Vraag

ook ik heb problemen met de mail - Ip blokkade?


Uitgaande mail is geblokkeerd na een vermeende spam aanslag vanaf mijn kant.
Ziggo tot 3 keer aan de lijn gehad en kan uiteindelijk niet betekenen. Alles klopt de webmail doet het dus moet het goed zijn. Na controle van mijn ip adres blijken er twee blokkades te zijn. Ik, Jip en Janneke taal figuur ( welke dus niets van pc termen begrijpt) ben nu al zover dat ik begrepen heb, mijn provider te vragen een rdns (?) uit te voeren.
Komt iemand dit bekend voor ?
En zo ja, wie , wat ,waar kan dit ?
LET op !!! Jip en Janneke verhaal 🙂

30 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoe verstuur je mail, via welk programma of via een eigen server met een eigen domein?
Ik verstuur mijn mail gewoon dmv de geintegreerde mail progamma's.
Dus bijv met het bijgeleverde mailprogamma van windows 10
Ook gebruik ik wel eens windows live mail.

Eigenlijk wat mij het meeste dwars zit is de ontkenning van Ziggo dat zij niets meer kunnen doen en adviseren dat het altijd goed is een derde partij mail te hebben ( bijv hotmail of gmail) welke het wel doen. Inmiddels ben ik er achter dat ik ergens geblokeerd ben.
gewoon te vinden dmv mijn ip adres in te voeren.
Alles doet het dus mits geen upcmail of alleen als ik het op bijv 4G doe.
Zal ter compleet making alles even uitleggen.
Ik kreeg een brief zoals zovelen ( bron: internet) met de melding dat er spam werd verstuurd vanaf mijn emailadres met als gevolg afsluiting. Tm de gevraagde maatregelen waren voltrokken. Dus, antivirus etc , wachtwoord aanpassing etc.
Tot dusver, ok.
Contact met de afdeling aware ( ?) welke mij vertelde dat alles binnen een dag weer zou functioneren. Na 3 dagen nog geen resultaat en dus weer aan de bel gegaan.
Alle verbindingen online gecontroleerd met de medewerker ( prima hulp hoor) .
Alles zou het moeten doen. Men snapte er ook niets van. Zonder resultaat dus.
Na wederom een dag geen verzonden mail, zelf op onderzoek uitgegaan op het net.
Hier staan legio voorbeelden van dezelfde problemen. Toen met handen in het haar maar eens geprobeerd mijn mail te installeren op de smartphone van mijn zoon. Geen resultaat.
Ziggo beweerde dat het echt aan mijn apparatuur moest liggen.
Toen losgekoppeld van wifi en de kabel, dus 4 G en toen eureka ! de mail kon verzonden worden. Na speurwerk, kwam ik er achter dat mijn ip adres op eensoort blacklist stond.
Is dus te controleren allemaal op het net.
Hiermee wederom aan de bel met ziggo. Nog nooit gehoord van het probleem wat ik had (niets verteld over de blacklist ) Op het web wemmelt het van soort gelijke klachten.
Dus antwoord ziggo : wij kunnen helaas niets voor u doen. zucht.

Zoals eerder gezegd, de ontkenning steekt nog het meest.

Dus ook al zou ik overstappen naar een andere provider, staat mijn ip adres vermoedelijk nog steeds ergens geblokeerd voor uitgaande mail.

Ik kan me niet voorstellen dat ziggo hier helemaal niets aan kan doen.
Overweeg om een deel van de maandelijk contributie ook maar niet te betalen 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Dit is een complexer probleem.
Ik leg dit bij een Ziggo moderator neer, zij kunnen dieper in de systemen kijken zien wat er zich afspeelt.

"Na speurwerk, kwam ik er achter dat mijn ip adres op een soort blacklist stond."

Kun je aangeven op welke blacklist je IP adres staat?

Als je in je profiel van dit forum hier je postcode en huisnummer plaatst, kan een Ziggo moderator direct je situatie zien.
Reputatie 7
Hey @meneermaart . Welkom op de Ziggo Community.

Wat een verhaal, zeg. Zoals @Be rt ook al zegt; flink complex ook. Ik kan me voorstellen dat je zegt "Ik zie het internet vol staan met verhalen zoals de mijne". Toch denk ik dat je daar niet te veel op moet focussen. Ik denk namelijk dat het daarin veel meer gaat over een e-mailblokkade, terwijl er bij jou toch iets anders aan de hand lijkt te zijn.

