Ziggo netwerk, thuis dus, smtp.ziggo.nl gebruiken via port 25 en dan zonder versleuteling en zonder login met Email address/wachtwoord.
Dit is voor permament gebruik af te raden, omdat er geen versleutelde verbinding wordt opgezet. Alleen toe te passen als tijdelijke workaround bij een blokkade.

Reputatie 7
Hey @meneermaart . We zijn inmiddels een paar dagen verder. Hoe gaat het nu? Ik zie dat het laatste contact met ons de modem gereset is en we hierna niets meer van je hebben gehoord. Is dit de oplossing voor je geweest?
Goedenavond, Het heeft even geduurd voordat ik kon reageren.
Nee Lycke het heeft allemaal niet geholpen.
Heb alleen nog niemand gevonden met een andere ziggo account om het via ons systeem te proberen.

Het is een rare situatie.

Zelf heb ik een voorgevoel dat het daadwerkelijk iets met het ip adres of de modem heeft te maken. Waarom denk ik dat ?
Naast het mail probleem had ik ook al tijden last van een uitvallende upc mediaspeler.
Zodra er iemand op de wifi zat (telefoon bijv) en stopte kon je de klok er op gelijk zetten dat de mediaspeler uit zich zelf uit ging en begon te loaden.

Heb nu sinds kort een nieuwe gekregen , en wat schetst mijn verbazing, Ook deze doet het.
Updaten begrijp ik maar dacht dat dit alleen snachts gebeurde, Maar niet regelmatig ook op de dag.

Wachtwoorden hebben we al veranderd, fabrieksinstelling etc. Maar blijft een tobbertje

Lijkt er langzamerhand op dat "Big Brother"meekijkt.
Althans dat gevoel heb ik wel eens 🙂

Kort samengevat... ik geloof het allemaal wel, oftewel zucht
Badge +9
Even terug naar de basis:
verzenden via smtp.ziggo.nl op poort 25 werkt ook niet? (=Minder veilig, maar even als test)
Indien wel dan lijkt het me dat er geen ip-blokkade is. Indien niet dan dan wordt dat aannemelijker, maar kunnen we nog wat verdere testen doen.

Even voor de zekerheid, dat wordt dan,
smtp.ziggo.nl;25 ?
Badge +9
Ja,
Smtp server: smtp.ziggo.nl
port 25
geen TLS/SSL
nee, werkt ook niet .:-(
Badge +9
Stapje verder dan.
doe eens Windows - toets +r
type cmd, gevolgd door entertoets

Type in het zwarte scherm
code:
telnet smtp.ziggo.nl 25
helo meneermaart
MAIL FROM: meneermaart@ziggo.nl
RCPT TO: meneermaart@ziggo.nl
DATA
Subject: test
dit is een test
.

Iedere regel hierboven sluit je af met de enter toets.

Je speelt nu zelf even handmatig de rol van je e-mail programma, en stuurt een testbericht naar jezelf. Je zult als het goed is zien dat je antwoordregels van de server krijgt. Kun je die hier eens posten?
Voor meneermaart@ziggo.nl mag je je eigen e-mailadres gebruiken, wat er na helo komt is niet zo belangrijk.
code:
telnet smtp.ziggo.nl 25
helo meneermaart
MAIL FROM: meneermaart@ziggo.nl
RCPT TO: meneermaart@ziggo.nl
DATA
Subject: test
dit is een test
.

Iedere regel hierboven sluit je af met de enter toets.

Na het invoeren van de eerste regel met enter krijg ik deze.

Microsoft Windows [Version 10.0.17134.590]
(c) 2018 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Maarten>
C:\Users\Maarten>telnet smtp.ziggo.nl25
'telnet' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

C:\Users\Maarten>telnet smtp.ziggo.nl 25
'telnet' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Na het invoeren van de eerste regel met enter krijg ik deze.
Badge +9
Oeps, even vergeten dat telnet niet meer out of the box in Windows zit😅

Je kan het aanvinken. Zoek even in je startmenu op Windows onderdelen, en zet de telnet client aan, en probeer het dan nog eens.
https://

Reputatie 7
Hey @meneermaart .