Ik begrijp goed dat je hiervan baalt en dat dit gevoel alleen maar versterkt wordt doordat je niet de hulp krijgt die je verwacht. Goed dat je ons gevonden hebt; ik heb er alle vertrouwen in dat we dit samen kunnen oplossen.

Je mail werkt wel wanneer je niet via de Ziggo verbinding verbonden bent en de mail werkt ook via de webmail. Dan gaat het volgens mij toch om iets anders. Je geeft aan dat je ip adres op een soort blacklist staat. Kan je ons vertellen hoe je hier precies achter bent gekomen en om wat voor blacklist het gaat?

Daarnaast nog een aantal vragen, puur om zaken uit te sluiten en zo sneller tot de oplossing te komen.
Gaat het hier puur om een Ziggo mailadres? En heb jij (of iemand in je huishouden) wellicht ook nog een ander e-mailadres wat getest kan worden? Werkt dit wel?

Werkt het zowel via de wifi als via de bekabelde verbinding via Ziggo niet? En voor de volledigheid; via de 4G verbindin (mobiel netwerk) wel, toch?

Heb je meerdere apparaten thuis waarmee je kunt mailen? En speelt het op alle apparaten?

Alvast sorry voor de vele vragen! We kunnen alle informatie gebruiken om sneller tot de oorzaak en dus ook oplossing te komen 😃
Goedenavond, ik ga trachten alles te beantwoorden en ben benieuwd of we eruit gaan komen,
Als ik mijn ip op internet controleer kom ik o.a deze tegen :


dnsbl.spfbl.net met een rood uitroep teken. De rest is groen.

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check


Er zijn meerdere sites waar je dit kunt controleren, maar deze even als voorbeeld.

Profiel aanvullen zie ik even niet zo snel waar ik dat moet doen.

En ja het gaat uitsluitend om de upcmail adressen, hotmail en gmail werkt prima.
Alle mail behalve ziggo/upc werken op alle apparaten.
upc/ziggo dus alleen op 4G of op de webmail.

Voor de mailblokkade van Ziggo, had ik nooit last van iets.
Dit overigens de melding welke ik krijg als ik iets wil versturen.

Omdat dit bericht niet kan worden verzonden, is het opgenomen in de map Concepten. Voordat u het opnieuw probeert, kunt u controleren of u het juiste adres hebt opgegeven en of de bijlagen niet te groot zijn.


Even voor de duidelijkheid: Ik ben geen kundige op dit gebied, maar iemand die met ( logisch) denken en zelf uitvinden alles heeft gevonden/uitgevoerd.
postcode e.d staan op prive vermeld in mijn profiel.
Kan ik niet veranderen @Be rt
@meneermaart

dnsbl.spfbl.net met een rood uitroep teken. De rest is groen.



Dat heeft elke Ziggo klant met een dynamisch extern Ip, dat kan veranderen. Een wijziging van dat Ip gebeurt overigens maar zelden. Consument-klanten hebben altijd een dynamisch Ip.
Is niets om je ongerust over te maken.
Tenzij je een eigen Mail Server zou willen gaan draaien op een Server systeem in je netwerk.
Mensen die zoiets doen weten wel hoe ze dit moeten oplossen.

Voor verzenden met een Email Client voor een Email addres dat je bij Ziggo hebt, gebruik je als het goed is smtp.ziggo.nl:587 met login mbv Email Address/Wachtwoord van het Account waarvoor je moet gaan verzenden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Een blokkade voor verzenden zoals jij ervaart kun je oplossen door:
  1. Eerst het wachtwoord van Mijn Ziggo te wijzigen; https://account.ziggo.nl/
  2. Daarna in Mijn Ziggo het wachtwoord van elk Email address wijzigen waarmee je thans niet kunt inloggen/verzenden via smtp.ziggo.nl; is het maar 1 adres waar een probleem mee is, ben je gauw klaar.
Vervolgens moet je een gewijzigd Email wachtwoord gaan invullen bij de Accounts voor het adres in kwestie die je gebruikt in Email Clients.

Dat is een hoop gedoe. Vooral als je op veel apparaten Email gebruikt. Het kan voorkomen dat de blokkade snel terug komt, maar dat is niet altijd zo.
Dat wordt dus duimen.

NB ik begrijp dat je Ziggo WebMail https://mail.ziggo.nl/ ook niet kunt gebruiken gedurende de blokkade.
Dat blijft vaak wel mogelijk, maar ik maakte eerder mee dat dit ook niet meer lukt. Nogal tot mijn verbazing, want dat is natuurlijk een goed tijdelijk redmiddel.

Gr Han

Technisch toetje.
Je kunt uitsluitend binnen het Ziggo netwerk, thuis dus, smtp.ziggo.nl gebruiken via port 25 en dan zonder versleuteling en zonder login met Email address/wachtwoord.
Dit is voor permament gebruik af te raden, omdat er geen versleutelde verbinding wordt opgezet. Alleen toe te passen als tijdelijke workaround bij een blokkade.
Reputatie 4
Badge +1
hanh schreef:

NB ik begrijp dat je Ziggo WebMail https://mail.ziggo.nl/ ook niet kunt gebruiken gedurende de blokkade.
Dat blijft vaak wel mogelijk, maar ik maakte eerder mee dat dit ook niet meer lukt. Nogal tot mijn verbazing, want dat is natuurlijk een goed tijdelijk redmiddel.



Wanneer echt black listed IP's in een lijst die ze voor bijv Firewall en co gebruiken dan klopt dat, ook als er over de max / grenswaarden heen gegaan wordt met e.a. zal een blokkade ook daar plaats kunnen vinden.

Andersom kan ook een "firewall" / "antivirus" in eigen of netwerk route blokkeren, als er een mail met ... links of virus via dat webmailadres van Ziggo in browser geconstateerd is (ooit)😊
Bedankt voor alle reacties en nieuwe inzichten. Ik hem een paar van de tips geprobeerd en ga nu even proberen de nieuwe situatie uit te leggen. Om verwarring te voorkomen focus ik op mijn smartphone waarbij ik de gmail app gebruik om de mail in te stellen. Ik heb alle instellingen gebruikt zoals die zijn beschreven in: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/. Ik heb beide de pop.ziggo.nl server als de imap.ziggo.nl server geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb een paar foto's toegevoegd met de instellingen.

Naast de instellingen heb ik ook nogmaals mijn wachtwoord veranderd om ook dat uit te sluiten. Daarnaast heb ik ook de firewall op mijn connectbox tijdelijk uitgezet om ook dat uit te sluiten. Het resultaat is dat het versturen van mail niet mogelijk is wanneer ik verbonden ben met het thuis netwerk, in dit geval met WiFi. Op het moment dat ik de WiFi uitzet en mobiele data gebruik is het opeens wel mogelijk mail te versturen.

De conclusie waar ik dan op kom is dat ergens of in de router of bij ziggo zelf een blokkade is. Ik hoop dat de situatie zo duidelijk is en wellicht kunnen jullie hier iets mee.

Reputatie 4
Badge +1
GEWOON GEEN ISP MAIL GEBRUIKEN 😊
Badge +8
Zpiep schreef:

GEWOON GEEN ISP MAIL GEBRUIKEN 😊


Die kant gaan we langzaam wel op lijkt het.... Een provider die klanten adviseert om maar niet meer hun mail-service te gebruiken? Zonde hoor. Gaat de ISP-mail, de news-servers en webspace achterna? Uiteindelijk uitfaseren dus? Daarmee drijven we de massa in de "gratis" armen van Google en consorten, ten koste van de privacy.

https://www.tubantia.nl/hengelo/dit-zijn-de-duizenden-dingen-die-google-weet-van-martijn-uit-hengelo~a0c4e3c2/

Even ontopic: de instellingen in de screenshots hierboven lijken me juist.
Reputatie 4
Badge +1
efok schreef:


Zpiep schreef:

GEWOON GEEN ISP MAIL GEBRUIKEN 😊

Die kant gaan we langzaam wel op lijkt het.... Een provider die klanten adviseert om maar niet meer hun mail-service te gebruiken? Zonde hoor. Gaat de ISP-mail, de news-servers en webspace achterna? Uiteindelijk uitfaseren dus? Daarmee drijven we de massa in de "gratis" armen van Google en consorten, ten koste van de privacy.

https://www.tubantia.nl/hengelo/dit-zijn-de-duizenden-dingen-die-google-weet-van-martijn-uit-hengelo~a0c4e3c2/

Even ontopic: de instellingen in de screenshots hierboven lijken me juist.