Nou, ik ben er nog een keer heel diep ingedoken, want hier blijf van alles mis gaan.
Wij hebben hier gewoon een simpel programma. Stel het je zo voor; je vult een e-mailadres in en je krijgt te zien of dit adres wel/niet geblokkeerd is. Dit kunnen we ook op klantnummer-niveau en op IP-adres niveau.

Nu heb je in de tijd dat je geen mails kon versturen veel contact met ons gehad. Er is in 1 van de stappen een taak aangemaakt naar onze "abuse" afdeling om de blokkade te verwijderen. In deze taak moet echter heel duidelijk worden opgenomen wat de klant (jij dus) gedaan heeft om het probleem op te lossen. Dit is simpelweg nodig omdat anders de blokkade direct weer terug komt na het er af zetten.
Omdat dit niet is opgenomen in de taak, is de taak afgewezen en de blokkade nooit verwijderd.

Nu heb je hierna nog vaak contact gehad, waarbij steeds gezegd is "Ja, de taak is al aangemaakt. En gezien ik geen blokkade zie in ons programma, is er geen blokkade meer". Dit zag ik ook de hele tijd als reactie, dus ben ik hier ook vanuit gegaan.

Echter, ik zie nu dat de taak dus afgewezen is en dat de mensen hierna enkel op mail/klantnummer-niveau gezocht hebben naar de blokkade en niet op IP-niveau. Daar moet ik dan ook meteen bij vertellen dat ik niet wist van de mogelijkheid om op IP-niveau te zoeken (en mijn collega's dus waarschijnlijk ook niet). Werk aan de winkel dus, om dit bekender te maken.

Nu dan de oplossing. Want hoe dan ook moet die blokkade er natuurlijk af. Hiervoor moeten we weten wat er is gebeurd en hoe dit opgelost wordt. Heb jij enig idee hoe het kan dat er zoveel mails verstuurd zijn vanaf je IP-adres? En zijn er al stappen ondernomen om dit te verhelpen?
Kijk nou maken we stappen vooruit.

Nee, ik heb geen idee, hoe dit allemaal ontstaan is.
Wij zijn in iedergeval niet schuldig aan het bewust versturen van enige spam of i.d.

Ja natuurlijk zijn er stappen ondernomen .
Ik heb een abbo op Norton, en heb deze alles op al mijn systemen laten lopen.
Tevens een andere progamma , antimaleware bytes.
Hierdoor zijn we een aantal dingen tegen gekomen en verwijderd.

Nog sterker zelfs, we hebben telefonisch doorgegeven wat we zoal hebben gevonden, aan de afdeling abuse.

Ook hebben we alle overige stappen ondernomen.
Nieuw wachtwoord tot 2 keer toe
email progamma verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
En heeeeeeel veeeeel contact gehad met jullie.
Kort samengevat, heb ik alle stappen doorgelopen zoals op jullie site omschreven staan en uitgevoerd.
Echter een kanttekening, er wordt op een gegeven moment op de site gevraagd om jullie antivirus te installeren. Dit heb ik niet gedaan, omdat er bij stond dat dit automatisch inhield dat Norton verwijderd zou worden. Ik betaal niet voor niets een vermogen op jaar basis .
Net betaald en dan al laten verwijderen, vond ik te gortig.
Reputatie 7
Ik zie inderdaad dat er vorige keer doorgegeven is dat er 1 bestand/programma gevonden was tijdens de scan en dat dit verwijderd is. De 'abuse' afdeling geeft hierop aan dat het programma dat verwijderd is, niet in verband kan staan met het verzenden van mails en dat hierom niet te benodigde maatregelen getroffen zijn.
Ik zal vanuit hier nogmaals het verzoek tot deblokkeren indienen en hoop dat deze nu wel wordt doorgezet. De kans bestaat echter dat de blokkade direct terugkomt, wanneer er wel nog iets in je netwerk is dat voor deze verstoring/mailing zorgt.

Hou je me de komende dagen op de hoogte? Als ik een update heb, zal ik deze uiteraard ook geven!

Reageer