Nee joh zie het positief:

Er is zoveel meer, de mensen zien het alleen nog niet zo duidelijk door het "d.mme" kuddegedrag , echter er zijn mensen die wel echt verder denken kunnen en >>> is eigenlijk bijna een vorm van evolutie hihi 🤗

Juist niet Grrgggle en consorten maar goede veilige en fijne diensten die bijv o.a. wel PGP keys en co ondersteunen veilig zijn en je privacy juist waarborgen
Zodra je bij zo een dienst bent ( free version) en hen weet te waarderen is dat kleine beetje geld voor nog meer service echt weinig.

Bij een aantal van hieronder kan je de interface taal ook gewoon op NL zetten.

https://protonmail.ch
https://zoho.eu
https://mailbox.org
Reputatie 4
Badge +1
Verder:
Een blokkade probleem is zelden alleen met wachtwoord wijziging geheel en blijvend opgelost.
Bij Ziggo Support kunnen ze natuurlijk exact zien wat er loos is zowel in settings, beveiliging als log files enz.

Snap niet dat men de klanten dan aan laat modderen en hier hun help moeten uitschreeuwen in dit FORUM, terwijl het overgrote deel van Forum helpers geheel niet bij deze info's kan komen, en dus ook zonde van al deze mensen (die het goed bedoelen ) hun vrije tijd 😡

Email van ziggo met een Ziggo blokkade is iets voor Ziggo support enz enz.
@meneermaart
Dit is voor mij een heel vreemd probleem.
Over 4G werkt het Email Account goed en via Wifi niet.
Dit bewijst dat de instellingen van het Account in orde moeten zijn, anders kan gebruik via 4G niet lukken. Een blokkade van Emailadres/wachtwoord voor verzenden kan er niet (meer) zijn- althans niet als je via 4G verbonden bent.

Wat voor foutmelding krijg je als je via Wifi probeert te verzenden?
Doen andere dingen het wel goed op de Phone? Web Browsen bv.
En: Werkt Ziggo WebMail https://mail.ziggo.nl/ voor het Account op je Phone via Wifi?
Zo nee: Wat doet WebMail via 4G?

Gaat het ook mis op een computersysteem dat bekabeld is aangesloten op je netwerk?

Voor een goed onderzoek, wil ik graag op alle vragen een antwoord hebben.

Gr Han

Een speculatie.
Uitgangspunt: alles werkt normaal op de Phone via Wifi behalve het verzenden van Email met een Account dat prima werkt via 4G. Zou er een blokkade kunnen zijn waarbij het Ziggo Mail Systeem rekening houdt met het Ip waar vanaf wordt verzonden? Zoiets heb ik nog nooit opgemerkt in andere blokkadegevallen: Je bent geblokkeerd of niet en dat in alle mogelijke situaties waarin je een Account gebruikt (Wifi of 4G). Maar ik sluit nav deze Case nog even niets uit. Dat kan ook niet bij dat vreemde Mail Systeem van Ziggo. Wellicht hebben ze in de tussentijd iets 'verbeterd'.
We zullen zien & ben benieuwd.

@efok @Zpiep Graag meedenken.
Reputatie 4
Badge +1
@hanh Sorry maar vooral mijn laatste reactie dat Ziggo e.a. blokeerd en hun support / technici toegang hebben tot voro ook dit geval belangrijke info's zoals logs en settings en mogelijk zelf indien Ziggo modem ook mee kunnen kijken in modem.

Eigenlijk dit van ons helpers zonde van de tijd is, wij moeten maar raden naar wat er wel of niet aan die kant aankomt en in log files kan staan enz.

Ik heb begrepen dat het ook hier met de inmiddels beruchte u spamt en afsluitdreiging is begonnen vanuit Ziggo.
Dus Ziggo heeft meer info's dan wie dan ook wat die gevallen betreft.

Denk dat het maar eens moet escaleren en Ziggo dan wel voldoende support dient te geven om e.a. op te lossen. 👺

Zelfs als deze persoon gehackt is / mocht zijn op de aansluiting heeft Ziggo daar zelf ook baat bij.


Wij verdoen onze tijd, deze persoon trouwens ook want beste advies is andere mailprovider gebruiken en geen ISP mail, ook dat hebben meerdere en o.a. ik hierboven al reeds vermeld.

Dat scheelt nog meer verloren tijd, Ziggo gaat dan blij zijn omdat.... ok kan men alsnog langs de lijn een "brief" met dringend verzoek aan Ziggo sturen om daar te helpen en tot een werkende oplossing te komen.

Daar er veel van zulke gevallen o.a. ook hier in forum zijn, moet men zoiets meer structureel aanpakken en niet de klanten zelf mee opzadelen zo ook niet dit forum mee vol laten lopen.

Is mijn mening HAN. 😉
( en door mij geschreven gaat dan uiteindelijk ook tot een oplossing voeren , met als bijkomend voordeel dat hier mogelijk meer mensen wat aan hebben daar het meer algemeen kan gaan worden met druk op Ziggo om daadwerkelijk ook eens oplossingen voor deze gevallen te gaan bieden.) ( Geen ISP mail gebruiken blijft dan nog steeds de beste oplossing in mijn ogen)

En ja ik heb zelf IT support ervaring ook als leidinggevende.

Dacht dat ik het al geschreven had een blokkade ( technisch of wat dan ook) op ip of aansluiting ziet men gewoon in log files of kan men ook daarop testen bij Ziggo support enz enz. dus verdoen we onze tijd als hier geen duidelijk info van Ziggo staat wat dat betreft. ( vooral als alleen Ziggo pop/ smtp via die aansluiting niet werkt, maar dan nog ook als andere niet werken kan men bij Ziggo veel zien)
En lijkt alles hier in forum met betrekking tot dit en gelijkende tijdverspilling die ook nog eens onnodig is)

Oja wil men als externe niet Ziggo hier werkelijk vooruit komen:
Is een andere Zigomail gebruiker met laptop en zijn/haar mail op die aansluiting te laten werken dus via die wifi van deze persoon topicstarter.

Dan kan men uitsluiten of het aansluiting of mailaccount betreft, ook dat had Ziggo support bijv kunnen aandragen.😙

Als het dan daarmee op de wifi fout gaat nog even testen met netwerkkabel en men heeft e.a. aan info's ( Die Ziggo overigens normaliter reeds in log files enz kan zien)

Dan kan topicstarter ook nog eens met de phone langs bij een ander Ziggo abonee, en via die aansluiting de mail trachten te versturen enz enz.

Zover men binnen Ziggo netwerk dat ondersteund en niet de mailaccount geheel aan aansluiting verbonden is, wat niet zou moeten zijn gezien het wel kunnen werken ook als men vpn gebruikt, echter dan die beruchte brief krijgt....

Dit kan nog steeds:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ook-ik-heb-problemen-met-de-mail-ip-blokkade-36880#post366355


UH ga bijna denken dat men wegens registratie en bewaarplicht enz een keihard soort koppeling aansluiting en mailcombi wenst bij Ziggo, is natuurlijk ook eenvoudiger als gebruikers dan geen VPN en/of andere aansluiting gebruiken, dit ook voor bewijslast / plicht.
Dit buiten het vast laten lopen ( black lists) Ziggo mailserver wegens spammers / hacked mailaccounts enz.

Bij deze alle antwoorden.
Rara politiepet, zeggen we dan maar 😞



Over 4G werkt het Email Account goed en via Wifi niet. Klopt

Wat voor foutmelding krijg je als je via Wifi probeert te verzenden? Geen.
Alleen dat dit niet verzonden kan worden en de map concepten wordt geplaatst.
Verm. een verkeerd email adres of een te grote hoeveelheid bestanden welke verzonden worden.

Doen andere dingen het wel goed op de Phone? Web Browsen bv.

Is adroid, maar ja alles werkt.

Werkt Ziggo WebMail https://mail.ziggo.nl/ voor het Account op je Phone via Wifi?
Ja, deze werkt

Zo nee: Wat doet WebMail via 4G?

Deze werkt dus ook.

Gaat het ook mis op een computersysteem dat bekabeld is aangesloten op je netwerk?

Ja, op alle apparaten.


Een speculatie.
Uitgangspunt: alles werkt normaal op de Phone via Wifi behalve het verzenden van Email met een Account dat prima werkt via 4G. Zou er een blokkade kunnen zijn waarbij het Ziggo Mail Systeem rekening houdt met het Ip waar vanaf wordt verzonden?

Heb ik ook al geopperd , bij de helpdesk.
Maar nee dit is "onmogelijk" volgens hun.

Het is overigens op ALLE upcmail adressen hetzelfde probleem.
@Zpiep
Het is prima wat extra aandacht te besteden aan de laat ik zeggen, onbeholpen, Email Faciliteiten van Ziggo. Een klant adviseren dat het beter is uit te kijken naar een andere Email Provider buiten Ziggo is ook goed. Los van de extra problemen met de Ziggo Mail is het sowieso handiger geen Email te gebruiken van een ISP. Geeft alleen maar een hoop gezeik bij een overstap naar een andere ISP.

Dit alles kan met enkele zinnen. Iemand met een Blokkade help je daarmee echter niet uit de brand. Dat lijkt me wel de bedoeling.

Dat heb ik proberen te doen en lijk nu op iets stuiten wat interessant kan zijn, omdat ik dat nog niet eerder tegenkwam in andere blokkadegevallen.
Weet niet wat de uitkomst wordt, maar kan een handig weetje opleveren voor volgende gevallen. Die zullen absoluut gaan komen. Als we dat konden tegenhouden...........

Gr Han
Reputatie 4
Badge +1
meneermaart schreef:



Heb ik ook al geopperd , bij de helpdesk.
Maar nee dit is "onmogelijk" volgens hun.

Het is overigens op ALLE upcmail adressen hetzelfde probleem.



Zie wat betreft UPCmail ook hier de smtp is denk ik niet de juiste meer om te gebruiken, buiten dat het de vraag is hoe men bij support met e.a. upc... omgaat enz.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-vanaf-upc-adres-wordt-geweigerd-door-gmail-36921#post366601
Reputatie 4
Badge +1
hanh schreef:

@Zpiep

Het is prima wat extra aandacht te besteden aan de laat ik zeggen, onbeholpen, Email Faciliteiten van Ziggo.

Dat kan met enkele zinnen. Iemand met een Blokkade help je daarmee echter niet uit de brand. Dat lijkt me wel de bedoeling.

Dat heb ik proberen te doen en lijk nu op iets stuiten wat interessant kan zijn, omdat ik dat nog niet eerder tegenkwam in andere blokkadegevallen.
Weet niet wat de uitkomst wordt, maar kan een handig weetje opleveren voor volgende gevallen. Die zullen absoluut gaan komen. Als we dat konden tegenhouden...........

Gr Han



Yep maar is werkelijk zo zonde van de tijd, omdat zoals ik meermaals aanhaal Ziggo gewoon kan zien wat welke communicatie waar fout gaat in de meeste gevallen!

En lees ook mijn laatste paar alinea's over testen middels anders Ziggo abbonees / gebruikers om dat wat jij nu tracht e.a. uit te sluiten als men toch tijd over heeft en wil verspillen.

Oja wil men als externe niet Ziggo hier werkelijk vooruit komen:Is een andere Zigomail gebruiker met laptop en zijn/haar mail op die aansluiting te laten werken dus via die wifi van deze persoon topicstarter.
Dan kan men uitsluiten of het aansluiting of mailaccount betreft, ook dat had Ziggo support bijv kunnen aandragen.😙


Als het dan daarmee op de wifi fout gaat nog even testen met netwerkkabel en men heeft e.a. aan info's ( Die Ziggo overigens normaliter reeds in log files enz kan zien)

Dan kan topicstarter ook nog eens met de phone langs bij een ander Ziggo abonee, en via die aansluiting de mail trachten te versturen enz enz.

Zover men binnen Ziggo netwerk dat ondersteund en niet de mailaccount geheel aan aansluiting verbonden is, wat niet zou moeten zijn gezien het wel kunnen werken ook als men vpn gebruikt, echter dan die beruchte brief krijgt....




Buiten dat het blijkbaar om een upcmail gaat met ..... weer andere extra aandachtspunten zie mijn reactie hierboven
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-vanaf-upc-adres-wordt-geweigerd-door-gmail-36921#post366601
@Zpiep Wat je aanhaalt is een heel ander probleem dan een blokkade bij verzenden.
Was ook simpel op te lossen: gebruik smtp.upcmail.nl niet maar smtp.ziggo.nl, anders accepteert Google een verzonden Email niet en geeft een Bounce.
Gr Han
Reputatie 4
Badge +1
hanh schreef:

@Zpiep Wat je aanhaalt is een heel ander probleem dan een blokkade bij verzenden.
Was ook simpel op te lossen: gebruik smtp.upcmail.nl niet maar smtp.ziggo.nl.
Gr Han



Yep weet ik maar wat is de werkelijke oplossing, die hier in forum staat of bied Ziggo support dat aan, die verwarring meen ik dus kan men voorkomen met een duidelijk bericht/brief wat men aan het doen is en hoe de klanten problemen kunnen voorkomen door o.a. dat.

En wel tijdig dus voordat er juist dit soort problemen komen i.p.v. achteraf harken als er al weer een probleem is! ( dus iets afgeschakeld / gewijzigd is enz)
( ze kunnen ook een brief sturen wegens "spammende aansluiting", dan kan men dit ook als ze zien dat e.a. fout gaat wegens te oude bijv. smtp instellingen want ook dat zien ze)

Zoals gezegd Ziggo ziet alles in log files, wij doen het met een glazen bol, zonde van de tijd toch?

Mensen met een Ziggomail zowel ook 1 met een UPCmail account op dat adres van Topic starter met eigen phone laptop laten mailen kan meer info geven / uitsluitsel als je het zonder die log file infos wil doen, en andersom die meneer @meneermaart kan naar een ander Ziggo abbonee gaan met zijn phone / laptop die daar op hun wifi / gast wifi testen enz. ( met en /zonder netwerkkabel dan graag wat laptop betreft)

Wat betreft Ziggo en mail en hun "niet" Support https://community.ziggo.nl/e-mail-103/verschijnen-van-pop-up-scherm-dat-vraagt-om-opnieuw-contact-te-maken-met-de-server-imap-ziggo-nl-36936#post366630 staat hier in forum vol mee zo jammer en onnodig , is niet zelfde probleem maar wel zelfde soort laksheid wat support betreft vind ik!
@Zpiep
Nog 1 principieel dingetje. Helpen bij een Blokkade als tijdsverspilling zien, kan, en is je goed recht. Waarom dan zoveel tijd besteed aan uitgebreide boodschappen die TS niet uit een acuut probleem helpen?
Gr Han
Reputatie 4
Badge +1
hanh schreef:

@Zpiep



Nog 1 principieel dingetje. Helpen bij een Blokkade als tijdsverspilling zien, kan, en is je goed recht. Waarom dan zoveel tijd besteed aan uitgebreide boodschappen die TS niet uit een acuut probleem helpen?
Gr Han



@Han indien echt acuut dan is het al helemaal niet de juiste weg dit forum sorry hoor!

Maar ik begrijp en waardeer jou gedrevenheid en tijd die je neemt natuurlijk zeer, bedoel het niet aan jou of iemand hier persoonlijk.
Is aan Ziggo adres en ja ik schrijf om meerdere redenen lange teksten, in dit geval hoop ik dat er een keer aan Ziggo kant iets gaat veranderen wat mail en (niet) Support betreft.

Buiten dat de klanten wakker moeten worden en nog eens nadenken over mail wel of niet van hun ISP gebruiken.

Ik help overigens ook met de andere opmerking om eerst maar eens duidelijk e.a. uit te sluiten daar we allen hier met een glazen bol wat betreft foutmeldingen en log files tijd zitten te verdoen! ( dat met die "glazen bol" iets op willen lossen is wel spannend maar blijft een soort van tijdverspilling als je rationeel bent)
Wel degelijk richting een oplossing maar op zijn minst een betere indicatie te kunnen krijgen gevraagd opgemerkt enz. 1 na laatste alinea van mijn bijdrage hierboven
Reputatie 4
Badge +1
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/verschijnen-van-pop-up-scherm-dat-vraagt-om-opnieuw-contact-te-maken-met-de-server-imap-ziggo-nl-36936

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/storende-melding-i-v-m-e-mail-36946

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/quicknet-nl-e-mailwachtwoord-veranderen-36964

dit even daar het hier ook over een niet ziggomail gaat maar andere zoals upcmail en/of home enz, en de niet Ziggo Support tot nu toe!

Reageer